Wg mnie Eco-Clean. To tylko moje osobiste zdanie. Silniki hybrydowe Toyoty pracują w innym cyklu spalania niż tradycyjne więc lepiej brać olej do normalnych silników niż stricte hybrydowych.
Chociaż Motul pewnie oleje raczej do euro-hybryd robi więc nie powinno być różnicy.
Wg mnie Eco-Clean. To tylko moje osobiste zdanie. Silniki hybrydowe Toyoty pracują w innym cyklu spalania niż tradycyjne więc lepiej brać olej do normalnych silników niż stricte hybrydowych.
Ja poleciłem OEM w trakcie prywatnej konwersacji.
Ciężko się teraz odnosić do doboru oleju, gdy silnik jest świeży na rynku.
Bliżej byłoby mi do ecoclean'a, bo spełnia SN Plus, czyli nowszą normę.
@ptaszek, lepkościami się nie przejmuj.
OEM Toyoty ma indeks lepkości powyżej 200 (212 lub 220+ nawet), czyli "na zimno" ma znacznie niższą lepkość niż motule.
Ma również niespotykaną ilość związku molibdenu, który jest dodatkiem przeciwzużyciowym.
PS
Zdecydowanie OEM Toyoty.
Za 3, czy 4 lata wrócimy do tematu doboru oleju.
Jest kilka olejów OEM 0w20 od Toyoty.
Widziałem analizy na oil-club.ru i chyba na bitogu.
Wyróżniają się ogromną ilością Mo i pioruńsko wysokim indeksem lepkości.
Produkować je może każdy wg zaleceń Toyoty i tym zupełnie bym się nie przejmował.
Jedyne, czego bym się nie trzymał w zaleceniach, to interwały wymian.
Na forum praktycznie co analiza (OK, w bardzo różnych samochodach), olej "martwy" lub prawie martwy po 8-10 tys km.
Silnik ma kod: 2NR-FKE
Silnik 2NR-FKE
Silnik samochodu jest fabrycznie napeΠniony olejem „Toyota Genuine
Motor Oil”. Zalecane jest stosowanie oleju silnikowego „Toyota Genuine
Motor Oil”. Dopuszczalne jest stosowanie odpowiedniej jakoÊci oleju
silnikowego innej marki.
Gatunek oleju:
0W-20, 5W-30 lub 10W-30:
ACEA A5/B5 lub A5/B5 i A1/B1 lub olej wielosezonowy API ze
specyfikacjà SL „Energy-Conserving”, SM „Energy-Conserving”,
SN „Resource-Conserving”, SN PLUS „Resource-Conserving” lub
olej wielosezonowy z certyfikatem ILSAC
15W-40:
Olej wielosezonowy API SL, SM, SN lub SN PLUS
Silnik samochodu jest fabrycznie
napeΠniony olejem o lepkoÊci
SAE 0W-20, zapewniajàcym
najni˝sze zu˝ycie paliwa i dobre
wΠasnoÊci rozruchowe w niskich
temperaturach.
Myślę, że czego byś nie wlał, będzie OK dla silnika.
Toyoty, póki co, nie są zbytnio wrażliwe na jakość i lepkość olejów.
Zalecenia są bardzo "luźne", więc i nasz Orlen DEX1 5w30 będzie bdb.
Saczi: zalecenia takie sa, ale wymagane jest 0w20 i tego sie trzymam
Post automatically merged:
SACZI: z ruskiej strony
Wysłany: 7 maja 2019 r
Olej silnikowy Toyota 0W-20 Advanced Fuel Economy świeży do analizy dzięki 9398907, akatala, evalar, smold, Evgen48, _Lord_.
Ropa została zakupiona za pośrednictwem firmy emex od dostawcy RNUG po cenie 676 rubli.
Olej jest deklarowany jako: SAE 0W-20; Wysoce zalecany do Hybrid Synergy Drive.
1) Olej ma klasę SAE 0W-20, sądząc po charakterystyce lepkości, tak właśnie jest.
2) Lepkość przy 40C = 36,04 - olej ten ma niską lepkość, pozwala na oszczędność paliwa podczas porannych startów i rozgrzewania do temperatury roboczej. Olejek jest naprawdę ekonomiczny, na puszce jest napisane „Zalecany dla hybryd” i to prawda. Niska lepkość jest mniej odporna na części silnika, zwłaszcza gdy olej nie jest jeszcze rozgrzany. Jeśli zwykłe oleje API SN ILSAC GF-5 mają lepkość 42 cst, to tutaj widzimy niższą wartość.
3) Lepkość przy 100C = 8,42 - normalna, pozwala na osiągnięcie sprawności nawet przy temperaturze pracy silnika, w stanie ciepłym.
4) Liczba zasadowa nie jest wysoka (7,72 mgKOH), co wskazuje na przeciętne właściwości detergentu. Nie myśl, że ten olej wytrzyma 15 000 km w azjatyckim silniku. W ciężkich warunkach eksploatacji wytrzyma około 5-7,5 tys. Km.
5) Zawartość popiołu siarczanowego 0,94 - niewysoka, zwykle oleje tej klasy mają popiół 0,96%. Ten olej nie odstaje od zwykłego obrazu ... Jest bezpieczny dla silników wyposażonych w bezpośredni wtrysk, pozostawia niewielkie osady popiołu.
6) Temperatura zapłonu 218C - tutaj widzimy boczną stronę ekonomii. Toyota 0W-20 Advanced Fuel Economy nie jest bardzo stabilna termicznie w wysokich temperaturach. NOACK według moich przybliżonych obliczeń wyniesie około 13% - czyli nie wybitnie. W przypadku hydrokrakingu VHVI o niskiej lepkości jest to normalne, w nowych silnikach nie powinien blaknąć, ale w silnikach narażonych na spalanie może być obficie zużyty.
7) Temperatura płynięcia wynosi -44 ° C - średnia. Olej nadaje się do użytku w europejskiej części Rosji, na Syberii, Syberii Wschodniej, być może z wyłączeniem Dalekiej Północy, Jakucji itp. Potrzebne są tam syntetyki PAO .
8) Zawartość siarki 0,287 - średnia.
9) Pakiet dodatków Infineum. Olejek zawiera organiczny molibden. Nawiasem mówiąc, zawiera nieco więcej treści, niż zwykliśmy oglądać w API SN; ILSAC GF-5. ZDDP przeciwzużyciowe dodatki na bazie fosforu i cynku. Detergenty na bazie wapnia.
10) Utlenianie 17.8 mówi nam o obecności jakiegoś wzmacniacza w oleju. Podejrzewam, że jest to organiczny modyfikator tarcia, który został zastosowany oprócz molibdenu. Ale mogę się mylić, to jest jak zawsze tajemnica firmy producenta.
wcale nie jeset to super hiper olej, ale tez moze byc ze na rosyjski rynek jest inny
Zastanawiam się dlaczego polecacie coś innego niż rekomendowany 0w20?
Od co najmniej 10 lat to jest domyślna lepkość dla benzynowych Toyot.
Z rozcieńczaniem paliwem nie przesadzajmy, silniki to najtrwalsze kawałki tych samochodów.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.