• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Yaris 2020

Kryno

Nowy użytkownik
Samochód
Toyota Yaris 2020 Hybrid
Marka samochodu
Toyota
Budżet/ile litrów
300/4
Styl jazdy
Silnik
M15A-FXE
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W8
Jaki olej masz obecnie
Toyota 0W8
Samochód używany na bardzo krótkich odcinkach ok 10km w jedną stronę, dwa razy w roku dłuższy wyjazd czasami latem jakiś krótki weekendowy wyjazd.
 
Czy instrukcja dopuszcza wyższe lepkości? 😉
Jeśli zostać na 0w8 to wielkiego wyboru nie będzie. OEM lub Motul.
 
Zalecenia Toyoty dla Twojego @Kryno silnika:
1648978918106.png

Oferta 0w8 jest chyba bardzo uboga, dlatego najwłaściwszym wyborem będzie TGMO.
Jakbyś chciał 0w16, to kilku producentów oferuje takie oleje i można wybierać w alternatywach.
Ja szukałbym wśród Shella, Mobil, Amsoila i ewentualnie Motula
Motul raczej bez przekonania, aczkolwiek mają najszerszą na rynku ofertę takich olejów (Seria Hybrid).
 
Dzięki za podpowiedzi, tak jak wspomnieliście producent rekomenduje 0W8 lub alternatywnie 0W16, 0W20 do pierwszej wymiany. Nie mam przekonania do 0W8 i chcę przejść na coś mniej wodnistego. W szczególności, że bliźniak nie hybrydowy ma zalecane 0W16.
 
Nie obawiaj sie SAE 0W-8, to odpowiednia lepkosc dla tej jednostki napedowej. Ale mozesz swobodnie szukac 0W-16, wiekszy wybor.
 
Dzięki za podpowiedzi, tak jak wspomnieliście producent rekomenduje 0W8 lub alternatywnie 0W16, 0W20 do pierwszej wymiany. Nie mam przekonania do 0W8 i chcę przejść na coś mniej wodnistego. W szczególności, że bliźniak nie hybrydowy ma zalecane 0W16.
Nie ma to jak być mądrzejszym od japońskich inżynierów !
 
Zależy jakie zmienne uwzględnili japońscy inżynierowie, tak jak wspomniałem, szczególnie zimą jeżdżę z ciągle nieodgrzanym silnikiem, w którym np. może się pojawić w oleju paliwo a przy takich parametrach oleju, może to mieć nieciekawe konsekwencje. Nie jestem inżynierem to proszę mi wyjaśnić czemu bliźniacze konstrukcje M15A-FKS, M20A-FKS mają już zalecane 0W16. Nie upieram się i jak bardziej doświadczeni koledzy twierdzą, że to tak wyjątkowy silnik do którego na całym świecie są dostępne dwa oleje a na innych lepiej nie jeździć, to tak zrobię. Zastanawia mnie tylko czy inżynierowie w pogoni za ekologią i osiągami nie poszli na kompromis co do trwałości jednostki.
 
Nie jestem inżynierem to proszę mi wyjaśnić czemu bliźniacze konstrukcje M15A-FKS, M20A-FKS mają już zalecane 0W16.
Opisz w jaki sposób włącza się i pracuje silnik spalinowy, bo ja po przejażdżce Aurisem/Corollą Hybrydą do dzisiaj nie rozumiem sterowania napędem.
Takie niskie lepkości służą temu, że w momencie uruchomienia spalinówki, niska lepkość służy natychmiastowemu lub jak szybszemu dostarczeniu oleju do odległych węzłów tarcia.

Zastanawia mnie tylko czy inżynierowie w pogoni za ekologią i osiągami nie poszli na kompromis co do trwałości jednostki.
Tego to my na forum nie stwierdzimy.
Sorry.
 
Fakt hybryda ciągle jest gaszona i zapalana ale tu chyba operujemy zakresem takich lepkości ( 0W16 0W20 ) co raczej wielkich różnic w docieraniu oleju w naszym klimacie nie robi. Ale moje wątpliwości może niesłuszne budzi pogoń za jak najbardziej lekko bieżnymi olejami i boję czy nie odbywa się to kosztem trwałości. Jeśli chodzi o pracę hybrydy, to zasada jest prosta i mocna niezależna od użytkownika. Ruszamy silnik do 40 C jest w fazie rozgrzewania, nie jest gaszony i obciążany silnik elektryczny jest dominujący. Później już normalnie gaszony, chyba, że grzejemy kabinę albo ładuje akumulator, oczywiście to schemat uproszczony i występuje wiele innych czynników.
 
hybryda ciągle jest gaszona i zapalana
I tyle w temacie.
Dalsze rozważania to strata czasu, bo nie mamy wiedzy.
Masz dopuszczony zakres lepkości 0w8 do 0w16 i tego się trzymaj. Pomiędzy są jeszcze oleje 0w12.
Rzeczywiste różnicę w lepkościach są niewielkie w 100c. Natomiast w 40c te lepkości się różnią trochę więcej. Ciekawostką są bardzo duże wskaźniki lepkości olejów Toyoty, często powyżej 200, gdy "zwykle" oleje zamykają się w 160-180. Oznacza to, że tgmo relatywnie mniej zmieniają lepkość pomiędzy 40, a 100c.
 
ciekawostką są bardzo duże wskaźniki lepkości olejów Toyoty, często powyżej 200, gdy "zwykle" oleje zamykają się w 160-180.
A ja preferuje z miejszym 150-170, zawsze mniej VMs :> Ktory moze byc problematyczny. Ale sa wyjatki, zalezy jaki zostal zastosowany.
 
Dzięki za poświęcony czas, tylko się dopytam, czy gdzieś w internecie są dostępne pełne parametry oleju 0w8 albo 0w16 od toyoty, bo 0w20 znalazłem a 0w8 w naszym forum ale nie kompletne.
 
Proponuje zadzwoń do serwisu Toyoty bo już miałem 2 sytuacje, że Klient zamówił zgodnie z informacją z książki serwisowej 0W8 a w serwisie nie chcieli go zalać i finalnie skończyło się na 0W16. Serwis tłumaczył, że takie ma zalecenia. 0W8 jest dostępny olej Motula.
 
Z tym ASO Toyoty to dziwna sprawa. Jak oddawałem żony Corollę to chciałem żeby zgodnie z zaleceniami zalali 0W20, a odbierając auto dowiedziałem się, że nalali 5W40 i powiedzieli żebym się nie przejmował i że będzie dobrze. Zadowolony nie byłem ale cóż robić.
 
Last edited by a moderator:
Ja będę zmieniał już 3 raz i w moim ASO leją to co zaleca producent ( 0W8 ), przynajmniej tak jest na rachunku.
 
@DeMeo możesz złożyć reklamację.
@Kryno bo ktoś to policzyły i 0w8 ogarnie spokojnie. Można jedynie pokusić się o zmniejszenie przebiegu jeśli zachodzą okoliczności ciężkich warunków użytkowania (np. jazda w mieście) Sam mam 0w20 w 15 letniej Hondzie i silnik nie protestuje 😁
 
Mogłem złożyć reklamację ale machnąłem ręką. Teraz na przegląd jadę ze swoim olejem. Kupiłem Amsoil OE 0W20 i będę wiedział co mam. Wziąłem wymianę z ich olejem tylko dlatego, że zrobili super cenę.
 
Back
Top