• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Yaris III 1.33 DUAL VVT-I 99KM 73KW 2014-2017

marmal321

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda Octavia III, 1.4 CHPA
Zwracam się z prośbą do osób zorientowanych w temacie o pomoc w wyborze oleju w najlepszej relacji cena/jakość

pacjent: Toyota Yaris III 1.33 DUAL VVT-I 99KM,
rocznik: 2015
przebieg: 13tys km
specyfika: 90% miasto, krótkie odcinki do 10km, rocznie ok 5-7tys km, styl jazdy emerycki
100% benzyna

Jestem II właścicielem. Samochód do tej pory serwisowany w ASO Toyota. Z tego co wiem zalewany olejem 0w20. (nie wiem konkretnie jakim)

1. Czy mając na uwadze opisaną powyżej specyfikę użytkowania pozostać przy oleju 0w20 czy zmienić na 5w30?
(spotkałem się z opiniami że 5w30 może być przy takiej specyfice użytkowania lepszy z uwagi na następujące rozcieńczanie oleju paliwem i pogarszanie parametrów smarowania)

2. Słyszałem o problemach z nagarem w tym silniku
(występujących zwłaszcza przy specyfice użytkowania takiej jak w moim przypadku - miasto, krótkie dystanse, spokojny styl jazdy)
Jak wyeliminować/zminimalizować ryzyko wystąpienia tego zjawiska?
Może wskazane są oleje niskopopiołowe?

Zauważyłem że dyskusja o olejach to rozważanie o wyższości świąt, ile osób tyle opinii, ale może uda się wskazać najlepsze/najbardziej optymalne dla mnie, konkretne produkty, za co z góry dziękuję

Pozdrawiam,
 
Manual mówi: Warunki severe - cięzkie. Wymiana co 7.5 kkm lub raz w roku bez względu na przebieg.
Pozostałbym przy 0W20 zgodnie z zaleceniem producenta.

Olej:
TGMO 0W20
Shell Helix Ultra 0W20
Mobil 1 Fuel Economy 0W20
Amsoil Signature Series 0W20

 
Te silniki miały problemy jeżeli lano coś innego niż zalecany 0w20.
Moja propozycja to Valvoline 0w20 Hybrid (nie przejmuj się nazwą, to marketing)
Ma najnowsze normy API SP i ACEA C5

Pozdrawiam,
 
czyli, póki co 2:0 dla 0w20
wypowie się ktoś jeszcze?

Widzę że większość olejów występuje w opakowaniach 5l.
Ja potrzebuję 3.6l więc zakładając brak potrzeby dolewek zostanie mi prawie 1.5l oleju.
Pytanie czy po roku można taki olej wykorzystać, czy lepiej jednak zalewać świeżym a to co zostanie zostawiać po roku w warsztacie? (o ile to dobry pomysł i komuś tych pozostałości bez jego wiedzy nie wleją? :))
Domyślam się że mieszanie olejów 0w20 różnych producentów nie jest najlepszym pomysłem?
 
Twój silniczek to 1NR-FE z tego wynika że potrzebuje oleju ACEA A5/B5 i producent nie ma własnej ścisłej normy dla tego silnika(jak to Toyota).
Zalał bym Amsoil Signature Series 0W20. Jest w bańkach galonowych (3,78l) więc nie zostanie Ci 1,5l w bańce a zawsze będziesz miał tę szklankę na dolewkę Chyba lepiej kupić tyle co się potrzebuje produktu z najwyższej półki niż półtora litra więcej czegoś innego.
 
Żadne 5w30.
0w20 jak producent nakazuje.
Inżynierowie Toyoty już przeszło 20lat zalecają oleje o lepkościach xW20.
Póki co Toyoty się nie zacierają masowo, a bez problemu są w stanie 0,5mln km przejechać.

Ja polecam TGMO 0w20, albo Amsoila, chociaż ten drugi to tutaj jest naprawdę na wyrost.
 
No to mnie na przeglądzie w Corolli 1.6 Valvematic zalali 5W40 . W manualu jest napisane, że zalecany olej to 0W20 i taki jest zalany w fabryce. W ASO 0W20 leją tylko na życzenie. Co prawda Toyota pisze, że można lać inną lepkość ale zaleca jak najszybciej powrócić do 0W20. Ogólnie to piszą, że można zalać nawet 10W40. Te silniki chyba zniosą wszystko. Na kolejny przegląd jednak pojadę ze swoim olejem 0W20 spełniającym ILSAC GF5. Nad marką jeszcze pomyślę.
 
Miałem taką Toyotę i lałem od początku Amsoil Signature Series 0W20
Trzymaj się 0W20 bo taki olej jest zalecany
 

Attachments

  • 20170315_061311.jpg
    20170315_061311.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 181
Back
Top