• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Yaris TS II

czoix

Użytkownik
Samochód
Focus ST MK3.5 2017
Marka samochodu
Toyota Yaris TS II
Budżet/ile litrów
150
Styl jazdy
Silnik
1.8 Dual VVTI 133KM
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Mobil 5W30
Samochód dopiero kupiony. Przebieg 220kkm. Silnik pracuje bardzo dobrze i bardzo cicho. Do tej pory co 15kkm od nowości stosowane 5w30 z aso a ostatnio Mobil.
Chciałbym zastosować płukankę i nowy okej. Wymiana raz na rok/ 10kkm
 
Wydaje mi się, że są jeszcze inne wymagania niż lepkość 5W30.
Myślę, że lepiej będzie można doradzić.
Jakiego ACEA/API wymaga instrukcja?
Czy do tego silnika musi być konkretna producencka aprobata?
 
Jaki ten mobil stosujesz?
ESP?
Płukanka dowolna polecana na forum (Oilem, ar, LM, yacco, xado, ...)
 
Czy to ten sam motor co w Corolli TS? Tam były jakieś historie z wycierającymi się wałkami. 🤔
 
Instrukcja, ktora posiadam, mowi 5w30 A1 lub ILSAC, API SL 😎
Mój faworyt to Ford Formula F 5w30 jak juz kilka razy pisalem :) Jezeli silnik chodzi dobrze to mozesz zostac na Mobilu.
Z krajowych:
Lotos Aurum A5 5w30
Orlen MaxExpert DEX1

Pozdrawiam,
 
Sprawdze jakie aprobaty są potrzebne.

Co do Mobila to jest to chyba ESP 5w30. Wlewał to poprzedni właściciel. Np. Millers proponuje tu 5w30 EE Eco.

Samochodem jeździ kobieta wiec raczej bardzo spokojnie.
To kompletnie inny motor niż tez z Corolli TS ( tam był 190KM wysokoobrotowy zrobiony wspólnie z Yamaha). W Yaris TS II jest zwykle 1.8 z podwójna faza VVTI 133KM ( choć ten był w Aurisie i miał 152KM ?).
 
@czoix, czego byś nie wlał, będzie dobrze.
Zakres lepkosciowy potężny.
Możesz zostać przy Mobil1 esp.
 

Attachments

  • Screenshot_20210314-074753_Opera.jpg
    Screenshot_20210314-074753_Opera.jpg
    491,4 KB · Odwiedzin: 205
W sklepie, w którym się zaopatruje są np.
- Millers Trident 5W30 Eco Professional
- Motul Eco-Nergry 5W30
- Valvoline Synpower FE 5W30 (lub bez "FE")

Do spokojnej jazdy wystarczy pewnie wszystko. Ważne żeby chronił przez równy rok.
 
Na przykładzie mojego 2.0 TDCi - wymagana ta sama klasa oleju A5/B5 5W30 - mogę Ci powiedzieć, że jeżdżąc na OEM-owym Formula F, później Total Ineo ECS, lałem też Synpowera FE i Motula ECO-nergy, muszę przyznać, że na Motulu silnik, przynajmniej "na ucho" pracował najprzyjemniej. Teraz na wiosnę planowałem zalać Mobila ESP, ale wcześniej spróbuję chyba Havoline Energy, który też zbiera bardzo dobre opinie.
 
Czym się różnią między sobą 5W30 Valvoline ? bo jest ich dużo... Który będzie pasował najlepiej do tego 1.8 Dual VVTi ?
 
Normami. Masz C2, C2/C3, C3, A5/B5 etc.
Ty potrzebujesz oleju z normą A5, czyli trzymając się tego, z Valvo zostaje Ci SynPower FE 5W30.
 
Na forach Toyoty twierdzą, ze 5W20 jest lepszy do tego silnika - podobno na wyższej lepkości można przegrzać pierścienie. Zgłupieć można... Samochodem będzie jeździć żona po mieście wiec silnik wysokie obroty zobaczy raz na miesiąc prze chwile. Może zatem warto kupić 5w20 Dexos1 gen2 i tyle.
 
Przegrzac pierscienie? Ciekawa teoria...

Jak jezdzi po miescie to warto miec nieco wiekszy zapac lepkosci pod katem ewentualnego rozcienczenia oleju z paliwem.
 
Te silniki podobno są bardzo ciasno spasowane. Lepsze wrogiem dobrego. Kupię to na czym silnik jeździł do tej pory.
 
Są tak ciasno spasowane, że producent dopuszcza do stosowania w nich oleje 10W40 ;).
Zalecany do tego motoru masz olej 5W30 Fuel Economy (FE) A5/B5.

Spokojnie możesz lać dalej Mobila1 ESP 5W30, tak samo jak możesz zalać Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30, czy Valvoline SynPower FE 5W30, etc. etc.

 
Tak.
Post automatically merged:

Są tak ciasno spasowane, że producent dopuszcza do stosowania w nich oleje 10W40 ;).
Zalecany do tego motoru masz olej 5W30 Fuel Economy (FE) A5/B5.

Spokojnie możesz lać dalej Mobila1 ESP 5W30, tak samo jak możesz zalać Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30, czy Valvoline SynPower FE 5W30, etc. etc.

Toyota sama się gubi w swoich zaleceniach i dopuszczeniach. Czasami dopuszczają nawet 15W40 do silnika, który fabrycznie jest zalewany 0W20. Tego nie da się logicznie obronić.
Miałem Klientów, którym do nowych Toyot na gwarancji ASO zalewało 10W40 bo "producent dopuszcza" tymczasem te silniki powinny pracować na 0W20, ewentualnie 5W30 czy 0W30 a na pewno nie na 10W40. Czekam aż komuś te 10W40 do Hybrydy naleją :).
 
Cześć,

Panowie wlałem do tytułowego modelu Yaris 1.8 TS olej Valvoline 5W30 FE - aktualnie przejechane 5500km i w listopadzie będzie wymiana.

Mam dostęp do oleju Ford/Motorcraft 5W30 A5 w bardzo dobrej cenie.
Czy ten olej będzie ok do tego silnika ? Chcę go uzupełnić AR 9100.
 
Toyota sama się gubi w swoich zaleceniach i dopuszczeniach. Czasami dopuszczają nawet 15W40 do silnika, który fabrycznie jest zalewany 0W20. Tego nie da się logicznie obronić.
To są bardzo logiczne zalecenia, a odpowiedź jest w wątku o niskich lepkościach!
Trzeba czytać wątek ze zrozumieniem.
Myk leży w pompie oleju i lepkości oleju.
Obydwa oleje będą przechodzić przez te same lepkości, np 20 cSt; SAE 20 w około 45C, SAE40 w 80C.
W niższych temperaturach SAE20 "pójdzie w silnik", SAE40 w zawór zwrotny.
Ot drobna różnica ...

PS
@czoix, może być ten olej, tylko uważaj, żebyś nie kupił "lewizny".
 
Back
Top