• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Tutela Multi MTF700 75W-80

Tutela Multi MTF700 75W-80

Analiza ufundowana z "resztek" z innych analiz. Wszystkim którzy dorzucili się serdecznie dziękujemy :)

Jakość:
  • API GL-4
  • Bosch TE-ML 08
  • ZF TE-ML 08
Spełnia wymagania:
  • VW G 052 317, G 052 171, G 052 178, G 052 512 (dry DCT), G 055 512 (dry DCT), G 052 726, G 060 726, G 50, GO 52 527, GO 70 726, G 052 549
  • BMW MTF LT-2, LT-3, LT-4
  • Fiat 9.55550-MZ12
  • Ford WSD-M2C200-C, WSS-M2C200-D2, M2C 186-A
  • GM W16612, 194004, 19259104, 1940182, 1940764, 1940768
  • Nissan MT-XZ, MT-XZ TL (JR Type)
  • PSA B71 2330, B71 2315, B71 2316 (HBVFE), 9730 A8
  • Land Rover Special Gear Oil MTF 94
  • Honda MTF, MTF-II, MTF-III
  • Renault DC4 DW5 (6DCT250 dry DCT), MTF type NFJ, NFP, NFX, TRJ, TRT, TRZ, TRP, TRX
  • Volvo 97308, 97309
Strona produktu:


tutela-multi700-75w80-pierwiastki.jpg


tutela-multi700-75w80-4ball.jpg


Opis:
Olej nie powala na kolana. Jak na SAE80 średnica skazy ok, jest na poziomie olejów o niskiej lepkości (SAE 70/75). Zawartość pierwiastków nie pokazuje nic ciekawego. Brak ZDDP (nie ma cynku), niewiele fosforu i siarki więc poziom sulfonianów raczej nie jest zbyt wysoki o ile w ogóle je zastosowano. Formulacja raczej zachowawcza, możliwe że robiona pod konkretne rodzaje skrzyń biegów dla Fiata stąd taki a nie inny obraz.

Czy polecimy? Do skrzyń wymagających olejów Tutela na pewno, natomiast do stosowania poza grupą Fiata już niekoniecznie, są ciekawsze oleje przekładniowe i na pewno tańsze.

Zdjęcie opakowania:
20230602_111550.jpg 20230602_111557.jpg
 
Last edited:
Tak to jest jak się przekleja żeby zachować formatowanie. Poprawiłem :)
 
Ta tutela akurat nie jest stricte do fiata. Takich olejów jest więcej np Valvoline 75W80 GL-4
20230626_112658.jpg20230626_112638.jpg
Gdyby porównać z w/w wtedy będzie wiadomo czy olej jest słaby czy TTTM
 
Tak, zgoda. Tutel to w ogóle ogólna marka, zresztą nie tylko przekładniówki pod nią sprzedają. Po prostu Tutele to jedyne oleje mają oficjalną pieczątkę Fiata. Pytanie na ile są robione i testowane pod te normy, a na ile po prostu Petronas ma umowę, płaci i klepie pieczątki na co się da.

Jak się znajdą chętni to można porównać. Porównanie dla 70/75 zrobiliśmy to i tutaj można.
 
No cóż. Proponowałem zamiast tuteli zrobić analizę toyota LV 75W ale nie wyszło
 
Za 20k będę wymieniał olej w kijance to może zaleję LV, będzie powód do zrobienia analizy :p
 
Dla porównania teraz analiza Valvo 😄
 
Można, ale przekładniówki to co parę miesięcy, chyba że będzie wystarczająco chętnych żeby zrobić zbiórkę specjalną :)
 
Ile ta analiza kosztowała? Siarka, pełne ICP, 4 kulki, olej. To chyba ok 350zł
 
Trochę ponad 320, ale siarka była w gratisie za dobre sprawowanie :) Gdybyśmy musieli zapłacić to bliżej 380 pewnie.
 
Możnaby taki zakres uznać za standard dla przekładniówki ale 380zł nie łatwo będzie zebrać.
 
Back
Top