Kot Ciapucha
Użytkownik
- Samochód
- Kia, Ceed, 1.6 GDI
Witam,
Temat stary jak świat, przeszukałem dostępne informacje i tak za bardzo nic z nich nie wynika... poproszę o doradzenie.
Mam Ceed z 2016r, pierwszy właściciel 197 500km silnik GDI bez turbo benzyna.
Na forum KIA zasugerowano mi napisanie posta w tym forum gdzie można uzyskać sensowne wsparcie jak podejść do tematu.
Jeżeli zła grupa to proszę o przeniesienie do właściwej.
Opis:
Co miesiąc sprawdzam poziom oleju i dzisiaj mi spadła szczęka - poniżej minimum...
- 08/2023 wymiana oleju poziom MAX
- 10/2023 dolanie około 0,5l
- 12/2023 dolanie około 1,3L poziom w połowie bagnetu.
Przebieg 7000km (od wymiany oleju) silnik "zjadł" około 1700-1800ml.
Przebieg dzienny około 100km (2x50km) trasa 95% z prędkościami 90-120km/h spalanie 5,6-6,0l/100.
Od nowego dolewałem mniej więcej 2l/25 000km (tyle robię średnio rocznie) i nie było problemów ani większego zużycia do teraz.
Błąd z mojej strony to wymiana oleju zgodnie z zaleceniami serwisu..., cóż Polak mądry po szkodzie.
Silnik suchy brak wycieków, więc gdzie szukać..., co rozważać?
- Odpala bez problemu
- Obroty silnika stabilne
- Nie ma utraty mocy
- Jedynie co to biały dym z wydechu
- Brak nagaru na korku od płyny chłodzącego
Skontaktowałem się z dystrybutorem: Archoil Polska.
1. Do paliwa: Oilsyn Petrol Dr wlany wczoraj.
2. Pojeździć.
3. Pomiar silnika na sucho i mokro.
4. Płukanka AR2820.
5. Ocena skuteczności bez zmiany lepkości oleju np: 5W40
6. Jak spadnie to dopiero "LL"
Co można zrobić "lepiej", co spowodowało problem?
Temat stary jak świat, przeszukałem dostępne informacje i tak za bardzo nic z nich nie wynika... poproszę o doradzenie.
Mam Ceed z 2016r, pierwszy właściciel 197 500km silnik GDI bez turbo benzyna.
Na forum KIA zasugerowano mi napisanie posta w tym forum gdzie można uzyskać sensowne wsparcie jak podejść do tematu.
Jeżeli zła grupa to proszę o przeniesienie do właściwej.
Opis:
Co miesiąc sprawdzam poziom oleju i dzisiaj mi spadła szczęka - poniżej minimum...
- 08/2023 wymiana oleju poziom MAX
- 10/2023 dolanie około 0,5l
- 12/2023 dolanie około 1,3L poziom w połowie bagnetu.
Przebieg 7000km (od wymiany oleju) silnik "zjadł" około 1700-1800ml.
Przebieg dzienny około 100km (2x50km) trasa 95% z prędkościami 90-120km/h spalanie 5,6-6,0l/100.
Od nowego dolewałem mniej więcej 2l/25 000km (tyle robię średnio rocznie) i nie było problemów ani większego zużycia do teraz.
Błąd z mojej strony to wymiana oleju zgodnie z zaleceniami serwisu..., cóż Polak mądry po szkodzie.
Silnik suchy brak wycieków, więc gdzie szukać..., co rozważać?
- Odpala bez problemu
- Obroty silnika stabilne
- Nie ma utraty mocy
- Jedynie co to biały dym z wydechu
- Brak nagaru na korku od płyny chłodzącego
Skontaktowałem się z dystrybutorem: Archoil Polska.
1. Do paliwa: Oilsyn Petrol Dr wlany wczoraj.
2. Pojeździć.
3. Pomiar silnika na sucho i mokro.
4. Płukanka AR2820.
5. Ocena skuteczności bez zmiany lepkości oleju np: 5W40
6. Jak spadnie to dopiero "LL"
Co można zrobić "lepiej", co spowodowało problem?
Last edited by a moderator: