• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volkswagen Golf 7, 1.4 TSI, 150KM, CZEA. - Najlepszy olej?

Greeey

Użytkownik
Samochód
VW GOLF 7, CZEA
Marka samochodu
Volkswagen Golf 7
Budżet/ile litrów
do 250PLN / 4L
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI, CZEA, 150KM
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Kontrolowany na bieżąco po przejechaniu 9 tyś km brakuje może z 200ml.
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge 5W30 LL
Witajcie,

Od roku użytkuję Golfa 7, 1.4 TSI, 150KM silnik oznaczenie CZEA. Do tej pory zrobiłem lekko ponad 9000km. Olej zalany dotychczas to Castrol Edge 5W30 LL + od 6000km zalana jest również płukanka długo dystansowa Oliem LL. Zalałem płukankę tak dla własnego spokoju aby wyczyściła co możliwe po starym właścicielu. Auto ma obecnie przebieg 74 tysiące km. Zbliża się wymiana, chciałbym zalać możliwie jak najlepszy, oczywiście w stosunku cena / jakoś olej do swojego silnika. Nie wiem czy to dziwne czy nie bo wszyscy mówią i piszą że TSI to pobierają po 1L oleju na każde 1000km. Ja zrobiłem już 9000 km i nie dolewałem nic. Olej kontroluje raz na dwa miesiące i na bagnecie praktycznie nic nie ubyło.... Co prawda nie katuje stylem jazdy swojego auta. W trasie głównie prędkosci oscylujące przy 100km/h, 5x w roku szybszy przejazd autostrada z prędkością około 140-160km/h. A tak to głównie codziennie wykonuje trasę 2x po 30 km z domu do pracy i z pracy do domu.
 
Tam jest chyba jeszcze norma 504? Jeśli tak to Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 lub OEM VW 0W30. To też Shell, i ma super cenę. 👍
 
Dzięki za odzew i propozycję.
Czyli mam rozumiem że najlepszym wyborem stosunek/cena będzie Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30? A pytanie czy dodanie któregoś z dodatków do oleju Archoil da wymierny skutek? Można po zalaniu silnika nowym olejem od razu dodać któryś z dodatków? Przyniesie to wymierne korzyści? I który z dodatek od Archoil jest najlepszy do oleju?
 
Ja polecam Orlen MaxExpert V 5W30 - u mnie sprawdza się bardzo dobrze, ma oficjalna aprobatę VW, cena super jak i praktycznie brak ryzyka na trafienie podróbki. Miałem Shell (OEM VW), Castrol, Valvoline, Total wszystkie z normą 504/507 - z żadnym nie było problemu
 
Cześć,
Muszę ostatecznie na coś się zdecydować i już mam galimatias z wyborem najlepszego oleju. Niby wszystko podejdzie i powinno być ok ale finalnie i tak nie wiem co mam kupić.
Mam trzy typy.
- Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30
- Mobil 1 ESP 0W30
- Mobil 1 ESP 0W40
- Shell Helix Ultra 0W-40

Ktoś być może napisze, że każdy z powyższych będzie dobrym wyborem ale tak czysto olejowo, nie zwrając uwagi na cene itd. Czysto chemicznie co najlepsze będzie dla mojego benzyniaka? Dodam że mam zamiar też dodać dodatek Archoil.
 
Z Twoich propozycji ja bym zalał - Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30
Nie pchaj się w wyższą lepkość.
Co do dodatków, ja na początku postawiłbym na AR9100, potem ewentualnie 9200, zobaczysz który lepiej wpływa na dupohamownię i na tym sobie zostaniesz, albo wlejesz mixa ;)
 
Witajcie,
Wracam po około pół roku z odświeżeniem.
10 tys. właśnie dojechane i to jest właśnie czas na kolejną wymianę oleju.
Na ten interwał miałem zalany: Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 + Mix AR9100 z nanoC5 od Archoil.
I muszę napisać, że tym razem na cały interwał 10 tys. km silnik "zjadł" mi 1l oleju (zapaliła się kontrola na blacie)
Przy wcześniejszym interwale na Castrol Edge 5W30 LL nie odnotowałem praktycznie wcale ubytku w oleju, a teraz byłem w sumie trochę zaskoczony... Może to dlatego, że tym razem trochę więcej jednak miałem tras po autostradzie... nie wiem?

Zastanawiam się co tym razem wlać do swojego silnika?
Myślę nad Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W30 - co sądzicie o tym oleju? Jak on ma się w stosunku do obecnie zalanego Shella Helix Ultra ECT C2/C3 0W30?
 
Dodam coś od siebie na podstawie 4 interwałów na olejach 0W20. Pierwszy na Shell Helix Ultra SN Plus. Po ok 5 tys km zaczęło ubywać oleju. Kolejny na OEM Opla, a później 2 x na Texaco Havoline Pro Ds MG 0W20. Zero ubytków. Zatem również polecam Texaco.
 
Tutaj bardziej braliśmy pod uwagę normę 504/507 i odpowiednie pod tą normę oleje, które są godne uwagi :) Wiadomo, że spora część firm ma w swojej ofercie średnie, dobre i b.dobre produkty i nie należy zbyt mocno uogólniać patrząc jedynie na samą firmę. Z drugiej strony nie spotkałem się jeszcze z negatywna opinią o olejach Texaco.
 
Oleje czasami lubią sobie zniknąć. Shell zwłaszcza i to przy pierwszym interwale. I nikt nie wie dlaczego.

Weź Fuchsa, spróbujesz czegoś innego a za rok będziesz mógł zdecydować czy zostajesz czy bierzesz Texaco.
 
@Karakal
Nie, Castrol byl zalany bez żadnego dodatku.

Dzięki za odzew i polecane oleje.
W takim razie wezmę tego Fuchsa co napisałem wyżej. Tylko zastanawiam się teraz czy połączyć go dalej z jakimś dodatkiem Archoil'a czy zalać solo? Myślałem aby tym razem spróbować samego AR9100 do oleju.
 
Fuchsa też masz w lepkości 0W30. Te 0W30 to są wg. mojej wiedzy typowe przepisy pod VAG-a. Texaco i Fuchs to generalnie bedzie ten sam przepis a ewentualne różnice nie będać duże. W 0W30 masz więcej IV grupy. W przypadku OEM/Shell jest baza GTL a w Eurolu FS przewaga IV grupy. Pakiety dodatków generalnie te same. Są też juz pakiety pod normę SP i ma je np. Orlen, Meguin czy Eurol (5W30).
 
A jeśli chodzi o dodatki do oleju to stosujecie jakieś konkretne?
Tak jak napisałem miałem teraz miałem Mix AR9100 + nanoC5 i nie wiem sam czy mam zostać na tym dodatku czy może tym razem spróbować samego AR9100?
A może całkiem co innego?
 
Back
Top