• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volkswagen Passat 2.0TDI 190 km DFCA

Hayabusa

Nowy użytkownik
Samochód
VW Passat B8 2.0 TDI DSG 190 km
Marka samochodu
Volkswagen Passat
Budżet/ile litrów
250-270 zł / 5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI DFCA 190 km
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Vag 504/507
Jaki olej masz obecnie
Motul 5W30 X-CLEAN+
Witam,
Kupiłem samochód: do 90 tys. km serwis LL w aso (wymiana oleju co rok - około 25 tys. km) od 90 tys. wymieniony olej na Motul 5w30 x-clean+ dwukrotnie z płukanka Liqui Moly na 90 tys. km i 102 tys. km. Obecnie mam 112 tys. km i zastanawiam się co wlać. Codziennie dojeżdżam do pracy 50 km w dwie strony(drogi ekspresowe). Dodatkowo jak każdy z nas trochę po mieście i czasami gdzieś dalej - przebieg roczny w granicach 15-18 tys. km. Olej planuje wymieniac co 12-13 tys. km(czy może wydłużyć do 15 tys. km?) Proszę o informację czy zostać przy 5w30 czy zgodnie co rekomenduje aso 0w30? Oraz czy przy tych interwałach zostać przy Motul 5W30 X-CLEAN+ czy kupić np. Ravenol VMP 5w30 ewentualnie olej 0w30 z ASO? Dzięki i pozdrawiam
 
Ravenol na granicy budżetu, lepiej taniej i częściej zmieniać. Z droższych Mobil 1 ESP 0/5w30 lub Eurol fs 0w30, jak taniej to Volkswagen 0w30, płukanki bym zostawił do każdej wymiany. Tryb jazdy taki mieszany, bez analizy nie wydłużałbym interwałów.
 
Wlalbym na Twoim miejscu 0W30 VAG (którego tez mam aktualnie u siebie) w przypadku gdyby nic złego się nie działo (brak poborów, temperatury oleju w normie) przy tym oleju bym pozostał.
Z olejów 504/507 które u mnie w TSI się sprawdziły w przeszłości polecam tez Total Long Life oraz Valvoline XL-III oba 5W30.
 
Last edited:
Prestiżowy samochód to i olej musi być z górnej półki.

A tak na poważnie chyba tak zrobię, że kupie OE VAG i po prostu częściej go wymienie. Widziałem analizę to nie wyszła źle.
Pytanie czy stosować jakiejś dodatki do oleju ?
 
Last edited by a moderator:
Zależy od stylu jazdy w tym wypadku. Jeśli jeździsz spokojnie VAG /Shell będzie ok. jeśli mocniej ciśniesz to lepiej wybrać Eurola albo Ravenola. Interwał przy mniej dynamicznej jeżdzie możesz spokojnie 15 tys. założyć nawet na Shellu. Jeśli jednak jeździsz dynamicznie to po prostu obserwuj czy nie ma ubytków (choć jak silnik podlewa a zawsze mniej lub bardziej podlewa paliwem to może nie być to widoczne na bagnecie) i czy temperatura oleju nie rośnie.
 
Back
Top