• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo S40 II 2.0D

Petnold

Nowy użytkownik
Samochód
Volvo S40 II 2.0D, Octavia I Tour 1.8T 150 KM, Peugeot 807 2.0
Marka samochodu
Volvo S40
Budżet/ile litrów
do ok. 200 zł, chociaż jeśli nie ma co dopłacać to może być tańszy/5,5 litra
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0D D4204T
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 5W-30 WSS-M2C913-B
Jaki olej masz obecnie
Petronas Syntium 5000 DM 5w-30
Cześć, chciałbym was prosić o polecenie oleju do samochodu z opisu. To mój pierwszy samochód, pierwsza wymiana oleju, a jako że go bardzo lubię (samochód, nie olej), to chciałbym wybrać do niego dobry płyn smarujący :). Niestety, nie wiem jaki (jestem tzw. noobem), stąd pytanie.
Wszystko co chyba jest potrzebne podałem w specyfikacji. To czego oczekuję to porządny, dobrze wyceniony i ogólnie rzecz ujmując rozsądny olej. Jednostka ma 290k przebiegu (jeśli to ma znaczenie), a olej powinien być już zmieniony pod koniec lipca, co trochę przeoczyłem... Wersja bez DPF.
Przy okazji jeśli ktoś by polecił jakieś rozsądne filtry do tego samochodu (bo tego też nie wiem jak dobrać) oraz podpowiedział, czy powinienem zastosować płukankę (i jak tak, to jaką), będę bardzo wdzięczny.
Z góry dzięki!
 
Last edited:
Albo Total ineo ecs c2 5w30 producent silnika polecał ten olej .😉
@nano ja bym zalał c2/c3 Orlena albo Lotosa analizy są na forum .
 
Nie masz DPF to może jakiś A3/B4, prócz polecanych 5W30 jak Orlen ME XD C2/C3 np. 0W30 jak Specol Spec Gold, Orlen Platinum Max Expert 0W30 A5/B5 albo Elf Evolution 900 FT 0W30 A3/B4 jest niezły.
 
@Petnold
Na szczescie ta norma fordowska jest mocno przedpotopowa wiec wybor oleju masz ogromny- mysle, ze wszystkie oleje 5w30 popularnych producentow beda wiecej niz zadowalajace.
Oprocz orlenu czy lotosu z tych bardziej znanych producentow to spoko jest oferta francuskich producentow:total nfc 5w30, elf sxr 5w30 czy motul 5w30 x-clean efe.
Jak ma byc bardzo tanio to moze fanfaro ford&volvo 5w30.

Jezeli sam wymieniasz filtry to spoko oferta jest w i_parts.
Filtr oleju to purflux lub mann.
Filtr kabinowy to valeo lub kamoka.
Filtr powietrza to sedziszow lub filtron.
 
Dzięki wszystkim za odpowiedzi! @nano tak, to silnik PSA. Producent silnika zalecał Total Ineo ECS C2 5w30.
Ceny sprawdzam na pomarańczowym portalu aukcyjnym i tak:
Total Quartz Ineo ECS 5w30 (polecany przez producenta silnika): 157 zł/5l
Petronas Syntium 5000 (ten zalali poprzedniemu właścicielowi w ASO): 186 zł/5l
Lotos Synthetic C2+C3 5w30: 138 zł/5l
Orlen Platinum Max Expert XD 5w30 (ACEA C3): 123 zł/5l.
Total Quartz 9000 5w30 Future NFC: 153 zł/5l
Elf Evolution 900 SXR 5w-30: 151 zł/5l
Motul 8100 X-Clean EFE C2/C3 5w30: 153 zł/5l
Fanfaro Ford&Volvo 5w30: 108 zł/5l

Takie sobie wytypowałem idąc za Waszymi radami. Zważywszy na te ceny, które byście wybrali? Fanfaro zdecydowanie najtańszy, Orlen też odstaje w dół, pytanie czy jest tak samo dobry jak reszta. Petronas najdroższy, jak patrzyłem w ogóle na rachunki to poprzedniego właściciela skasowali za 4,8l 250 złotych.

@roland sam filtrów nie wymieniam, nie mam sprzętu. Co najwyżej filtr powietrza mogę xD. Warto kupować konkretne filtry, czy też już sobie odpuścić i niech warsztat wybiera? Jakiego producenta do filtra paliwa byś polecił? Sorry jeśli moje pytania są głupie, ale nie byłem jeszcze nigdy u mechanika, auto mam od lipca i jest to pierwszy samochód w moim posiadaniu.

Plus czy warto zrobić płukankę na biegu jałowym w tym silniku? Dostaję sprzeczne sygnały, niektórzy mówią, że warto, inni, że wręcz przeciwnie. Wśród tych polecających jest chyba więcej osób którzy są profesjonalistami co do mechaniki pojazdowej.
 
@Petnold, ja na Fanfaro bym w ogóle nie patrzył.
Z wymienionych, jak w poście #2, Orlen i Lotos.
Jak nie, to dowolny, który wymieniłeś.
Do listy można dorzucić oleje producentów Castrol, Mobil i Shell.
Mniej znani, Eurol, Texaco, Neste.
Szukaj dowolnego oleju z normami C2+C3 i MB229.51.
Do tego VW504/507 (te oleje często są z norma MB).
 
@nano
Z fanfaro to tylko wspomnialem, gdyby jednak ktos chcial, zeby bardzo zakwitla cebula:)
@Petnold
Jezeli bedzie wymienial mechanik- to pozostaw dobor czesci na jego glowie.
Raz kupilem z hurtowni to nic nie pasowalo albo suma summarum i tak wychodzilo drozej niz gdyby wszystko bylo na glowie speca od niszczenia aut za pieniadze.
Co do oleju- moj ma wspolprace z pmo, a i tak mi wlal do silnika motula.
 
Dobra, to dobór filtrów zostawię macherowi, a co do oleju to skłaniam się ku temu:

Na stronie piszą:
Aprobaty:
MB-Approval 229.52.

Spełnia wymagania:
Mercedes-Benz 229.31/229.51;
BMW Longlife-04;
Opel/General Motors GM Dexos 2;
VW 505 01/505 00.

Chyba ujdzie, nie? Zważywszy na fakt, że muszę kupić 6l, wyjdzie mi jakoś 50 zł taniej, a produkt z tego co rozumiem dobry i z bdb stosunkiem jakości do ceny.
 
Filtry możesz brać filtrona - skuchy nie będzie, a z reguły są przystępne cenowo
 
Co do Orlen XD- bardzo dobry wybór, nic lepszego temu silnikowi nie potrzeba. Oczywiście możesz kupić droższy olej, ale dla silnika nie będzie żadnej różnicy. Zaoszczędzone pieniążki możesz przeznaczyć na fajną płukankę( akurat jestem zwolennikiem płukanek) Orlena Xd sam leje do swoich pojazdów, a jak mi się znudzi to to zmieniam na Shella. Natomiast w pracy silnika nie zauważam żadnej różnicy między tymi dwoma
 
dobór filtrów
Oleju polecam Purflux lub Mecafilter - to dostawcy OE dla PSA. Mann czy Bosch też ujdzie, Filtron do tego akurat silnika wydaje mi się średniej jakości.
 
-Orlen Platinum F 5W30 jako spełniający wymogi normy, 5W30 A5/B5 jakich 90% na rynku, nie ma sensu przepłacać za oleje pod normy 913.
-Orlen Platinum XD 5W30 bo to bardzo fajny olej -sam używam w DW10C, który jest jakby zmodernizowaną wersją Twojej jednostki i zostawiam go jako olej docelowy, bardzo fajny pakiet, w razie spalania oleju mniej syfi niż fullsaps.

Poza tym, gdybym miał zalać teraz coś innego, to po wszystkim co do tej pory przerobiłem, postawił bym na Castrola Magnatec A5 5W30, albo C2 5W30. W dieslu wielkiego łał nie robią, ale w benzyniaku -tu Ford 1.6 Sigma- na Castrolu wyraźnie da się zauważyć aksamitbiejszą pracę na zimno, w stosunku do innych olejów, które tam stosowałem.
 
Dobra, dzięki serdeczne wszystkim za konstruktywne i pomocne odpowiedzi. Filtry zostawię mechanikowi, ale spytam się co ma zamiar tam wsadzić i jak będzie jakiś wybór to pójdę za Waszymi sugestiami; olej kupię Orlena XD (mam nadzieję że mechanik nie będzie kręcił nosem że z własnym olejem mu wbijam na warsztat).
Jakbym zdecydował się na płukankę, polecicie jakąś konkretną?
 
płukankę, polecicie jakąś konkretną?
AR2820 na ciepły silnik i pojeździj spokojnie 15-20km. Oczywiście najlepiej żeby nie gasić wozu pod warsztatem i od razu spuścić ciepły olej.
 
Ciekawe że nikt nie polecił oleju Motorcraft A5/B5 5W-30 spełniający wymagane normy (w tym Volvo dla tego modelu):
  • Ford WSS-M2C913-A
  • Ford WSS-M2C913-B
  • Ford WSS-M2C913-C
  • Ford WSS-M2C913-D
Wg ruskiego oil-club i naszego to bardzo dobry olej i moim zdaniem o wiele lepszy od tych wcześniej polecanych. Ludzie jeżdżą na nim setki tys. km i nie narzekają. Po co kombinować jak jest b. mocny olej wręcz dedykowany do tych silników.
 
Back
Top