Borys
Nowy użytkownik
- Samochód
- Volvo s60 2.4D 163KM 2007r
Jako, że jest to mój pierwszy post, witam serdecznie
Chciałbym zapytać Was o opinię w doborze optymalnego oleju.
Auto ma przebieg 330tys, stratę oleju subiektywnie oceniłbym na 1l/10000km.
20%miasto/80% trasa. Interwał zmiany oleju 10-15tys km (raz do roku).
Po mieście styl emeryta 1500 - 2200 obrotów, w trasie 2-2,5, w porywach do 3,5, turbina dość obciążona.
Do Castrola nic nie mam, jednak często podrabiany, a za te pieniądze można wybrać coś lepszego.
Zależy mi, by olej był oparty na polialfaolefinach przynajmniej 30%-50%; dobrze znosił skrajne wahania temperatury i utlenianie.
Mam dylemat czy pozostać przy A5/B5, gdzie nie ma dużego wyboru, czy też skłonić się w stronę normy C2 z uwagi na DPF, któremu wg marketingowców volvo full saps ponoć nie zagraża...
Nie wiem czy jest sens wracać do 0W30, raz że auto przynajmniej ostatnie 3 lata chodzi na 5W30, to w dodatku olej jest rozrzedzany paliwem na krótszych odcinkach.
(Stąd też myślę o zastosowaniu AR 9100). Najzabawniejsze w przypadku silnika D5 jest to, że konstrukcje kilka lat starsze mają zalecany 5W-40...
Początkowo zastanawiałem się nad RAVENOL SSV SAE 0W-30 USVO lub RAVENOL FDS SAE 5W-30 USVO. Pod względem parametrów dość podobnie PMO 5W-30 FE / PMO 0W-30 FE - tańszy, raczej niepodrabialny i rzekomo z bogatym zapleczem dodatków.. Poza tym Millers Oils XF Longlife 0W30, EUROL ULTRANCE VA 0W30, Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30.
Chciałbym zapytać Was o opinię w doborze optymalnego oleju.
Auto ma przebieg 330tys, stratę oleju subiektywnie oceniłbym na 1l/10000km.
20%miasto/80% trasa. Interwał zmiany oleju 10-15tys km (raz do roku).
Po mieście styl emeryta 1500 - 2200 obrotów, w trasie 2-2,5, w porywach do 3,5, turbina dość obciążona.
Do Castrola nic nie mam, jednak często podrabiany, a za te pieniądze można wybrać coś lepszego.
Zależy mi, by olej był oparty na polialfaolefinach przynajmniej 30%-50%; dobrze znosił skrajne wahania temperatury i utlenianie.
Mam dylemat czy pozostać przy A5/B5, gdzie nie ma dużego wyboru, czy też skłonić się w stronę normy C2 z uwagi na DPF, któremu wg marketingowców volvo full saps ponoć nie zagraża...
Nie wiem czy jest sens wracać do 0W30, raz że auto przynajmniej ostatnie 3 lata chodzi na 5W30, to w dodatku olej jest rozrzedzany paliwem na krótszych odcinkach.
(Stąd też myślę o zastosowaniu AR 9100). Najzabawniejsze w przypadku silnika D5 jest to, że konstrukcje kilka lat starsze mają zalecany 5W-40...
Początkowo zastanawiałem się nad RAVENOL SSV SAE 0W-30 USVO lub RAVENOL FDS SAE 5W-30 USVO. Pod względem parametrów dość podobnie PMO 5W-30 FE / PMO 0W-30 FE - tańszy, raczej niepodrabialny i rzekomo z bogatym zapleczem dodatków.. Poza tym Millers Oils XF Longlife 0W30, EUROL ULTRANCE VA 0W30, Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30.