• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo S80 D5 163KM 2002r.

Erazer

Nowy użytkownik
Samochód
Volvo S80 D5 163KM
Marka samochodu
Volvo
Budżet/ile litrów
Potrzebuję 6,5l, chciałbym się zmieścić w 250zl
Styl jazdy
Silnik
2.4 D5
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie pobiera
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA B4
Dzień dobry wszystkim,
Jestem nowym użytkownikiem forum i chciał bym się z wami serdecznie przywitać i jednocześnie poprosić o pomoc w doborze do mojego starego i już niestety wysłużonego autka.
Konkretnie chodzi o autko z tytułu, ma ono nalatane ponad 360.000km.
W instrukcji widnieje informacja, że olej musi normę ACEA B4.
Mam problem z doborem lepkości oleju na nasze warunki klimatyczne jak i z samym doborem producenta oleju.
Rozważam 0w30, bo takich olejów jest najwięcej gdy szukam ich pod normę Volvo VCC 95200356 , aktualnie z tego co mi wiadomo jest Motul X-CESS 5W40, ale pojęcia nie mam czy jest to odpowiedni olej do tego silnika.
Na chwilę obecną rozważam:
MOTUL 8100 X-MAX 0W30
RAVENOL SSO 0W30
Z tańszych wpadł mi dzisiaj w oko:
Specol 0W30 Spec Gold

A może jednak zostać przy 5W40?
Jeśli chodzi o budżet, to uznajmy, że jest z gumy i do dobrego oleju mogę dopłacić, o ile warto.
Każda rada będzie pomocna i za każdą serdecznie dziękuję.
 
Volvo do D5 Euro 3 zalecało szeroką skalę lepkości i oleje A3/B4.

Po lifcie D5 Euro 4 mają zalecany 0W30 A5/B5.

Skoro masz starszą wersję bez DPF, to Motul A3/B4 będzie ok, ale możesz spróbować czegoś innego.

W rodzinie mamy D5 z przebiegiem ponad 400kkm jeździ od lat na Castrolu Edge Turbodiesel C3 5W40.
Olej o obniżonej zawartości popiołów nie jest wymagany,
ale z przyzwyczajenia był lany od lat

Teraz mam plan zalać mu Specol 0W40,
jest sporo tańszy i wydaje się mieć bardzo przyzwoite parametry.

Jeśli nie masz zaufania to tego producenta, możesz spróbować Eurol Super Lite 5W40.
Ma dość wysoki TBN co ma znacznie w dieslu. (Wiem że to prymitywna metoda
i liczy się utrzymanie) i całkiem ciekawy pakiet dodatków.

Również krajowy Lotos Synthetic 5W40 powinien się sprawdzić.

Shell Helix Ultra 5W40 również będzie dobrym wyborem, bazy GTL są ciut lepsze niż klasyczne HC.

Z droższych propozycji jest jeszcze oparty o PAO,
Meguin Super Leichtlauf 5W40. Powinieneś dać radę się zmieścić w 250zl za 7l.


Jeśli chcesz iść w A5/B5 czyli 0/5W30 to do podanych przez ciebie można dodać
Eurol Ultrance VA 0W30.
 
Last edited:
W naszych warunkach w zupełności wystarczy olej 5w. Jeżeli nie masz bzika na punkcie pao to każdy 5w30 czy 5w40 od znanego producenta sprawdzi się w Twoim aucie. Jeżeli chcesz cos "lepszego" to ja zaproponuję shell helix ultra 5w40 olej na "granicy" sae 30 i 40 do tego bardzo donra baza gtl i przystępna cena. A jak musi być pao to szukaj w olejach 0w30, 0w40. Np castrol edge 0w30.
 
Dziękuję.
Czy waszym zdaniem lepiej pozostać przy B4, czy korzystniej będzie przeskoczyć na olej B5?
Czy w tym silniku ma znaczenie czy wybiorę 5w30 czy 5w40??
 
Pozostań przy b4. Większego znaczenia nie ma czy to będzie 30 czy 40 a jeżeli nie możesz się zdecydować to taki shu 5w40 będzie w sam raz.
 
Tak jak wyżej , pozostań przy B4. Miałem taki silnik, tyle że w S60, lałem Motul 5w40 X-cess, wymiana co 15 tys. km, auto użytkowane i spokojnie i dynamicznie, od wymiany do wymiany ubytków brak, silnik pracował bardzo cicho i równo. Także od siebie mogę polecić taki olej. Myślę że ww. Shell Helix Ultra 5w40 też się sprawdzi. Pozdrawiam
 
Ciekawą opcja może być pójście z lepkością w dół, ale jednocześnie pozostanie przy A3/B4.

Niewiele jest takich olejów, ale powinny się sprawdzić te co wymieniłem wyżej,
tylko właśnie z lepkością o oczko mniej
Shell Helix Ultra 5W30
Eurol Super Lite 5W30
 
Shell Helix Ultra 5W40 wydaje się całkiem w porządku, cena bardzo przystępna.
Co zyskam schodząc z lepkością w dół? Ewentualnie jakie z tym się wiążą zagrożenia??

Za te same pieniądze co Shell Helix Ultra 5W40 mam też Specol 0W30 Spec Gold , który z nich by się lepiej sprawdził?
 
Trochę czytam opinie o Shell Helix Ultra 5W40 i wydaje się być w porządku, ludzie polecają.
Jest też jak kolega wczesniej wspomnial Shell Helix Ultra 5W30 także B4 i ciut droższy, czego w sumie nie rozumiem, ale nie na tyle by sobie tym głowę zaprzątać.
Czy do marki Specol można mieć zaufanie?
 
Zdecydowanie shell. Zastanawiasz się nad tym czy sae 30 czy 40 a specol ze swoim kv100 jest bardzo blisko sae 20 mozna powiedzieć analogicznie jak shell 5w40 jest blisko sae 30
 
Jestem zdecydowany na Shell Helix Ultra 5w40.
Czy zaraz po wymianie oleju dobrym pomysłem będzie dodanie do świeżego oleju dodatku AR9100 albo AR9200 V2?
Jeśli tak, to który będzie odpowiedniejszy?
 
@Erazer, możesz, ale nie musisz.
Przed wymianą oleju wlej płukankę na 10-15 minut, choćby najtańszego Shella za 10pln.
To ci nie oczyści silnika, ale pomoże sprawniej spuścić stary olej.
 
Jak używasz auta normalnie to moim zdaniem nie ma sensu niczego lać tym bardziej że dodatki ar tanie nie są. Lej dobry olej a pieniądze z dodatku przeznacz na filtr paliwa i powietrza i wymieniaj je razem z filtrem oleju.
 
Back
Top