• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo V40 II D2 (2.0 120KM) manual

rudi0018

Użytkownik
Samochód
Honda Accord VIII 2.4 (CU2) AT
Marka samochodu
Volvo V40
Budżet/ile litrów
5,2L
Styl jazdy
Silnik
D2 DRIVE-E 120KM 88kW 1969 cm3 D4204T8
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A1/B1, A5/B5, API: SL, API: CF, 0W-20, Castrol Edge Professional V 0W-20 lub VCC RBS0-2AE 0W-20 - taka informacja ze strony producenta, żadnych innych norm nie znalazłem.
Jaki olej masz obecnie
Castrol 0W20 (jaki dokładnie nie mam pojęcia)a
Witam,
poszukujemy wraz z kolegą oleju do jego nowego zakupu jakim jest Volvo V40 D2 120KM 2015r., przebieg 162000 km (w 100% realny), samochód będzie pokonywał rocznie około 20 tyś km. Auto będzie większość km jeździło po drogach krajowych/wojewódzkich poza miastem, ale 300-400km miesięcznie po mieście. Ważnym aspektem jest obecność DPF, aby uwzględnić wybór oleju.
Proszę o propozycje jak najlepszego oleju do tego silnika, ewentualnie czy zostać przy obecnym. ;)
 
W tych motorach bardzo dobrą opinią cieszy się Texaco Havoline Energy 0W20. Ma tez aprobatę Volvo i jest niedrogi :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Ciekawe jaki będzie pobór oleju.
Może się okazać całkiem spory, bo silniki VEA są trefne pod tym względem.

Jako alternatywa dla Texaco można zaproponować Gulf Formula EFE 0W20.
 
Czyli zostać przy lepkości 0W20? Żadne 5W30 nie wchodzi w grę?
O Texaco pierwsze słyszę szczerze mówiąc, ale jestem laikiem w temacie olei,, więc zostaje Gulf oraz Texaco, a co do Castrola omijać i nie warto go lać?

Co do poboru oleju, poprzedni właściciel mówił, że nie bierze oleju. ;)
 
Czyli zostać przy lepkości 0W20? Żadne 5W30 nie wchodzi w grę
Teoretycznie można by się pobawić i znaleźć jakieś 0W30 czy tam 5W30 C2 i może dodatkowo jakąś wymagającą normą producencką.
Bo stosowanego przez lata w volvo A5/B5 bym się nie odważył - inny DPF od normy Euro 6 który nie jest już tak tolerancyjny.

0W20 przy jeździe spokojnej (brak szybkiej autostradowej, mało miasta) wydaje się według mnie odpowiednie.

Co do Castrola on jest po prostu stosunkowo drogi, a nie wydaje mi się żeby Gulf czy Texaco były od niego w istotny sposób gorsze.
Wszystkie mają tą samą aprobatę volvo,
 
Bo stosowanego przez lata w volvo A5/B5 bym się nie odważył - inny DPF od normy Euro 6 który nie jest już tak tolerancyjny.
Coś więcej na ten temat? Co z tą normą A5/B5 jest nie tak? DPF zapcha ten olej?

Co do Castrola on jest po prostu stosunkowo drogi, a nie wydaje mi się żeby Gulf czy Texaco były od niego w istotny sposób gorsze.
Wszystkie mają tą samą aprobatę volvo,
Czyli jakościowo to podobne oleje, tylko różnica w cenie?
 
Co z tą normą A5/B5 jest nie tak? DPF zapcha ten olej?
Po prostu Volvo i Fordy starszych generacji jak zauważył i uświadomił mnie @Triumphator miały dość nietypowe DPF którym nie szkodził olej pelnopopiolowy. Ale to już jest Euro 6 chyba nawet z Adblue o ile pamiętam i osobiście po prostu bym się nie odważył A5/B5.

Czyli jakościowo to podobne oleje, tylko różnica w cenie?
Ekspertem nie jestem, ale to są oleje robione pod jedną konkretną normę i zapewne według tej samej receptury. Wyszystkie są aprobowane przez Volvo więc muszą trzymać jakość.

Moim zdaniem każdy z tych trzech producentów będzie okej.

W sumie każdy aprobowany olej od dowolnego dużego producenta będzie ok.
Dużego dlatego, że mamy pewność częstych kontroli i powtarzalność produkcji jest (w każdym razie powinna być) wysoka.
 
W dobrej cenie z normą VCC RBS0-2AE 0W-20 masz m,in Texaco Havoline Energy 0W20 i Eurol Ultrance VCC 0W20. Z górnej półki mogę polecić Ravenola EFS 0W20 :
 
Back
Top