• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo V60 T3 2014r

iktorn92

Nowy użytkownik
Samochód
Volvo V60 T3
Marka samochodu
Volvo V60
Budżet/ile litrów
200/4L
Styl jazdy
Silnik
T3 B4164T3
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 WSS-M2C925-A
Jaki olej masz obecnie
Prawdopodobnie 0w30 OE VW
Cześć, proszę o radę w doborze oleju do nowego nabytku. Auto kupiłem 3 miesiące temu przebieg 171tys, od tamtej pory przejechałem 4000km, bez ubytków na bagnecie - przyszedł czas na wymianę oleju. Poprzedni właściciel w ciągu dwóch lat z groszem regularnie co 8k wymieniał olej na to co miał dostępne pod ręka tj. 0w30 OE VW, który swoją drogą już mocno czuć paliwem (8700km od wymiany). Skąd taki wybór - nie mam pojęcia, w każdym razie auto jeździ bez pobierania oleju i innych dziwnych historii. Silnik to 1,6 ecoboost od Forda o mocy 150km - wychodziły tez fabrycznie 180km, podobno ze zmianami Volvo, ale co i jak nie zgłębiałem tematu.. Planuję również podnieść moc w najbliższym czasie poprzez chipa. Do tej pory do swoich samochodów lałem Specola SpecGolda, Eurola Fluence 5w40. Obsługę samochodu robię sam i mam dylemat co zalać. Ford zaleca 5w20, znowu Volvo w instrukcji wyraźnie pisze o 5W30 WSS-M2C925-A co mnie mocno zaskoczyło skoro to to samo. Auto użytkowane głównie w mieście raz, dwa razy w miesiącu jakaś trasa, przebiegi roczne to 10-15k max, auto użytkowane z głową nie pałowane na zimno etc. Dość dawno temu lałem Millersa i byłem bardzo zadowolony, wstępnie zastanawiałem się nad takimi dwoma produktami, z tym, że chyba oba nie spełniają tej konkretnej normy Forda:
- Millers XF PREMIUM LSPI 5w30
-Millers
EE PERFORMANCE ECO 5w30.
Dylemat mam też czy 5w20 czy 5w30 a może jakieś 0w? Mając możliwość iść może w tańszy olej zmieniać częściej co powiedzmy 6-7k czy może jeden droższy i zmieniać co 10?

Doradźcie coś proszę i dziękuję serdecznie!
 
Ten pierwszy (LSPI) się nada, ten drugi nie. W zasadzie dowolny olej z nowszą normą Forda niż 925-A albo z API SN lub wyższą będzie ok.

Co do lepkości to możesz zostać przy 5W-30, nie ma specjalnie sensu zmieniać.

Co do ceny oleju to w zasadzie wszystko od uznanych producentów (Millers, Shell, Castrol/BP, Lotos, Orlen, Neste, Motul, Eurol i t.d.) będzie więcej niż wystarczające. Jeżeli chcesz oszczędzić to Millers kiepsko wypada ze względu na koszt sprowadzenia z UK. Ja bym skoncentrował się na kontynentalnych producentach, wliczając w to polskich.
 
Rozumiem, a coś Polskiego lub powiedzmy europejskiego, fajnie jakby mialo dodatki zapobiegające LSPI mógłbyś mi zaproponować? Auto obecnie jeździ jak pisałem na 0w30 i nie wiem czemu ale kusi mnie żeby spróbować 0w40, czy jest to głupi pomysł, który nie ma kompletnie sensu? Przyznam się szczerze, ze sporadycznie korzystam ze startstop stojąc dłużej. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc:)
 
Ford zaleca 5w20, znowu Volvo w instrukcji wyraźnie pisze o 5W30 WSS-M2C925-A
Fordowska norma xxx925xx, to oleje 5w20 i na takich jeżdżą EcoBoosty.
Natomiast przyglądając się olejowi Fuchs Titan SuperSyn Eco-B z ww normą, olej spełnia ACEA A1/B1 i C5 oraz API SN.
Więc idąc śladem norm, możesz wlać każdy współczesny olej o niskiej lepkości...

Ja oczywiście proponuję zostać przy 5w20, ale ostatecznie Ty zadecydujesz, jaki olej wlejesz do silnika.
coś Polskiego lub powiedzmy europejskiego, fajnie jakby mialo dodatki zapobiegające LSPI
Z polskich nie ma za dużego wyboru.
Właściwie jedynym jest Orlen Max Expert DEX1:
 
Z polskich olejów to na 100% Orlen MaxExpert Dex1 5W-30. Chociaż w Twoim silniku problemów z LSPI nie było, nie słyszałem w każdym razie. LSPI to problem częściowo konstrukcyjny, ja też mam turbo i bezpośredni wtrysk, a problemów z LSPI ten silnik nie ma. Ja bym po prostu wziął jakikolwiek 5W-30 z normą API SN, SN+RC albo SP.

Zmiana lepkości jest bez sensu, nic tym nie zyskasz, co najwyżej odrobinę podwyższysz spalanie.
 
To jest fordowski 1.6 EB i jest on mocno narażony ma LSPI. Szukać olejów, które pozwalają ograniczyć to zjawisko.
 
Kurde, o problemie w silnikach Forda słyszałem, ale żeby Volvo miało z tym problemy to nie. Może użytkownicy się tak nie skarżą :)
 
Pewnie efekt skali, bo w Fordach tego jeździ więcej. Znam przypadki rozwalonych tłoków w autach z przebiegiem poniżej 100 kkm. Jeżdżone od nowości na olejach Ford Formula 5w30, lub zamiennik Castrol Proffesional Ford. Oba oleje bez pakietu ochronnego.
 
Ok, czyli z polskich olejów tylko Orlen Dex1.
 
Bardzo fajna dyskusja sie wywiązała! Więc tak, z tego co ja zauważyłem, to cholernie ciężko cokolwiek znależć o tych silnikach w Volvo, jest ich relatywnie mało, jedynie szczątkowe informacje ze coś napoprawiali w stosunku do Forda. Egzemplarzy z nalotem 300+ tez nie brakuje, więc może i coś faktycznie w tym jest. Decyzja podjęta, zakupiony Millers LSPI 5w30, do tego płukanka chyba AR2820. Dziękuję serdecznie za pomoc, z ciekawostek to faktycznie w instrukcji jest wpisana taka norma jak podałem ...935.. i 5w30, a jak szukać po normie to chyba nie istnieje taki olej :D
 
To trochę nie tak, przede wszystkim mam dobre wspomnienia/wrażenie z używania produktów Millersa jakiś czas temu. Po drugie, rozpatrując kwestie pojemnościowe potrzebuję ciut więcej niż 4L, szczególnie jeśli jednak okazałaby się potrzebna dolewka w okresie 8-10k, czyli w przypadku Orlenu musiałbym kupic 4+1 a w millersie mam od razu 5L, róznica w cenie pomiedzy 4+1 orlenu i 5L millersa to jakieś 30-35zl (dla mnie pomijalne). Kwestią istotną jest fakt, że w parku maszyn jest jeszcze pięć innych aut z czego jedno chleje litra na 5-6k, do których z pewnością zastosuję Orlen zamiast np. Specol, bo po prostu wychodzi dobrze cenowo, a jest tak chwalony więc jak najbardziej się skuszę, szczególnie, że potrzebuję do nich poniżej 4L.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top