Matthew1990
Nowy użytkownik
- Samochód
- Subaru Forester 2.5XT+LPG / Volvo V60CC D4
- Marka samochodu
- Volvo V60CC
- Budżet/ile litrów
- Bez limitu/5l
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- 2.0 D4 (D4204T14) + Polestar(200KM)
- Data produkcji
- 2016
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- Nie pobiera
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Castrol Edge Professional V 0W-20 lub VCC RBS0-2AE 0W-20
- Jaki olej masz obecnie
- Millers EE Performance 0W30
Witam
Mam Volvo V60CC z 2016r. Silnik D4 VEA już po poprawie pierścieni. Bez AdBlue. Auto póki co nie pobiera oleju . Poprzedni właściciel zmienił olej na 0W30(Oem Volvo).
Po lekturze forum volvo zdecydowałem się na zalanie Millersa EE Performace 0W30 ( następca najbardziej popularnego na forum XF longlife) .
Wiem że producent zaleca 0W20 , że to inny silnik niż stare 5-cylindrowe 2.4 . Po zrobieniu wywiadu w serwisach specjalizujących się w Volvo(nie-ASO) w dwóch polecano mi dalej jazdę na 0W30 , w dwóch aby wrócić do 0W20. Auto zrobiło już jakieś 40tys km na 0W30 i jest wszystko w porządku ( przebieg obecny 90 tyskm) . Na razie jestem zdecydowany pozostać przy 0w30 . Po przeczytaniu innych porad na tym forum odnośnie silników Volvo trafiłem na informacje że stare 5-cylindorowe silniki miały DPF który akceptował oleje full saps , natomiast nowsze konstrukcje już niekoniecznie. Mój na razie nie bierze oleju , ale pomyślałem nad zmianą na jakiś C2 lub C3. Ciekawie wygląda oferta Neste
Neste Pro C2 0W30
Neste Pro + F 0W30
Neste Pro+W LL-III 0W30
Ten ostatni to olej C3 z normą Volkswagena 504/507. Ma najlepsze parametry. Ktoś pisał że ta norma przewyższa normę Volvo VCC RBS0-2AE.
Auto ma zostać w rodzinie na długi czas , więc chciałbym dbać najlepiej jak się da. Olej wymieniam co 10 tys km z płukanką Archoil . Plus do paliwa dolewam Archoil AR-6900-D .
Moje pytanie jest takie : co o tym sądzicie ? Czy Neste 0w30 z normą 504/507 będzie dobrym rozwiązaniem zakładając pozostanie przy tej lepkości , czy może jednak przekonacie mnie do 0W20.
Mam Volvo V60CC z 2016r. Silnik D4 VEA już po poprawie pierścieni. Bez AdBlue. Auto póki co nie pobiera oleju . Poprzedni właściciel zmienił olej na 0W30(Oem Volvo).
Po lekturze forum volvo zdecydowałem się na zalanie Millersa EE Performace 0W30 ( następca najbardziej popularnego na forum XF longlife) .
Wiem że producent zaleca 0W20 , że to inny silnik niż stare 5-cylindrowe 2.4 . Po zrobieniu wywiadu w serwisach specjalizujących się w Volvo(nie-ASO) w dwóch polecano mi dalej jazdę na 0W30 , w dwóch aby wrócić do 0W20. Auto zrobiło już jakieś 40tys km na 0W30 i jest wszystko w porządku ( przebieg obecny 90 tyskm) . Na razie jestem zdecydowany pozostać przy 0w30 . Po przeczytaniu innych porad na tym forum odnośnie silników Volvo trafiłem na informacje że stare 5-cylindorowe silniki miały DPF który akceptował oleje full saps , natomiast nowsze konstrukcje już niekoniecznie. Mój na razie nie bierze oleju , ale pomyślałem nad zmianą na jakiś C2 lub C3. Ciekawie wygląda oferta Neste
Neste Pro C2 0W30
Neste Pro + F 0W30
Neste Pro+W LL-III 0W30
Ten ostatni to olej C3 z normą Volkswagena 504/507. Ma najlepsze parametry. Ktoś pisał że ta norma przewyższa normę Volvo VCC RBS0-2AE.
Auto ma zostać w rodzinie na długi czas , więc chciałbym dbać najlepiej jak się da. Olej wymieniam co 10 tys km z płukanką Archoil . Plus do paliwa dolewam Archoil AR-6900-D .
Moje pytanie jest takie : co o tym sądzicie ? Czy Neste 0w30 z normą 504/507 będzie dobrym rozwiązaniem zakładając pozostanie przy tej lepkości , czy może jednak przekonacie mnie do 0W20.
Last edited: