• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo v70 2.5t+lpg

nowik

Nowy użytkownik
Samochód
Volvo v70, 2.5t 5254t10
Marka samochodu
Volvo
Budżet/ile litrów
200/5.5
Styl jazdy
Silnik
b5254t10
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
acea a5/b5, 0w30/5w30
Jaki olej masz obecnie
Valvoline synpower fe 5w30
Cześć, szykuję się do zmiany oleju w tej chwili jest Valvoline synpower+ceratec LM, zrobione na tym oleju ponad 8tys i dolewka ok. 400ml. Wcześniej jeździłem na Motulu x-clean 5w30, Millers ee 5w30, pobór podobny. Zmiany max 12tys.km. Lubię czasami szybciej pojeździć w trasie. Jednak auto czesto robi kilka (2-4) kilometrów jednego dnia po kilka razy, albo w miesiącu 7-10x trasa po 250km w obie strony. W tej chwili olej wygląda na przejrzysty.
Zastanawiam się czy zmienić na inny olej np.0w40 i jakiś dodatek? Chętnie wysłucham propozycji.
 
0w40 nie znajdiesz w kalsie A5/B5.
Podejrzewam, że silnik wymaga normy forda, stąd A5.
Dobrze kombinuję?
 
Raczej trzymaj się zaleceń.
Wrzuć fotkę spod korka:
jak coś będzie widać, przekonamy się, czy silnik zdrowy.

Z olejów to pewnie zaczniemy od Ford Formula F 5w30.
 
wrzuciłem tam do tematu fotkę. Ale słabo widać przez osłony.
 

Attachments

  • IMG_20200510_175807.jpg
    IMG_20200510_175807.jpg
    1 MB · Odwiedzin: 399
  • IMG_20200510_175713.jpg
    IMG_20200510_175713.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 513
Wszystko OK z tych zdjęć.
Jak wcześniej, zostań przy 5w30 A4/B5 i normie Forda WSS M2C 913 teraz w wersji D.
Możesz wykonać analizę oleju przepracowanego (około 120pln wszystkich kosztów).
Dużo informacji o stanie silnika i oleju się dowiesz.

Z olejów na pierwszą propozycję,
Ford Formula F (sklep przypadkowy, pierwszy lepszy link) : https://ford.sklep.pl/product-pol-15291-olej-silnikowy-5w30-Formula-F-5-litrow-14E9EC.html
Możesz zostać przy Valvo FE, bo również normy spełnia.

Dawno niepolecany Motul:
dość drogo i dobrze, ale bez fajerwerków

I z naszego "podwórka" - dobrze i dość tanio:


Ode mnie tyle.
Może ktoś dopisze inne propozycje.
 
Miałem Mondeo z tym silnikiem 2.5T z LPG.
Na Valvoline Synpower FE 5w30 zrobiłem 100tys. km i w chwili rozstania, auto miało około 420tys. km i jeszcze dawał radę. Te modułowe rzędówki Volvo są bardzo żywotne.
Co do oleju wymieniałem co 10tys., jednak zwykle po 7tys. olej był już wyraźnie ciemniejszy . Jeśli chcesz przy nim pozostać i dbać o silnik, te 7tys. byłoby pewnie w miare optymalną wartością. Przy niskiej cenie Valvoline i częstszej wymianie jest wart pozostawienia.
Kiedyś, na fordtuning, któryś z uzytkowników również o tym pisał na podstawie własnych doswiadczeń.
 
@slavq zmiana barwy oleju nie jest wykładnikiem tego czy nadaje się do wymiany czy też nie. Analiza UOA + TAN da odpowiedź na to pytanie i warto ją przeprowadzić po bezpiecznym interwale 10 tyś km, by określić czy na danym oleju, w danym aucie i sposobie jego użytkowania można wydłużyć nieco ten interwał, czy też go raczej skrócić.
 
Analizy nie było, ale bazuję naopiniach innych osób, które stwierdziły spadek właśności po tym przebiegu i własnych obserwacjach. Pewnie obszerniej jest w którymś wątku na fordtuning.
 
Z całym szacunkiem, ale jeśli nie było analizy to na jakiej podstawie stwierdzono degradację oleju? Na słuch? Na zapach, dotyk i wygląd? Tego nie da się stwierdzić bez analizy przy interwałach tej długości. Bez analizy mogę Ci z całą pewnością napisać, że ten olej po 30 tysiącach km na pewno stracił swoje właściwości ochronne. Czy to samo napisałbym o oleju, który przepracował interwał 10 czy też 7 tysięcy km? Zdecydowanie nie. Na tym forum staramy się wyciągać wnioski oparte na wynikach badań i opracowań, a nie domysłach ludzi, którzy zazwyczaj nic nie kleją w tematyce środków smarnych;).
 
Zużycie oleju faktycznie najlepiej zbadać robiąc jego analizę w laboratorium. Ale metoda na słuch też nie jest taka głupia. Silnik, który znacząco zmienia kulturę pracy na danym oleju, może świadczyć o jego zużyciu (zużyciu oleju oczywiście). Każdy olej wraz z przebiegiem gorzej tłumi dźwięki, ale ten mocniej zużyty statystycznie tłumi je znacznie słabiej :)
 
@Mr.Wolf Masz rację. Analiza dałaby pełną odpowiedź. Odnośnie moich obserwacji - głośniejsza praca silnika, zarówno na rozgrzanym, jak i zimnym silniku, olej był rozrzedzony (oczywiste), barwa ciemna (oczywiste). Z całą pewnościa duży wpływ na degradację ma LPG i turbina, które szczególnie w nasze cieplejsze lata nie ułatwiaja życia olejowi. Opinia na która się powoływałem (nie moge znaleźć linka), to dodatkowo pomiary ciśnienia i temp. oleju (wyższa) po rozgrzaniu silnika w podobnych warunkach.
 
Mam mondeo z tym silnikiem. Poprzedni właściciel lał Motul Eco-nergy 5W-30 czyli A5/B5. Ze względu na spory udział jazdy miejskiej i krótkich odcinków oraz turbo zdecydowałem się na 0W40 A3/B4 (zalecany do Focus ST, ten sam silnik). Różnica odczuwalna od pierwszego kilometra- dźwięk silnika, gładkość pracy, itp. I nie była to raczej kwestia zużytego oleju ponieważ poprzednie 5W30 miało przejechane jakieś 7tys. I tak zostałem przy 0W40, kilka wymian na Shell HU. A aktualnie Ravenol SSL.
 
Właśnie ze względu na te dość częste krótkie odcinki zastanawiam się nad zmianą oleju, wtedy nawet silnik nie wchodzi na 3k rpm. Tylko na trasie po rozgrzaniu jest bardziej agresywna jazda. Badanie oleju ma sens jeśli był ceratec lany?
 
Dźwięki czy gładkość pracy nie przekładają się na poziom ochrony. Różne ciecze i różne przewodnictwo dźwięku.

Wg mnie możesz zostać przy Valvo, nie do końca jest sens zmieniać ten olej, to nie jest źle smarowidło. Dodatki... ja nie polecam, ale są miłośnicy doprawiania olejów na forum to pewnie parę pomysłów podrzucą.

Analizę możesz zrobić, dodatek nie ma wpływu na ocenę zużycia silnika.
 
Opinia na która się powoływałem (nie moge znaleźć linka), to dodatkowo pomiary ciśnienia i temp. oleju (wyższa) po rozgrzaniu silnika w podobnych warunkach.
I pewnie pomiary na podstawie fabrycznych zegarów w focusie, które nie pokazuja nawet prawdziwych wartości?
 
Back
Top