• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo V70 III 2.4D 2007(08)

szumok

Nowy użytkownik
Lokalizacja
Pabianice
Samochód
Volvo V70 III 2.4D (ON) + Volvo 480 Turbo (PB) + BMW E36 316i Compact (PB)
Marka samochodu
Volvo V70 III
Budżet/ile litrów
do 300 zł - 6L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
D5244T5 - 2.4D 163KM (aktualnie 220KM)
Data produkcji
2007, modelowo 2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie zauważyłem takowej sytuacji
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Castrol 0W30 A5/B5
Jaki olej masz obecnie
PMO Professional 5W30 C2
Witam,

Od długiego czasu jestem tylko obserwetorem forum ze względu iż moje umiejętności/wiedza w zakresie olejów samochodowych kończy się na umiejętności pobrania i przejrzenia karty charakterystyki dostarczonej przez producenta. Po próbach samodzielnego zgłębienia tej tajemnej wiedzy, stwierdzam że to jednak nie na moją głowę. Ale teraz do rzeczy. Przychodzę z prośbą o pomoc w dobraniu olejów do moich furmanek:
  • Volvo V70 III - auto na codzień i w trase, głównie trasa roczy przebieg w granicach 20-30 tyś km
  • BMW e36 316i - auto po mieście i na zakupy, czyli wkoło komina (oczywiście temat będzie w odpowiednim dziale)
  • Volvo 480 Turbo - moja perełka trzymana pod kocem (oczywiście temat będzie w odpowiednim dziale)
W tym temacie skupię się na Volvo V70 z racji, że jest to diesel. Auto tobi dość pokaźną ilośc kilometrów rocznie głównie poza miastem. Odkąd wpadło w moje ręce jeździło na Motulu 8100 X-CLEAN+ 5W30 C3:
  • Motul - bo takich olejów uzywa mój mechanik
  • 5W30 - bo temperaturowo według instrucji pasuje do naszego klimatu
  • C3 - bo DPF
Następnie wpadłem na pomysł wyprubowania innej marki i tak wpadł w moje ręce PMO Professional 5W30 C2, dlaczego sam nie wiem cena była całkiem przystępna i taka nowinka na rynku :). Za każdą wymianą oleju robiona jest płukanka TEC200 i dodawany jest CeraTech od LM. Teraz chciałbym zobaczyć jak zachowa się silnik/samochód na dokładnie takim oleju o jakim mowa w książce serwisowej (skupiłem się na normie VOLVO VCC 95200377 nie wiem czy prawidołowo). Jak 0W30 nie budzi moich sprzeciwów (choć nie wiem czy nie lepiej by spisywał się 0W40 z racji podniesionej mocy) tak A5/B5 do silnika z DPF mało mi pasuje. Część producentów (Penrite) wprost podaje, że nie należy używac go do silników z DPF. Część niestety w kartach nie podaje ilości popiołów. Z tych co podają ilość popiołów większość nie zbliża sie nawet do mid saps (jak się nie mylę <0.8%).

No i tu wilka prośba do was o pomoc w dobraniu czegoś co ochroni silnik i DPF przy wymianie ok 10k km i nie pozwoli mi zbankrutować robiąc 3 wymiany oleju rocznie.
Z góry wielkie dzięki za każdą odpowiedź
 
bo temperaturowo według instrucji pasuje do naszego klimatu
Jakie temperatury osiąga olej w silniku po tych modyfikacjach? To raczej ma większe znaczenie niż nasz klimat. Jeśli olej nie grzeje się zbyt mocno nie ma powodów do zwiększania lepkości. Właściwie to 5W30C3 już ma większą lepkość niż A5/B5. Producent wymyślił sobie że olej z zawartością popiołów do 1.2% nie będzie nadmiernie szkodził DPFowi ale jakby coś to można stosować C2.
 
Po zmianie na PMO temperatury się poprawiły z tego co zwróciłem uwagę. Na motulu C3 temp kręciły się w okolicach nawet 110 stopni. Na PMO C2 temperatury są w zakresie 90-100 więc z mojej wiedzy bardzo dobre do pracy silnika.

Więc nadal ilość olei które spełniają warunek poniżej 1.2% jest dość mała. A chciałbym uniknąć w bliskiej przyszłości prania/wymiany DPF.
 
Skoro temperatura dobra to czego szukać? Zmiany dla samej zmiany jedynie.

Jeśli chodzi o dpf to stosowanie olejów klasy ACEA Cx nie zagwarantuje mu dożywocia ale zawsze lepiej mniej popiołów jak więcej.
 
Niby tak zmiana dla samej zmiany, ale bez mian byłoby nudno. Co ze stwierdzeniem producent wie najlepiej jaki olej jest idealny dla silnika. Pomiędzy A5/B5 a C2/C3 to jednak trochę różnicy. Czuje się tak trochę jakbym miał wybierać zdrowie silnika a zdrowie DPF.

Dlatego właśnie chciałem zobaczyć jak będzie się zachowywać silnik i DPF na klasie A5/B5. Ale że u mnie słabo jednak z rozeznaniem chciałem się zdać na waszą opinię, co możecie mi polecić godnego uwagi. Najlepiej tak żebym później nie musiał robić remontu.
 
Ale to nie jest tak, że olej ACEA B chroni lepiej niż C. Ale jak chcesz zmienić to może na Mobil1 0W30 ESP LV. Wydaje się, że spełnia wszystkie wymogi
1677356984128.png1677357027157.png
 
Honda w 2.2 I-CDTI też wysoce zaleca syntetyczny 0W30 C2, C3. Trzymam się SAE 0W30, silnik nie bierze oleju, jest w dobrej kondycji, robię płukanki, dolewam siuwaksów do paliwa premium, nie mam problemów z DPF, który wypala się raz na ponad 1000 km (ostatnio po 1350 km), więc zbytnio nie przejmuje się popiołami. Olej ma być 0W30 to taki jest a że tłuściutki w pakiet dodatków to inna sprawa. Dla mnie ochrona silnika jest ważniejsza, niż jakiś zasrany DPF, który mi nie przeszkadza a jak zacznie to zawsze mogę się go pozbyć. Miałem OEM WV LONGLIFE III FE 0W30 i mogę szczerze polecić, ewentualnie Shell Helix Ultra AV-L 0W30 lub Shell Helix Ultra ECT 0W30. W 2.4 D5 też powinien się dobrze sprawdzić. Inna propozycja to Mobil 1 ESP 0W30.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top