szumok
Nowy użytkownik
- Lokalizacja
- Pabianice
- Samochód
- Volvo V70 III 2.4D (ON) + Volvo 480 Turbo (PB) + BMW E36 316i Compact (PB)
- Marka samochodu
- Volvo V70 III
- Budżet/ile litrów
- do 300 zł - 6L
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- D5244T5 - 2.4D 163KM (aktualnie 220KM)
- Data produkcji
- 2007, modelowo 2008
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- Nie zauważyłem takowej sytuacji
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Castrol 0W30 A5/B5
- Jaki olej masz obecnie
- PMO Professional 5W30 C2
Witam,
Od długiego czasu jestem tylko obserwetorem forum ze względu iż moje umiejętności/wiedza w zakresie olejów samochodowych kończy się na umiejętności pobrania i przejrzenia karty charakterystyki dostarczonej przez producenta. Po próbach samodzielnego zgłębienia tej tajemnej wiedzy, stwierdzam że to jednak nie na moją głowę. Ale teraz do rzeczy. Przychodzę z prośbą o pomoc w dobraniu olejów do moich furmanek:
No i tu wilka prośba do was o pomoc w dobraniu czegoś co ochroni silnik i DPF przy wymianie ok 10k km i nie pozwoli mi zbankrutować robiąc 3 wymiany oleju rocznie.
Z góry wielkie dzięki za każdą odpowiedź
Od długiego czasu jestem tylko obserwetorem forum ze względu iż moje umiejętności/wiedza w zakresie olejów samochodowych kończy się na umiejętności pobrania i przejrzenia karty charakterystyki dostarczonej przez producenta. Po próbach samodzielnego zgłębienia tej tajemnej wiedzy, stwierdzam że to jednak nie na moją głowę. Ale teraz do rzeczy. Przychodzę z prośbą o pomoc w dobraniu olejów do moich furmanek:
- Volvo V70 III - auto na codzień i w trase, głównie trasa roczy przebieg w granicach 20-30 tyś km
- BMW e36 316i - auto po mieście i na zakupy, czyli wkoło komina (oczywiście temat będzie w odpowiednim dziale)
- Volvo 480 Turbo - moja perełka trzymana pod kocem (oczywiście temat będzie w odpowiednim dziale)
- Motul - bo takich olejów uzywa mój mechanik
- 5W30 - bo temperaturowo według instrucji pasuje do naszego klimatu
- C3 - bo DPF
No i tu wilka prośba do was o pomoc w dobraniu czegoś co ochroni silnik i DPF przy wymianie ok 10k km i nie pozwoli mi zbankrutować robiąc 3 wymiany oleju rocznie.
Z góry wielkie dzięki za każdą odpowiedź