• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo v90 2.0 d5

kubik

Użytkownik
Samochód
CLS550 A2 3L
Marka samochodu
Volvo v90
Budżet/ile litrów
300
Styl jazdy
Silnik
2.0 d5
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Volvo VCC RBS0-2AE
Jaki olej masz obecnie
Castrol 0w20
Witam,
Co wybrać do silnika volvo 2.0 d5 vea. Ory castrol 0w20 był lany przez 200kkm.
Mam dwa typy Ravenol efs usvo 0w20 ,trzeba przyznać nie najtańszy,choć ma bazy pao.
Drugi to eurol ultrance vcc 0w20,skład wygląda ciut gorzej, ale jest na tyle tani,że można wzbogacić go którymś z dodatków z gamy archoila .
Co by tu wybrać?
Dziękuję za rady.
Pozdrawiam
 
Dlaczego chcesz z Castrola zrezygnować?
Jest to już drugi samochód z silnikiem z tej rodziny i niestety na castrolu zaczął pobierać olej od ok 150kkm(jest to niestety tendencja tych silników, w v90 niby poprawili,ale wyjdzie w praniu),poza tym studiując kartę wychodzi ze castrol w 90% to mineral dlatego chcę coś lepszego
 
studiując kartę wychodzi ze castrol w 90% to mineral dlatego chcę coś lepszego
Skoro założyłeś sobie, że PAO "wyleczy" Ci pobór oleju, to nawet nie będę Cię przekonywał do innych olejów.
Lej Ravenola.

PS
Dodam jeszcze z obowiązku, że masz dostępnego Motula Specific RBSO-2AE 0w20 i Yacco Lube V.
Szczególnie ten drugi może być ciekawą alternatywą, bo oleje tego producenta to bardzo solidne propozycje (podobnie jak Middland'y).

EDIT
Acha, bez względu na to, jaki olej wybierzesz, warto się stosować do interwałów wymian max 10 tys km.
Bo coś mi się wydaje, że w tych silnikach pierścienie są bardzo delikatne. Stąd tendencje do konsumpcji oleju.
 
To nie tak, że jestem uparty na pao, jednak w innym aucie z silnikiem benzynowym (m62b44) który ogólnie był czystym silnikiem po wlaniu revenola (wczesniej motul,pozniej penrite)z pao(5w40 vst) na filtr wyrzuciło jeszcze tyle spieczonych złogów, że byłem w szoku.
Stąd utrwaliło mi się ,że nic lepszego od pao w bazie nie ma.
Auto będzie użytkowane typowo autostradowo czyli 500-600km na raz,ok 30-50kkm rocznie.
 
Bardziej kwestia tego w jakiej silnik był wcześniej kondycji, zwłaszcza jeżeli nie było się pierwszym właścicielem. Ja jeżdżę w zasadzie tylko na olejach mineralnych i silnik mam czyściutki, przynajmniej tam gdzie widać.

0W-20 na 100% PAO to raczej nie dostaniesz, zwłaszcza z normą dla twojego silnika. Ale jeżeli chcesz mieć coś co ma bazy PAO w sobie to faktycznie, ten Ravenol ma coś koło 60%.

Alternatywnie Fuchs Flex 5 0W-20 XTL jest mieszaniną PAO i XTL. Ma ciekawy dodatek, bardzo skuteczny "smar" estrowy pod postacią sulfonianu wapnia (pierwszy raz widzę w oleju silnikowym), trochę estrów i PAO.
 
Auto było w leasingu,więc wiadomo castrol 0w20 co 30kkm,choć fakt faktem 200kkm zrobił w 2.5 roku tak więc przysłowiowo nie stygł.
Dziękuję za rady ,będę coś myślał.
Jeszcze w skrzyni będę zmieniał dynamicznie olej I pytanie czy znowu Ravenol T-WS ma jakąś ciekawą alternatywę dla skrzyń Aisina.
Pozdrawiam
 
No to teraz pozostaje ustalić interwały, bo 100 tys km/rok, nie często się spotyka.
Może się okazać że tańszy Eurol, jak z naszych forumowych doświadczeń wynika, jest bardzo solidny, będzie finansowo najkorzystniejszym wyborem.
"Jakościowo" bdb wypadają oleje tego producenta.
 
Te trasy na A są robione po ludzku, przepisowo, czy ile się da, bo czasu mało?
 
To ten silnik pewnie pracuje w idealnych warunkach, w okolicy 2.5 krpm, bez zbędnych obciążeń, w większości w temperaturze roboczej. Przy takich przebiegach rocznych i warunkach pracy zmieniałbym olej co 20 kkm. Po tym przebiegu jego degradacja będzie na podobnym poziomie, co olej po 10 kkm u Kowalskiego jeżdżacego na codzień w koło komina do pracy.
 
@kubik mógłbyś podzielić się z nami swoimi wrażeniami i tym jak wygląda V90 po takim przebiegu? Oczywiście w innym dziale np. " czym jeździsz na co dzień". Pozdrawiam
 
Auto będzie użytkowane typowo autostradowo czyli 500-600km na raz,ok 30-50kkm rocznie.

Ogólnie bardzo fajne warunki dla oleju. Wręcz wymarzone.

studiując kartę wychodzi ze castrol w 90% to mineral dlatego chcę coś lepszego
Studiując karty, nawet jak zrobisz doktorat, to wyjdzie na to, że są to wartości uśrednione i kartami nie kierujemy się oceniając olej ;) To tak na przyszłość.

Auto było w leasingu,więc wiadomo castrol 0w20 co 30kkm
Nie było możliwości wymienić oleju we własnym zakresie na przykład po 15 tysiącach?

Weź Eurola i zmieniaj co 15 tysięcy + płukanka co wymianę oleju. Zrób prosze zdjęcie w wolnej chwili, jak to pod korkiem wygląda i wstaw nam w odpowiedni dział na forum :

 
To świeży zakup teścia, więc póki co ciężko mówić o wrażeniach, ale z pewnością podzielę się prawdą,dobra lub złą, ale prawdą ;)
Póki co ustaliliśmy plan,że będzie wlane ar2300 z nowym filtrem,1500km,potem zmiana na ravenol I będziemy patrzeć, jak to funkcjonuje.
 
Last edited:
To ten silnik pewnie pracuje w idealnych warunkach, w okolicy 2.5 krpm, bez zbędnych obciążeń, w większości w temperaturze roboczej. Przy takich przebiegach rocznych i warunkach pracy zmieniałbym olej co 20 kkm. Po tym przebiegu jego degradacja będzie na podobnym poziomie, co olej po 10 kkm u Kowalskiego jeżdżacego na codzień w koło komina do pracy.

Popieram. Nawet poszedł bym dalej i zainwestował w analizy oleju przy pierwszej wymianie i po 10 tysiącach kilometrów pobierał co 5 tysięcy (przy 15, 20, 25 i t.d.) i badał ile się da wycisnąć z oleju. Bo jeżeli wlejesz dobry olej z PAO* to masz szansę wycisnąć 30-40 tysięcy bez wymiany z olejem zapewniającym prawidłową ochronę.

* mimo, że nie polecam normalnie PAO, to do takiego trybu jazdy i użytkowania LongLife, a tu się aż o to prosi, PAO jest najlepszym wyborem
 
wóz lata na Ravenolu ,dokręcone 50kkm pobór oleju minimalny. Od wymiany do wymiany z max zejdzie do połowy elektronicznego bagnetu. Silnik przeszedł 2 sesje z ravenolem ar2300
Post automatically merged:

@kubik mógłbyś podzielić się z nami swoimi wrażeniami i tym jak wygląda V90 po takim przebiegu? Oczywiście w innym dziale np. " czym jeździsz na co dzień". Pozdrawiam
Ogólnie wóz bezawaryjny z pewnością nie jest . Trochę problemów z elektroniką, to jakiś wąż od IC strzelił, a to akumulator ciśnienia doładowania. Pod względem wnętrza bez większych oznak zużycia. Ogólnie ciekawy wóz, aczkolwiek, to trzeba być chyba fanem volvo,żeby tolerować jego chimery.
 
Last edited:
Back
Top