- Marka samochodu
- Volvo v90cc d5
- Budżet/ile litrów
- 5.2 litra/ cena nie gra roli - ma być super
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.0 D5 Polestar 240KM
- Data produkcji
- 2017
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- 0-200
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0W20 RBS0-2AE
- Jaki olej masz obecnie
- Castrol 0w20 z ASO
Cześć,
Od jakiegoś czasu mam problem.
-Pacjent V90cc D5 polestar 2017 bez adblue.
-Aktualny Przebieg 97k km;
-Filtry i oleje od zawsze robione do maks 15k km, przeważnie ok 10kkm;
wszystkie ilości oleju w ml szacuje poniżej z informacji jaką usłyszałem/otrzymałem w volvo - pełna miarka komputera to ok 1l oleju.
To zaczynam baśń :
-przy 88kkm Przeglad wszystkie filtry i olej;
-trasa Gdańsk-Graz 1180km wziął może z 250ml;
-następnego dnia zaczynam tour de italy i robię ok 3000km olej zostaje +/- na tym samym poziomie;
-następnie wracam do gdanska i dolewam ok 600ml700ml - po tym zabiegu miarka komputera w 90% pełna.
Czyli na ok 5000km wziął 600-700ml oleju. Trasa full autostrada 140+ i upały dzień w dzień ok 35 stopni.
I teraz co dalej...
Po dolewce tych 700ml
Auto użytkowane w Gdańsku ok 2000km: 0 brania oleju - (albo poziom uzupełnia się paliwem, jak juz ktoś kiedyś na grupach volvo wspomniał?) Na trasie większe temperatury i odparowuje. - stąd prawie zerowe zużycie, mimo bardzo dynamicznej jazdy w okół komina?
Następnie,
Trasa Gdańsk - Graz 1180km prędkość autostradowa 135 - w porywie 155. Auto wcina ok 400-500ml oleju czyli 200 więcej niż poprzednio na tej samej trasie, mimo że chłodniej i dużo spokojniejsza jazda od poprzednich.
Juz kiedyś mnie irytowało to branie na trasie przy prędkościach ok 160km/h. Zleciłem pomiar zużycia w ASO - wszystko w normie według ich tabelek.
Zna ktoś podobny problem? Zmienić ten Castrol na coś innego i może pomoże? Mechanik ASO w Austrii polecił po cichu zmianę oleju na innego producenta, z resztą kilka razy to juz czytałem.
Co lepsze, z kolejnych kilku źródeł, w tym mechanik volvo z niezależnego serwisu z bardzo dobrą opinią, by zrobić:
płukanie układu olejowego i zmienić ten tragiczny castrol. Najlepiej na coś od Millers(w to nie wierzę bo taka umowa serwisu może, wolę Was spytać) z normą do silników volvo vea. Odradzili ravenola - nie wiem czemu. Możecie to potwierdzić? Widziałem na oilclub wątek z v90 też d5 i widzę ravenol to faworyt...
I teraz pytania:
co polecacie i jakie zabiegi?
Jakie dodatki warto zacząć używać po płukaniu i zalaniu olejem docelowym?
Ja już zgłupiałem co będzie super dla tego silnika:
RAVENOL EFS 0w20
MIDLAND Econova 0W20
YACCO V LUBE 0w20
LIQUI MOLY 8420 Special Tec V 0W-20
MOTUL SPECIFIC RBS0-2AE 0W-20
MILLERS XF Premium Engine Oil C5/C6 0w20
FUCHS TITAN GT1 FLEX 5 SAE 0W-20
I pewnie jeszcze kilka się pozycji znajdzie... Nawet MOTOREX ma dwa produkty w specyfikacji RBS0-2AE - jeden juz do nowych mild hybryd.
-Auto robi dziennie 2x35km autostrada, prędkość 100kmh
-Po czym dostaje strzała na urlopie 4000km
-No i znowu komin.
W ostatni rok zrobiłem ok 35000 jazda raczej dynamiczna.
znam się tylko na automatyce przemysłowej, wolę Was spytać bo widzę że analizujecie nawet specyfikację produktów
Pozdrawiam,
Jarek
Od jakiegoś czasu mam problem.
-Pacjent V90cc D5 polestar 2017 bez adblue.
-Aktualny Przebieg 97k km;
-Filtry i oleje od zawsze robione do maks 15k km, przeważnie ok 10kkm;
wszystkie ilości oleju w ml szacuje poniżej z informacji jaką usłyszałem/otrzymałem w volvo - pełna miarka komputera to ok 1l oleju.
To zaczynam baśń :
-przy 88kkm Przeglad wszystkie filtry i olej;
-trasa Gdańsk-Graz 1180km wziął może z 250ml;
-następnego dnia zaczynam tour de italy i robię ok 3000km olej zostaje +/- na tym samym poziomie;
-następnie wracam do gdanska i dolewam ok 600ml700ml - po tym zabiegu miarka komputera w 90% pełna.
Czyli na ok 5000km wziął 600-700ml oleju. Trasa full autostrada 140+ i upały dzień w dzień ok 35 stopni.
I teraz co dalej...
Po dolewce tych 700ml
Auto użytkowane w Gdańsku ok 2000km: 0 brania oleju - (albo poziom uzupełnia się paliwem, jak juz ktoś kiedyś na grupach volvo wspomniał?) Na trasie większe temperatury i odparowuje. - stąd prawie zerowe zużycie, mimo bardzo dynamicznej jazdy w okół komina?
Następnie,
Trasa Gdańsk - Graz 1180km prędkość autostradowa 135 - w porywie 155. Auto wcina ok 400-500ml oleju czyli 200 więcej niż poprzednio na tej samej trasie, mimo że chłodniej i dużo spokojniejsza jazda od poprzednich.
Juz kiedyś mnie irytowało to branie na trasie przy prędkościach ok 160km/h. Zleciłem pomiar zużycia w ASO - wszystko w normie według ich tabelek.
Zna ktoś podobny problem? Zmienić ten Castrol na coś innego i może pomoże? Mechanik ASO w Austrii polecił po cichu zmianę oleju na innego producenta, z resztą kilka razy to juz czytałem.
Co lepsze, z kolejnych kilku źródeł, w tym mechanik volvo z niezależnego serwisu z bardzo dobrą opinią, by zrobić:
płukanie układu olejowego i zmienić ten tragiczny castrol. Najlepiej na coś od Millers(w to nie wierzę bo taka umowa serwisu może, wolę Was spytać) z normą do silników volvo vea. Odradzili ravenola - nie wiem czemu. Możecie to potwierdzić? Widziałem na oilclub wątek z v90 też d5 i widzę ravenol to faworyt...
I teraz pytania:
co polecacie i jakie zabiegi?
Jakie dodatki warto zacząć używać po płukaniu i zalaniu olejem docelowym?
Ja już zgłupiałem co będzie super dla tego silnika:
RAVENOL EFS 0w20
MIDLAND Econova 0W20
YACCO V LUBE 0w20
LIQUI MOLY 8420 Special Tec V 0W-20
MOTUL SPECIFIC RBS0-2AE 0W-20
MILLERS XF Premium Engine Oil C5/C6 0w20
FUCHS TITAN GT1 FLEX 5 SAE 0W-20
I pewnie jeszcze kilka się pozycji znajdzie... Nawet MOTOREX ma dwa produkty w specyfikacji RBS0-2AE - jeden juz do nowych mild hybryd.
-Auto robi dziennie 2x35km autostrada, prędkość 100kmh
-Po czym dostaje strzała na urlopie 4000km
-No i znowu komin.
W ostatni rok zrobiłem ok 35000 jazda raczej dynamiczna.
znam się tylko na automatyce przemysłowej, wolę Was spytać bo widzę że analizujecie nawet specyfikację produktów
Pozdrawiam,
Jarek