• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VOLVO V90CC D5 2017 bez adblue

Jarecki

Nowy użytkownik
Samochód
VOLVO V90CC Pro D5 Polestar 2017 bez Adblue
Marka samochodu
Volvo v90cc d5
Budżet/ile litrów
5.2 litra/ cena nie gra roli - ma być super
Styl jazdy
Silnik
2.0 D5 Polestar 240KM
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0-200
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 RBS0-2AE
Jaki olej masz obecnie
Castrol 0w20 z ASO
Cześć,

Od jakiegoś czasu mam problem.

-Pacjent V90cc D5 polestar 2017 bez adblue.
-Aktualny Przebieg 97k km;
-Filtry i oleje od zawsze robione do maks 15k km, przeważnie ok 10kkm;

wszystkie ilości oleju w ml szacuje poniżej z informacji jaką usłyszałem/otrzymałem w volvo - pełna miarka komputera to ok 1l oleju.

To zaczynam baśń 😅:
-przy 88kkm Przeglad wszystkie filtry i olej;
-trasa Gdańsk-Graz 1180km wziął może z 250ml;
-następnego dnia zaczynam tour de italy i robię ok 3000km olej zostaje +/- na tym samym poziomie;
-następnie wracam do gdanska i dolewam ok 600ml700ml - po tym zabiegu miarka komputera w 90% pełna.

Czyli na ok 5000km wziął 600-700ml oleju. Trasa full autostrada 140+ i upały dzień w dzień ok 35 stopni.

I teraz co dalej...
Po dolewce tych 700ml

Auto użytkowane w Gdańsku ok 2000km: 0 brania oleju - (albo poziom uzupełnia się paliwem, jak juz ktoś kiedyś na grupach volvo wspomniał?) Na trasie większe temperatury i odparowuje. - stąd prawie zerowe zużycie, mimo bardzo dynamicznej jazdy w okół komina?

Następnie,

Trasa Gdańsk - Graz 1180km prędkość autostradowa 135 - w porywie 155. Auto wcina ok 400-500ml oleju czyli 200 więcej niż poprzednio na tej samej trasie, mimo że chłodniej i dużo spokojniejsza jazda od poprzednich.

Juz kiedyś mnie irytowało to branie na trasie przy prędkościach ok 160km/h. Zleciłem pomiar zużycia w ASO - wszystko w normie według ich tabelek.

Zna ktoś podobny problem? Zmienić ten Castrol na coś innego i może pomoże? Mechanik ASO w Austrii polecił po cichu zmianę oleju na innego producenta, z resztą kilka razy to juz czytałem.

Co lepsze, z kolejnych kilku źródeł, w tym mechanik volvo z niezależnego serwisu z bardzo dobrą opinią, by zrobić:
płukanie układu olejowego i zmienić ten tragiczny castrol. Najlepiej na coś od Millers(w to nie wierzę bo taka umowa serwisu może, wolę Was spytać) z normą do silników volvo vea. Odradzili ravenola - nie wiem czemu. Możecie to potwierdzić? Widziałem na oilclub wątek z v90 też d5 i widzę ravenol to faworyt...

I teraz pytania:
co polecacie i jakie zabiegi?
Jakie dodatki warto zacząć używać po płukaniu i zalaniu olejem docelowym?

Ja już zgłupiałem co będzie super dla tego silnika:
RAVENOL EFS 0w20
MIDLAND Econova 0W20
YACCO V LUBE 0w20
LIQUI MOLY 8420 Special Tec V 0W-20
MOTUL SPECIFIC RBS0-2AE 0W-20
MILLERS XF Premium Engine Oil C5/C6 0w20
FUCHS TITAN GT1 FLEX 5 SAE 0W-20

I pewnie jeszcze kilka się pozycji znajdzie... Nawet MOTOREX ma dwa produkty w specyfikacji RBS0-2AE - jeden juz do nowych mild hybryd.

-Auto robi dziennie 2x35km autostrada, prędkość 100kmh
-Po czym dostaje strzała na urlopie 4000km
-No i znowu komin.
W ostatni rok zrobiłem ok 35000 jazda raczej dynamiczna.

znam się tylko na automatyce przemysłowej, wolę Was spytać bo widzę że analizujecie nawet specyfikację produktów

Pozdrawiam,
Jarek
 
co polecacie i jakie zabiegi
Osobiście nic nie polecę ...
Nie drążę szczegółów silników Volvo, ale pojawiło się tutaj kilka wątków właścicieli takich samochodów/silników z problemem poboru oleju. Rozwiązanie była wymiana tłoków i pierścieni rzekomo na pozmianowe.
OK, Volvo modyfikowało silniki, poprawiali pierścienie czy tam coś, ale jak widać, problem nie został rozwiązany.
To jedno.
Z drugiej strony - u Ciebie nie ma tragedii!
200-300ml/1000km i to tylko w określonych okolicznościach to raczej normalna konsumpcja.

Co ja mogę zaproponować?
W zasadzie niewiele.
Przy każdej wymianie oleju - płukanka.
Na 15 minut wlej do starego oleju, potrzymaj silnik na 1000-1500 obr i wymiana oleju.
Niektóre środki pozwalają na godzinną, spokojną jazdę przez wymianą oleju.
Możesz również zastosować płukankę długodystansową - wlewasz do świeżego oleju i jeździsz normalnie 10 tys km.
Potem j.w.
I jest to raczej zwykłą procedura serwisowa, niż jakiś zabieg specjalny.

Co do olejów, to moim zdaniem, nie musisz się koniecznie trzymać normy Volvo.
Wystarczy Ci lepkość 0w20 i ACEA C5.
Z olejów w ten sposób dobranych polecam Mobil 1 ESP X2 0w20 lub Shell Helix Ultra 0w20 ACEA C5.
Jak nie chcesz kombinować z olejami bez normy Volvo, to z wymienionych przez Ciebie osobiście rozważałbym Midlanda, Yacco lub Fuchsa. LM i Motul też są dobrymi olejami, ale jakoś ciężko mi się przekonać do niepewności dystrybucyjnej Motula i kosmicznych wahań cenowych LM. O innych nawet się nie wypowiadam.
A najlepszym chyba wyjściem będzie Shell Helix Ultra AS-L (z normą Volvo).
 
Neste Pro+ V 0w20.
 
Back
Top