• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Vovlo V60 T6 Plug-in 2020 rok

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Marka samochodu
Volvo
Budżet/ile litrów
6/400
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
B4204T46 - 2.0 turbo
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VCC RBS0-2AE
Cześć,
Auto dopiero co zakupione o przebiegu 120 tysięcy.
Jest to hybryda typu plug-in. W ciągu tygodnia auto jeździ praktycznie na prądzie. Raz w tygodniu ekspresówka z prędkościami raczej przepisowymi.
Raz/dwa razy w roku wyjazd w kierunku Włoch lub Chorwacji.
Jakieś weekendowe wypady. W sumie auto będzie robić jakieś 30 tysięcy rocznie.

Aktualnie auto ma świeżo wymieniony olej przez serwis i wlany Castrol Edge 0w-20 v.
Osobiście nie mam nic do Castrola.

I teraz... w związku z tym, że auto miało wcześniej interwały 30 tysięcy/rok, czy wymienić w nim olej od razu pomimo wymiany przez serwis?
Czy może wlać teraz jakiś dodatek typu Archoil 9100 i przejeździć pół roku i wymienić? Olej planuje wymieniać 2 razy do roku.

Jeśli wymienić to na co? Castrol? Eurol? Ravenol?
 
Co do wymiany od razu to raczej nie. Jeżeli olej był faktycznie wymieniony, a pewnie był wymieniają po prostu wg książki. Co do dodatku to ja nie polecam, nie odradzam. Ich wpływ ciężko udowodnić wiec niech każdy sam decyduje czy chce wydawać ciężko zrobione pieniądze.

Marka oleju: zostań przy Castrolu, to dobre oleje.
 
Do kilku aut Klientów leję Eurola z tą normą i wszystko gra. Kiedyś ten Eurol był od Castrola zdecydowanie tańszy bo Castrol kosztował ca. 250 zł a Eurol ca 150 zł. Teraz Castrol -a można dorwać w normalnej cenie ciut drożej od Eurola i myślę, ze w tym wypadku jeden pies czy to będzie Castrol, Eurol czy Motul. Jeden Ravenol z tą normą był chyba "inny" jeśli mnie pamięć nie myli. Swoja drogą myślałem, ze dla play-inna zrobią nową normę bo ta norma jest dla "zwykłych" silników benzynowych i diesla.
 
@kawis, w przypadku nowo zakupionego samochodu serwisowanego w trybie LL to bym polecił dolanie do obecnie zalanego przez serwis oleju płukanki długodystansowej Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner (LongLife) i skrócił interwał do max 12-15 kkm.
 
Dziękuję.
W takim razie wylosuje sobie są pol roku coś z Castrola albo czegoś zbliżonego;).
A teraz wleje sobie oilsyna.
Pozdrawiam!
 
A powiedzcie mi jaką macie opinie na temat olejów GULF?
Cena praktycznie dwukrotnie niższa od Castrola.
Chodzi mi konkretnie o Gulf Formula EFE SAE 0W-20.
 
Stało się. Niewytrzymalem i zmieniłem olej ;).
Zalalem oilsyn LL i przejechalem 5 tysiecy, a nastepnie oilsyn postojowy i pojezdzilem 20 minut.
Aktualnie zalany Gulf.
Powiedzcie mi, czy olej w turbo benzynie też tak ciemnieje jak w dieslu ?
1000057810.jpg
 
Dzień dobry! Volvo do wszystkich dwulitrówek zaleca jedną normę bez znaczenia czy auto jest hybrydą czy nie, jednak olej przeznaczony w gamie Castrola do Twojego Volvo posiada certyfikat HYSPEC, zgodności z wymaganiami pojazdów hybrydowych. Od pierwszego Priusa Castrol w centrum badawczo rozwojowym monitorował parametry silników w hybrydach i opracował standard HYSPEC - coś co w dużym uproszczeniu moglibyśmy nazwać - przydatnością w Hybrydach. Hyspec weryfikuje olej ponad wymagania OEM - w kontekście pracy w hybrydzie - niższa temp oleju i cieczy chłodzącej - która nie sprzyja usuwaniu osadów niskotemperaturowych, nagła praca pod duzym obciążeniem itp. Castrol EDGE 0W-20 V to też olej wybrany przez Volvo na pierwsze zalanie silnika w fabryce.
 
@kawis Jeśli Twoje auto wcześniej miało wymieniany olej w ASO (@BartekMakarskiCastrol pewnie znając realia to na Castrol Edge Professional V 0W-20😉, który jest całkiem niezłym olejem notabene) ale z interwałem raczej bliżej tych 30kkm lub raz na rok ale w ruchu miejskim, z np. częstym niedogrzaniem jednostki, to w silniku mogło się odłożyć po tych 120kkm sporo depozytow i po zalaniu plukanki dlugodystandowej a potem postojowej po prostu je wymyłeś... Przejedź teraz z nowym olejem maks. 10kkm, zmień i wtedy zobacz. Powinna być spora poprawa (chyba, że znowu zalejesz płukankę 😉)
Jeśli nie ma żadnych innych niepokojacych objawów (ze strony mechaniki/elektroniki silnika) to moim zdaniem w tym przypadku jest to normalne. Milego użytkowania.
P.s. w amerykańskich zaleceniach Volvo jest wymiana oleju w interwalach 7.500-10.000mil.
 
@kawis zobacz sobie jak wyglądał mój olej z nowego samochodu po 3300 km na LPG, Link. Jeszcze nie zdarzyło mi się żeby zlany olej z samochodu miał inny kolor niż czarny nawet po niewielkim przebiegu. dopiero jak się zamoczy kartkę to jest różnica bo na kartce olej z benzyny jest zazwyczaj brązowy a z diesla czarny.
 
@portos Właśnie widziałem,że przy doborze oleju to te samo auto z Ameryki ma interwał 2 razy krótszy.
Aż dziwne,bo tam auta raczej jeżdżą wolniej niż u nas.
Ciekaw jestem jak wyglądałaby analiza takiego oleju w hybrydzie (niekoniecznie volvo) po 30 tysiącach.
 
Ameryka ma "brudniejszą" benzynę, surowszy klimat i spory udział szutrów. Nawet Volvo 700 pół wieku temu miało w Europie wymiany co 15 000 km, a w USA 7500 mil.
 
Trochę już dryfujemy OT, ale tak szybko kończąc: Ameryka to dodatkowo też przeważnie znacznie większe odległości miedzymiastowe do pokonania oraz korki w aglomeracjach co przekłada się na szybsze "nakręcanie" mil i auta raczej uzyskują większe przebiegi i serwisowane zgodnie ze standardami EU (szczegolnie te nowe konstrukcje) mogłyby nie dotrwać nawet do końca gwarancji😉
Idea moim zdaniem jest słuszna i jestem za tym, żeby skracać interwały zmian płynów wg standardow "amerykanskich".
Ja w swoim D5 od razu skróciłem interwał z zalecanych 30k na 15k, a teraz od 170 tys. km skrócę jeszcze do 10k.
Pozdrawiam.
 
Ameryka to przede wszystkim sądy, które dużo częściej niż tutaj stoją po stronie konsumentów.
 
Back
Top