• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Bora 1,9 TDI 90 km

k.n.

Użytkownik
Marka samochodu
VW Bora
Budżet/ile litrów
500 zl
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1,9 TDI
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40
Jaki olej masz obecnie
10W40 Mobil 2000 X1 polsyntetyk
Dzień dobry. Cześć.

1. Jaki olej pelny syntetyk, moze inny bedzie lepszy. Jest z 1999, ma na liczniku 277 k km, pewnie trzeba dodac ze 150-200 k km. Jazda raz w miesiacu na dystansie 3 km, czasami 25 km w jedna strone.

2. Jaki olej do plukanki i jaka plukanke na postoju?

3. Jaki olej do skrzyni biegow?

4. Podalibyscie sklepy internetowe z oryginalnymi olejami.
 
Last edited:
Kurcze, na większość pytań są tutaj odpowiedzi.
Co do oleju, to 5w40 Lotos będzie super wyborem. Drugi "dobry", to bliźniaczy Total 9000.
Możesz również stosować Specola 5w40, czy Orlena Classic 5w40.
Wszystkie ww to oleje z normą ACEA A3/B4.
Niższa lepkość "na zimno" tylko poprawi warunki pracy niedogrzanego silnika.
 
Może Shell Helix Ultra 5W40? Olej oparty na bazach GTL, parametrami praktycznie odpowiadają bazom syntetycznym, do tego olej na nowoczesnym pakiecie pod API SN PLUS (wersja pod API SP nie jest nadal u nas niestety dostępna, chociaż w sumie chyba nawet za bardzo się od SN PLUS nie różni), obniżony wapń, zastąpiony magnezem, do tego sporo boru i molibden.
W innym przypadku Lotos Synthetic Plus 5W40, pakietowo jak obecnie większość A3/B4, ale przemawiają za nim nasze testy, to najlepiej przebadany olej jaki mamy i we wszystkich testach wypadł bezbłędnie. I w sumie na tych dwóch bym się zatrzymał. Klasyczny, bardzo dobry Lotos i jeden z chyba nielicznych, nowoczesnych A3/B4 SAE40 - Shell HU 5W40, ewentualnie, gdybyś chciał już zaszaleć na całość, to Mobil1 FS 0W40.
 
@k.n.

Na A-drogo masz oficjalny sklep Shell Polska (strefa marek), wg opisu Helix Ultra 5w40 spełnia SN i SN+.

Pewnie starsze partie mają sn/cf, ew. opis w niektórych sklepach jest mało aktualny.
 
Jakbym miał robić takie trasy, to bym zmienił na 1,6 SR. Ja do ALH lałem Millersa, Eneosa, Motula, Specola i nie pamiętam już co. Wszystko w klasie lepkości 5W40. Możesz zalać sobie cokolwiek z normą 505.00 i w/w lepkości. Fajnym olejem do tego silnika będzie Eurol Super Lite.
Do skrzyni to tylko org olej. Będzie kosztował coś koło 65 zł/litr.
 
Jeżdżę grupą VAG blisko 20 lat i jeszcze się nie zdarzyło, żeby skrzynia pracowała dobrze na oleju w zamienniku. Poszukaj sobie numeru oryginału oleju do Bory, wpisz go w wyszukiwarkę jakiegoś dobrego sklepu internetowego i zobacz ile Ci wyjdzie substytutów. Inna sprawa, że nie warto kombinować bo 1l oleju z ASO kosztuje tyle co litr dobrej marki oleju.
 
Sam niedawno zmieniałem olej w skrzyni w swoim VW i Eurol MTF sprawuje się bez zastrzeżeń. Fuchs Titan Sintofluid FE również cieszy się dobrymi opiniami jako zamiennik
 
Potrzebuje kupic filtr paliwa, oleju, powietrza i kabinowy. Jak jest z jakoscia filtrow, jaki najlepszy? Bosch, Filtron, Mann, Knecht, Purflux, inny. Jak byscie je ustawili w kolejnosci od najlepszego, a jakich nie tykac?
 
Oleju kupuję Purflux, powietrza Mahle/Knecht, to jest taki mój topowy zestaw. Kabinowy natomiast taki cena/jakość to chyba Kamoka 9in1 Ultra Pure.
 
Wymienilem fitr paliwa i niezauwazylem, ze zapowietrzyl sie wezyk. Jest zaznaczone czerwona pozioma linia. Przy odpaleniu zaciagnelo i po ok. 3,5 sekundy nalecial caly. Pompa mogla przytrzec sie od tego?
Na dole w czerwonym okregu pojawil sie dym, wyglada jakby z klemy. Dlaczego pojawil sie? W zeszlym roku w lato po postoju 4-8 tygodni przy odpalaniu dwa razy, pojawila sie chmura dymu.





 
Last edited:
Pompa mogla przytrzec sie od tego?
Mogła, nie mogła, jeden rabin powie tak, drugi powie nie. Na moje nic jej nie będzie, 3 sekundy to i tak nic, tyle to kręcił 2.0TDI po wymianie filtra i odpowietrzaniu układu. W warsztatach odpalają ludziom CommonRaile na plaka, kręcąc na sucho po kilkanaście sekund, aż złapie, za co osobiście bym łapy połamał, ale jakoś lawiny zatartych pomp i podwieszonych wtrysków nie ma.
Na dole w czerwonym okregu pojawil sie dym, wyglada jakby z klemy. Dlaczego pojawil sie? W zeszlym roku w lato po postoju 4-8 tygodni przy odpalaniu dwa razy, pojawila sie chmura dymu.
Wrzuć zdjęcie z innej perspektywy, bo dałeś 5 linków, na każdy takie samo zdjęcie na którym w zasadzie nic nie widać 🙄. Musisz posprawdzać styki, może gdzieś masa kiepsko trzyma, może gdzieś trzeba końcówkę na nowo zaprasować.
 
Jesli auto dlugo stało i po odpaleniu leci dym to do czyszczenia miejsca styku przewodów, tam skad dym leci. Sniedź i brak połączenia.
 
Back
Top