• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Vw Golf 1.0 TSI 85KW 2019

n20.nx

Nowy użytkownik
Samochód
Vw Golf 7 1.0 TSI DKRF
Marka samochodu
Vw Golf Variant Bv5
Budżet/ile litrów
Brak limitu/4L
Styl jazdy
Silnik
1.0 TSI DKRF 85KW
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 508 00 lub VW 504 00
Jaki olej masz obecnie
Valvoline SynPower 5w30 XL-III XTREME VW504-507
Witam,
proszę o pomoc w wybraniu jak najlepszego oleju do mojego auta.
Dzwoniłem do dwóch Aso Vw i otrzymałem informacje :
- Ten model jeździ na 0W20 , zapraszamy za dwa lata bądź 30 tys. km.
- My lejemy tylko 5w30 , zapraszamy za dwa lata bądź 30 tys. km.
Po takich rozmowach i z doświadczenia nie chcę już więcej rozmawiać z Aso .
Ze względu na to, że auto planuje użytkować długo i utrzymać w najlepszym stanie
po konsultacji z mechanikiem nieautoryzowanym padło na wymianę oleju po 1700 km.
Było trochę opiłków w filtrze, nie wiem co mogło by być w środku po 30 tys. km.
Mechanik naciskał na olej VALVOLINE SYNPOWER XL-III 5W-30 ponieważ książka dopuszcza normę 504 00 .
Taki jest zalany w tym momencie.
Jednak nie daje mi spokoju zapis z książki serwisowej " Stosowanie oleju silnikowego VW 504 00 zamiast VW 508 00
może powodować wyższe zużycie paliwa i większą emisję CO2 ".
Proszę więc o propozycję jaki olej zastosować do dalszego użytkowania .
Olej wymieniam maksymalnie co 10 tysięcy km.
Pozdrawiam
 
Ale, że co, boisz się spalania średniego 6,0 vs 5,9? Bo tyle mniej więcej wynosi różnica w stosowanych olejach 504 vs 508. Może na początek sprecyzuj, jakie trasy i przebiegi dzienne robi auto, bo dla każdego to inaczej wygląda, oraz styl jazdy, czy bardziej oszczędny, normalny, czy może jednak wykorzystujesz pełną moc tego silnika.
 
Widząc zapis, może powodować wyższe spalanie odbieram to jako coś gorszego. Bo zwiększa spalanie. Styl jazdy normalny. Trasa raz w tygodniu około 600 km z prędkością 120 - 150. Miasto od 9 km do 20 km. Temperatura na oryginalnym oleju nie przekraczała 107 stopni a na Valvoline 112 stopni w trasie. Ostatnie auto miałem 10 lat od nowości i tak samo chcę zrobić z tym. Jednak mam świadomość, że nie kupiłem wolnossącej nie wysilonej benzyny i chcę wlać jak najlepszy olej. Nie szukam oszczędności spalania.
 
Oczywiste, że na oleju z normą 508 silnik spali mniej, niż na oleju 504, ale są to różnice, które można szybko zredukować stylem jazdy, czyli pomijalne. Jeśli raz w tygodniu robisz tak długie trasy, to raczej nie ma obaw przed zbytnim rozcieńczeniem oleju paliwem, bo ewentualna benzyna zdąży odparować. Możesz zatem stosować oleje 508 np Mobil 1 esp x2, Shell AV-L 0w20, Eurol Syntence LV (jest analiza zużyciowa na naszym forum). Jak są obawy przed niską lepkością, to masz mnóstwo polecanych tu na forum olejów z VW 504. Wymiana co 10-12 kkm i będzie dobrze.
 
Moi rodzice nabyli w tym roku taki sam samochód, tyle że w hatchbacku. Plan na tę chwilę jest taki, że przy ok. 3000 km wymiana na 508 ori VW z bańki, potem kolejna wymiana po ok. roku i zobaczymy jak się sprawa rozwinie (w sensie 504 czy 508). Różnica może być taka, że u nich jazda jest bardzo miejska i najlepiej jakby na rowery się przesiedli;)
Z ciekawostek, przed zakupem dwóch doradców ASO (jeden VW, drugi Skoda) twierdziło, że "jak ma długo służyć, to tylko 504!", ale mam co do tego spory dystans.

PS. Jaki masz już przebieg i jak z perspektywy czasu oceniasz motor pod kątem codziennego użytkowania w tym spalania?
 
Przy interwale 10 tys km to krajowe 507ki Lotos albo Orlen wystarczą.
Jeżeli wymiana poza ASO to sugeruję do końca gwarancji wkładać oryginalny filtr VW żeby, odpukać, nie czepiali się w razie czego.

Pozdrawiam,
 
W ASO kupisz bez problemu.
 
Z quazarem 508.00 się pozmieniało, cena za litrówki może jeszcze do przełknięcia, ale za 4L przynajmniej na największej platformie internetowej zrobiła się wysoka. Gdzieś tam jeszcze w w ogłoszeniach na portalach może są niedobitki w dobrej cenie.
 
Najlepiej szukać na stacjach Lotosa albo wspomnianym portalu aukcyjnym. @wlyszkow chyba ma (miał?) zalanego tego Quazara jeżeli dobrze kojarzę, może wiec coś o pewnym i niedrogim źródełku.
 
Olej OK na samym PAO ale już raczej trudno dostępny i formuła już wycofana przez producenta pakietu, teraz będzie tylko 20% PAO do GIII ale za to bezpieczne dla LSPI bo ten Lotos nie jest.

Taki sam olej oferuje nadal Eurol, Texaco Havoline
 
Olej OK na samym PAO ale już raczej trudno dostępny i formuła już wycofana przez producenta pakietu, teraz będzie tylko 20% PAO do GIII ale za to bezpieczne dla LSPI bo ten Lotos nie jest.

Taki sam olej oferuje nadal Eurol, Texaco Havoline
Jak to "bezpieczne dla LSPI"?
Przecież olej nie chroni przed LSPI - forum nie czytasz ... ?
;)
 
Jak pisane powyżej, ta nowa norma VW przeszła z olejów o bardzo dużej zawartości IV grupy do olejów opartych na III grupie głównie. Te pierwsze mają lepsze te parametry "zimowe" i to widać na wykresach, widać także w analizie Eurola LV która jest u nas. Imho to pokazuje też że przemysł olejowy w miejscu nie stoi pod kątem prac na bazach i ich ewolucji.
 
Nie stoi, ciągle pracuje nad tym aby było jak najtaniej a zyski jak największe.
3-4x niższa dawka PAO w oleju to spore oszczędności.
 
Back
Top