• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf 1,4TSI

Marksman

Użytkownik
Samochód
VW Golf MK7,5 1.4TSI EA211
Cześć!

Prosze Was o pomoc w wyborze oleju, który będzie najlepszy do rocznego 1,4TSI EA211 125KM:
- Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP AEL
- Ravenol VMP 5W30 USVO
- Ravenol VSW 0W30 USVO
- Eurol FS Syntence 0W30
- a może inny ;) ?

jak eksploatuje auto:
- auto garażowane więc nie będzie jakoś narażone na mrozy,
- nie planuje wlewać żadnych dotaków, ani do oleju ani do benzyny
- styl jazdy spokojny, depnę od święta na rozgrzanym silniku,
- nowy olej ma wytrzymać rok i około 10-12 tys km

Będę wdzięczny za sugestie :)
 

Auto na 4-letniej gwarancji do marca 2018 do marca 2022. Mam wykupiony pakiet przeglądów i w ramach pakietu 3 przeglądy w marcu 2020, 2021, 2022. Przy czym tylko na pierwszym i trzecim jest serwis olejowy. W tegorocznym przeglądzie mam m.in. wymiane płynu hamulcowego w cenie pakietu. Za rok w cenie już mam opłaconą wymianę oleju z filtrem, świec i filtra powietrza (wymieniłem za dopłatą rok temu bo wg VW wymiana jest co 90 tys km lub 4 lata). Olej wymieniłem w ASO po dotarciu i za ok. 185zł + filtr 40zł + korek i podkładka 15zł. Olej miałem swój Ravenol VSW 0W30. Ogólnie chyba się złamię i przywiozę na ten przegląd swój olej i go zmienię. Przebieg 7500km chociaż większość w mieście a autko lubię i szybko nie sprzedam więc koszt niewielki a będę miał spokojną głowę :)
 
Last edited by a moderator:
Takiej motywacji potrzebowałem. Ewentualnie przeciągnę wymianę oleju o jakiś miesiąc po przeglądzie, bo w tym roku może zrobię trochę więcej km (1-2 tys więcej).
 
Last edited by a moderator:
Auto na 4-letniej gwarancji do marca 2018 do marca 2022. Mam wykupiony pakiet przeglądów i w ramach pakietu 3 przeglądy w marcu 2020, 2021, 2022. Przy czym tylko na pierwszym i trzecim jest serwis olejowy. W tegorocznym przeglądzie mam m.in. wymiane płynu hamulcowego w cenie pakietu. Za rok w cenie już mam opłaconą wymianę oleju z filtrem, świec i filtra powietrza (wymieniłem za dopłatą rok temu bo wg VW wymiana jest co 90 tys km lub 4 lata). Olej wymieniłem w ASO po dotarciu i za ok. 185zł + filtr 40zł + korek i podkładka 15zł. Olej miałem swój Ravenol VSW 0W30. Ogólnie chyba się złamię i przywiozę na ten przegląd swój olej i go zmienię. Przebieg 7500km chociaż większość w mieście a autko lubię i szybko nie sprzedam więc koszt niewielki a będę miał spokojną głowę :)
Przy takich kosztach też bym pojechał i zrobił przegląd. W moim ASO za 185 zł to pompują jedno koło😅
 
Za pakiet trzech przeglądów musiałem zapłacić przy zakupie auta 1500zł. Za wydłużenie gwarancji z dwóch lat do czterech kolejne 1300zł. Myślę, że jednak było warto bo spokój jest bezcenny ;)

Co do cen usługi wymiany oleju to było prawie 2 lata temu. Rok temu miałem wymianę w ramach pakietu więc nie pytałem o koszty. Teraz pewnie będzie drożej...
 
Znalazłem godny zaufania punkt, w którym prawdopdobnie zmienię olej w połowie cyklu między serwisami olejowymi w ASO. Kupię olej i filtr oryginalne VAG OE, pozostaje jeszcze korek i podkładka. Kilka serwisów ASO oferuje takie elementy na popularnym serwisie aukcyjnym więc nie powinno być problemów z zamówieniem tego online. Jednak nie wiem czy podkładka powinna być płaska czy półokragła. Sprzedawcy mają w ofercie korki z podkłakami i sprzedają to jako oryginały a w oddzielnych ofertach mają podkładkę, która wygląda inaczej, ale podobno też jest oryginalna...

Oryginał:


I to też oryginał:



Jak uważacie?
 
A nie masz miski plastikowej ? Bi ja w Audi mam z plastiku i inny całkiem korek ale to chyba dotyczy 18 TSI i 20 TSI
 

Attachments

  • A4E0E3E6-EB79-456B-8677-69E9450E382D.png
    A4E0E3E6-EB79-456B-8677-69E9450E382D.png
    944,5 KB · Odwiedzin: 126
Last edited:
OEM jest płaska taka jak na pierwszym foto. I ciezko ją ściągnąć z śruby. Ja kupowałem tydzień temu za całe 3,43😅. Chyba,że masz plastikową miskę jak wspomniał kolega @MarcinM-Lbn .
 
Nie ma problemu z dostępnością korka w tym modelu ale są 3 opcje do wyboru (stalowe). W przypadku 2 różnic nie widzę ale ta trzecia jest ciut inna. Koszt pomijalny (3-10 zł w zależności od rodzaju i firmy).
 
A nie masz miski plastikowej ? Bi ja w Audi mam z plastiku i inny całkiem korek ale to chyba dotyczy 18 TSI i 20 TSI

Nie mam pojęcia... Dwa razy wymieniałem olej w ASO więc nie miałem okazji zobaczyć. Ale ja mam silnik 1,4TSI CZCA i wg wyszukiwajek to chyba jednak pownieniem mieć taką śrubę jak na foto, które wrzuciłem. Da się to jakoś zweryfikować?

Mi chodzi o to, żeby nie było śladu po "nieaturyzowanej" wymianie oleju, tak na wszelki wypadek :) Dlatego chcę części oryginalne. Nawet korek i podkładkę.
 
Pytam bo VW na potęgę montuje plastikowe miski w różnych modelach a masz samochód bardzo młody
 
Last edited by a moderator:
Nie mam pojęcia... Dwa razy wymieniałem olej w ASO więc nie miałem okazji zobaczyć. Ale ja mam silnik 1,4TSI CZCA i wg wyszukiwajek to chyba jednak pownieniem mieć taką śrubę jak na foto, które wrzuciłem. Da się to jakoś zweryfikować?
Patrz post wyżej. FEB 12281 powinien pasować.
 
Ostatecznie mogę kupić w ASO, pewnie wyjdzie tyle samo co na alle z przesyłką.

@tomek evo - dzięki, pewnie takie będę kupował ale jak już się skończy gwarancja na auto :)
 
Mam do Was pytanko czy filtr powietrza (w silniku, nie kabinowy) też wymienia się raz w roku bez względu na przebieg? Po przebiegu 8 tys km to nie jest przesada? Koszt niby niewielki no ale czy warto? Czy wymienić za rok po kolejnych 8 tys km?
 
Silnikowy możesz wymieniać co 15k bez problemu jeżeli nie mieszkasz w okolicy w której lata dużo syfu w powietrzu.

Kabinowy wymieniłbym co roku, jednak leci przez niego powietrze którym oddychasz. Jak masz klimę to po prostu corocznie przy serwisie klimy zmieniaj filtr i odkażaj układ.
 
@Marksman Jeśli pytasz o 1.4 tsi, to nie ma dramatu. Wszystko zależy, jak zbudowany jest układ dolotu przed filtrem, u nas harmonogram serwisowy dopuszcza dla filtra powietrza 90 kkm i teraz tak, kupiłem Golfa z przebiegiem 86, miał oryginalny filtr powietrza z 2014r, który wyglądał na całkiem czysty. Inne przykłady, to dwie Octavie III z 1.4 tsi, które przyjechały na serwis olejowy i miały ponad 90 kkm każda, również fabryczne filtry były względnie czyste. Wyszedłem z założenia, że wymianę bedę robił co drugą wymianę oleju, czyli u mnie to 18-20 kkm.
 
@Kaczorek79
To wszystko zależy od konstrukcji dolotu powietrza . W Audi wymiana co 90 tys ale po roku dla mnie filtr brudny . Oryginał Mann bez logo Audi koszt ok 65 pln filtron 40 pln . Wiec się nie zastanawiam
W Kadjarze i Qashqaju filtry po roku to tragedia jak są zawalone syfem i owadami bardziej brudzących się filtrów nie widziałem . Samochody jeżdżą całkowicie innych warunkach .
w Capturze do silnika 1300-155 ps dali tak mały filtr ze wyglada jak zabawka . A silnik mocno dynamiczny wiec powietrza ciągnie dużo .
Zreszta filtr tez jest bardzo „luźny” i nie ma tak dużo perforacji zrobionej ciasno
Wiec koszt ok 60 pln nie jest tragiczny a silnik powinien być wdzięczny
 
Zapomniałam dodać, wszystkie wymiany oleju będę w ASO póki auto jest na gwarancji, więc muszę się trzymać normy 504.
 
Back
Top