• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf 1,4TSI

Marksman

Użytkownik
Samochód
VW Golf MK7,5 1.4TSI EA211
Cześć!

Prosze Was o pomoc w wyborze oleju, który będzie najlepszy do rocznego 1,4TSI EA211 125KM:
- Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP AEL
- Ravenol VMP 5W30 USVO
- Ravenol VSW 0W30 USVO
- Eurol FS Syntence 0W30
- a może inny ;) ?

jak eksploatuje auto:
- auto garażowane więc nie będzie jakoś narażone na mrozy,
- nie planuje wlewać żadnych dotaków, ani do oleju ani do benzyny
- styl jazdy spokojny, depnę od święta na rozgrzanym silniku,
- nowy olej ma wytrzymać rok i około 10-12 tys km

Będę wdzięczny za sugestie :)
 
Do wyboru masz dwie normy 502.00 lub 504.00.
Wszystkie oleje jakie wymieniłeś są w 504.00 czyli w systemie LL do 30 kkm, natomiast wymieniać chcesz co 10-12 (to czy olej wytrzyma zależy od wielu zmiennych) czyli generalnie podpada pod normę 502.00. Pytanie co jest w książce?
 
Zapomniałam dodać, wszystkie wymiany oleju będę w ASO póki auto jest na gwarancji, więc muszę się trzymać normy 504.
 
Marksman napisał:
Prosze Was o pomoc w wyborze oleju, który będzie najlepszy do rocznego 1,4TSI EA211 125KM:
- Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP AEL
- Ravenol VMP 5W30 USVO
- Ravenol VSW 0W30 USVO
- Eurol FS Syntence 0W30
- a może inny ;) ?

Czysto teoretycznie z parametrów na papierze powinno to wypaść w prawie takiej kolejności w jakiej je wymieniłeś tylko Ravenole bym ze sobą miejscami zamienił.
 
Czyli co bym nie wybrał z tych czterech to będzie dobrze i bez większych różnic dla silnika? Żaden nie odstaje? A może przy którymś z tych czterech jakoś uważniej pilnować przebiegów? Możliwe, że w drugim półroczu będę miał więcej km do przejechania niż standardowo :) Ale 15-16k raczej nie przekrocze.
 
Okey, będę pilnował aby zmieniać olej co 10-12kkm. Czy wiek oleju też ma znaczenie czy jest to mniej istotne? Ciekawi mnie czysto teoretycznie, gdybym robił 12k km w 2 lata to taki olej wytrzyma?

I drugie pytanie, czy rzeczywiście 0W30 są z reguły lepsze od 5W30? Ten Amsoil to jakiś wyjątek? Pytałem w dwóch ASO i tam leja 5W30. Na info o 0W30 trochę się krzywią, po czym stwierdzają, że jeśli standard VW504 jest zachowany i jeśli taki chcę to okey... Nie czuję się mądrzejszy od producenta i jeśli powinien być 5W30 to może lepiej taki kupić?
 
Wiek oleju ma znaczenie, optymalnie jest się trzymać zmian 10-12kkm lub 1 rok. w Interwale LL jest 30 kkm lub 2 lata - ale tego nie polecam.
W grupie VAG obowiązują normy dla olejów i są poparte aprobatami producenta dla danej marki i lepkości. W przypadku 504.00 są lepkości 5w30 i 0w30. Cała lista do wglądu tutaj https://erwin.volkswagen.de/erwin/downloadStaticFile/volkswagen/files/oil/step_50400_50700.pdf
W normie 504.00 lałem 0w30 i przy zmianach w ASO nie robiło żadnych problemów ponieważ olej posiada oficjalną aprobatę.
Lepsze to pojęcie względne, ale 0w30....mają lepsze parametry w pracy na zimno (CCS i MRV).
 
Zgodnie z instrukcją mogę wlać również 0w20 VW508, stąd moje zdziwienie, że w ASO się dziwią, że ja chce lać 0w30 a nie 5w30...

Jeśli nie ma wyraźnej różnicy to skłaniam się ku tańszej opcji, czyli Eurol FS 0W30. Znajomy do swojej Skody wybrał Total Quartz Ineo Longlife 0w30. Te oleje są zbliżonej jakości?

O ile Totala i Amsoila koajrzę to Eurol jest dla dość anonimową marką. Można to to lać bez obaw? Poza pojedyńczymi, rzetelnymi wpisami na temat oliw tej marki, to niestety mam wrażenie, że w przewadze jest nagadabywanie sprzedawców ;/ Podobno ma wysoki parametr Noack - nie znam się ale czy to jest problem?
 
Total 5w30 LL jest analiza tutaj, porządna oliwa, 0w30 chyba analizy nie ma, ale po parametrach wątpię żeby to było coś słabego. O Eurolu znajdziesz moje wpisy w necie łącznie z historią skąd się wziął, nie ma sensu tego dublować. Na marginesie 5w30 oferuje ASO bo ma to w beczkach więc nie dziwne że chcą sprzedać w dobrej cenie.
 
Uznałem, że jednak chcę wydać mniej kasy na olej więc Ravenol odpada. Myślę, że na moje potrzeby wystarczy coś ze średniej półki. Na forum polecany jest Total Ineo Quartz LL i rozważam jego zakup tylko nie wiem, który lepszy 5W30 czy 0W30. Więcej wiadomo o 5W30 - jak on wypada w porównaniu do Eurola FS 0W30?
 
Do 150zl z wysyłką można kupić FS-a i tyle mogę wydać bez problemu. Jeśli ten Total 5W30 jest tak samo dobry lub lepszy w cenie 110 + kw to wybiorę ten olej. O Shellu czytałem dobre opinie ale GTL to podobno słabsze rozwiązanie niż to z Eurola czy Totala
 
Wydaje mi się, że dział analiz na tym forum jest zbędny bo chyba nikt tam nie zagląda. Jest tu zarówno analiza Eurola jak i Totala wystarczy zajrzeć. Nie wiem gdzie przeczytałeś, że GTL to słabsze rozwiązanie niż HC bo jest wręcz przeciwnie :)
 
Czytałem analizy ale dla laika nie jest to proste do interpretacji. FS to chyba PAO + HC ale jeśli GTL lepszy to może faktycznie wybiorę tego Shella.
 
FS to PAO + HC ale już Total to HC z niedużym dodatkiem PAO więc Shell wcale nie musi byc od niego gorszy. Pakiet dodatków wszystkie trzy mają identyczny.
 
Pakiet od Infineum jest nawet w Specolu VW. Jest popularny bo nowoczesny i dobry, pozwala podnieść TBN przy zachowaniu restrykcji popiołowych uwzględniających normę, a bor służy także jako dodatek antyzużyciowy. Od tego Shella zaczynałem przygodę ze swoim TSI, 30 kkm na nim zrobiłem.
 
Fajny olej, pakiet dodatków o którym pisaliśmy. Półka gdzieś pomiędzy naszym Specolem VW a Shellem AV-L.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/32872-texaco-havoline-prods-v-5w-30-svezhee/

Warto przeczytać dokładnie opis. Norma lekko przekroczona, niestety w noacku lab namieszał i nie wyszedł dokładnie.
 
Back
Top