• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Vw Golf 7, 1.2 TSI 86KM, CYVA

Łukasz22

Użytkownik
Samochód
Vw Golf 1.2 tsi cyva 140hp
Marka samochodu
Vw Golf
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
Silnik
1.2 tsi 86KM Bluemotion , CYVA
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
?
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504
Jaki olej masz obecnie
vw aso
Witam.

Mam problem z doborem oleju mając na uwadze, że auto będzie miało podnoszoną moc po wymianie oleju . Proszę o rade co najlepiej wybrać dla tej jednostki napędowej, Nabyłem samochód w tym roku i z tego co widzę to pierwsza wymiana była po dwóch latach przy 14 tyś km, druga i trzecia wymiana co roku odpowiednio przy 25 tyś oraz 36,5 tyś km. Teraz mam na liczniku około 47 tyś km i niebawem zbliża się kolejna wymiana. Do tej pory był wlewany olej w ASO ale nie wiem czy 0w30 czy 5w30 ?? Druga kwestia przeczytałem cały wątek płukanek do silnika. zamierzam mu zapodać przed wizytą w serwisie AR 2820, ewentualnie Oilem ReleaseTech Power Flush bo nic takiego raczej wcześniej nie doświadczył.
Zauważyłem, że od poprzedniej wymiany oleju czyli ok 10 tyś km temu ubyło oleju na wskazaniu bagnetu i teraz wskazuje wartość 1/3 pomiędzy wartościa min a max ale ja przejechałem tylko część tego przebiegu i nie wiem czy po zalaniu w ASO było na max. Kupiłem z przebiegiem 44 tyś km.
Jaki olej dla takiej czipowanej jednostki będzie odpowiedni? Chciałbym do oleju dodać AR 9200 v2 ale nie wiem czy to bedzie dobry pomysł?
 
Jak podniesiesz moc do 120 KM< to będzie 100KM/L pojemności.
Tyle mają dzisiaj niektóre silniki w serii, niektóre już spokojnie 130KM/L.
Nie kombinowałbym z olejem, tylko lał standardowy 504/507.
Od najtańszych, czyli Orlen/Lotos/Specol, poprzez średnią półkę cenową pokroju Mobil1 ESP, Motul, na najdroższych jakie znajdziesz na rynku.
Wszystkie z normą 504/507.
Archoil możesz sobie dodać w zasadzie dowolny.
 
Ok dziękuje w zasadzie wszystko jest już jasne, a ten olej to jest 5w30 czy 0w30 ?? Nie wiem dokładnie jaki należy wziąć pod uwagę.
 
Liczy się norma, czyli dla Ciebie 504/507, która gwarantuje określone właściwości oleju dostosowane do silnika.
W 0w30 masz w zasadzie dostępne OEM VW LL03 i Eurol (chyba) Syntence FS. (innych nie pamiętam)
OEM to Shell, Eurol dobra, ale dość mało znana marka co w tym przypadku jest zaletą.

Co ja bym wybrał?
Właśnie chyba Eurola, Yacco i ewentualnie szwajcarskie oleje Midland.
Z najtańszych Orlen Max Expert V, Lotos 504/507 i ewentualnie Specol 504/507.
Na aledrogo sprzedają oficjalni dystrybutorzy Castrola i Shella. To też dobra wiadomość, bo te oleje też są bdb.
Po prostu, dowolny olej spełniający normę, ale pewny, będzie OK i stąd moje propozycje.
 
Dziękuje za propozycje, na pewno coś wybiorę. Mam jeszcze ostatnie pytanie biorąc pod uwagę, że samochód będzie na hamowni to lepiej zalać wcześniej świeży olej czy dopiero wymienić po chip tuningu? W świetle uzyskania ciut lepszych wyników to pewnie lepiej wymienić przed ale czy katowanie jedn. napędowej ma negatywny wpływ na olej?
 
Wymień olej i wszystkie filtry przed wizytą na hamowni, żeby potem tuner nie musiał się pierdzielić z ewentualnymi skutkami zanieczyszczonego np filtra powietrza.
 
zdecydowanie najpierw serwis samochodu, potem strojenie. Ja dodałbym jeszcze do tego żeby przed wymianą oleju zrobić jeden bak z AR 6400 P-max przeganiając auto jakąś ekspresówką, bo potem na rolkach będzie wielkie zdziwienie jak będzie kopcił na czarno dopalając nagar.
 
ok zastosuje się do tych zaleceń:) Czy to jest normalne dla tego silnika przy takim przebiegu, że ubywa oleju - auto mam zaledwie 3-4 miesiące więc nie wiem jakie mogło być wskazanie na bagnecie po zalaniu w ASO, pewnie pod max? teraz jest przejechane +- 10kkm i pokazuje poziom lekko ponad min. Czy wartosc miedzy min a max to jest 1LITR ?? Pytam bo to mój pierwszy samochod z ta jednostka.
Trzeba bedzie cos zrobic aby porawic ta sytuacje.
 
Last edited:
Jak jest to lite na 10 tys km, to OK. TSI "lubią pociągnąć" oliwę.
Druga sprawa, OEM~=Shell, a ludzie piszą że oleje tego producenta mogą szybciej znikać.
Nielogiczne to jest, ale spotkałem się z takimi opiniami od ludzi zupełnie niezainteresowanych tematyką olejową.
Wlej np proponowanego Mobila i obserwuj.
 
A co powiecie o Ravenolu VMP do takiego silnika? Sam używam u siebie w innym silniku ale też pod 504 i olej nawet po traskach 150-200km z prędkościami non stop 140-180km/h i przebiegu 5tys km nie nosi najmniejszych oznak degradacji. Nie traci na barwie, nie śmierdzi spalenizną a roztarty w palcach daje takie samo wrażenie lepkości jak świeży z butelki. Tylko jego cena w przeciągu ostatnich miesięcy wystrzeliła o jakieś 100zł w górę... Więc zastanawiam się czy jest sens to dalej stosować mimo że z własnych subiektywnych obserwacji ten olej wydaje mi się mega dobry to może wiele tańszych będzie miało podobne parametry.
 
Last edited:
może być ale lepiej zacznij od AR9100
 
Poczytałem trochę o tych dodatkach na forum i z tego co pamiętam to AR9100 ma trochę lepsze właściwosci myjące od AR9200V2 natomiast AR9200V2 znosi wyższe obciązenia i silniej obniża tarcie niz AR9100. No i AR9200v2 wykazuje znacznie lepsze własciwosci regenerujące powierzchnie, lepiej rewitalizuje i impregnuje uszczelnienia co daje lepsze efekty w zakresie redukcji spalania oleju. Chciałbym się dowiedzieć dlaczego pownienem wybrac AR9100 ?? Za mały przebieg? Jednostka troch ciągnie olej,może nie jest to dużo bo ok 50-60ml/1000km ale jednak..może to wina oleju OEM VW (shell)? Na innym oleju nie jezdził. Kupiłem auto przed wakacjami, w wakacje jechałem A1 1000 km może wtedy wiecej wypił.
 
Back
Top