• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Passat B5 V6 4x4 LPG

alsek

Użytkownik
Marka samochodu
VW Passat B5
Budżet/ile litrów
200/7
Styl jazdy
Silnik
2.8 v6
Data produkcji
1999
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
502 5w30
Jaki olej masz obecnie
helix 10w40
Hej nowy nabytek i wcześniej był zalewany 10w40 shellem helixem. Tyle, że zmieniany 2 lata temu :/ Co prawda to było 9tys temu bo widocznie więcej auto stało niż jeździło, ale jak dla mnie przesada. Jak myślicie, bo mam 4L lotosa 5w40 i z 8L neste 5w40. Czy dokupić drugą bańkę lotosa, wlać , przejechać z 5tys, zlać i wlać neste?
Czy może zalać np. liqui 2640 tak na pół godziny i wlać odrazu neste? Nie wiem czy pali olej dopiero kupiony, olej coś za świeżo wygląda na bagnecie jak na 2 lata, prawie przeźroczysty, nie wierze żeby po 270tys nie było nagaru w silniku. Wycieków 0. Chyba że inny olej docelowy polecacie? A może zostać przy 10w40 np liqui mos2? Dodam że u mnie osobiście to noga ciężka, olej zmieniany co 8-9tys i jeżdzone 100km dziennie trasa/miasto
 
Postojowa płukanka do 10w40 i zalewaj 5w40 co wolisz Lotos lub ten Neste. Przez interwał zobaczysz kondycję silnika. Przy następnej wymianie możesz pokusić się o jakąś płukankę dystansową.
 
@alsek miałem APR-a z Quattro, sarna go niestety przy przebiegu ponad 600.000km unicestwiła, osobiście zrobiłem nim 300.000km na Lotosie Synthetic Plus 5W40
 
Wleciał Neste Premium 5w40. Tylko powiedzcie mi czemu takie neste ma mega złocisty kolor w bańce, normalnie aż błyszczy, a taki lotos którego używam od kilku lat zawsze był bardziej jasno brązowy i jeszcze lekko świecił na niebieskiego? Od czego to zależy?
@alsek miałem APR-a z Quattro, sarna go niestety przy przebiegu ponad 600.000km unicestwiła, osobiście zrobiłem nim 300.000km na Lotosie Synthetic Plus 5W40
i jak oceniasz po tylu zrobionych kilometrach? też mam APR ale to świeży zakup i na razie jeździ cudnie :D
 
@alsek jak oceniam? Jako jeden z najlepszych samochodów, jaki posiadałem, APR kompletnie bezawaryjny, w przeciągu 6 lat z groszem, i tych 300.000km, raz padł mi czujnik położenia wału korbowego i w zasadzie co rok-dwa do wymiany szły uszczelki pokryw zaworów, bo zaczynały cieknąć i nie było na to lekarstwa.
Olej wymieniałem co 8-10.000 km, nie robiłem tam nigdy płukanki, na 10kkm brał mi do 0.5l oleju.
Wymieniaj często olej w dyfrze i skrzyni, ja dyfer robiłem przy każdej wymianie oleju w silniku, skrzynię co 50.000km.
Po 600.000km silnik trzymał mi równo po 12-12.5 bar na każdym cylindrze, także zdrowy jak dzwon. Wariatory rozrządu bez zastrzeżeń.
Po strzale w sarnę, rozwaliłem chłodnicę i chłodnicę oleju, wyrzygało mi cały olej i silnik się ciut przytarł. Robiłem mu sekcję zwłok po wszystkim, silnik był wewnątrz czysty, jakby z myjki ultradźwiękowej przed chwilą wyjechał. Jeździł dużo, bardzo dużo, widział też trochę świata, latał bokiem na ośnieżonych odcinkach, latał pod czerwone na torze, wszystko na Lotosie. Miałem dołożony UKP Reveltronicsa, gdzie miałem podgląd na m.in. ciśnienie, temperaturę oleju, EGT na każdej głowicy, AFR, etc. silnik pracował mega wzorowo, a po tym, jak dostał hamulce z S6, zawias B12, wydech z kwasu, miał w planach dostać nawet kompresor z Merca, ale...nie zdążyłem 🤬, wpakowałem w niego masę siana, żeby zrobić go na fajnego youngtimera i wszystko zaprzepaściła jedna sarna...
 
Szkoda auta, bo widać mechanicznie był niezniszczalny, a te uszczelki to rzeczywiście chyba jakaś wada fabryczna w nich, ja po zakupie musiałem obie zmienić
Jaki olej zalewałeś w dyfrze?
 
Spiraxa S4G 75W90, taki sam do skrzyni i dyfra.

Jeszcze co z takich fajnych modów możesz sobie zaplanować, jeżeli chcesz w auto zainwestować i wiążesz z nim jakąś przyszłość, to przerobienie układu zapłonowego na osobne cewki dla każdego cylindra, jak dobrze pamiętam, wiązkę i cewki z 4.2 brałem. Bardzo poprawia się kultura pracy silnika :)
 
O to często był olej w dyfrze zmieniany ,są ku tak częstej wymianie jakieś wskazania.
Ja mam 25kkm od wymiany i już zakupiłem na kolejną Motyla 75w90
 
@Hubert1 Po regeneracji napędu, wymianie kompletu sprzęgła z okładzinami z kevlarem, dostałem takie zalecenia, żeby w skrzyni wymieniać olej co 50kkm, w dyfrze co 25kkm. A nie wiem co mnie ugryzło, żeby robić wymianę co każdy serwis, w sumie, kosztowało mnie to wtedy chyba nawet niecałe 40 zł, a że lałem Lotosa, a nie oleje za cenę wartości samochodu, to jakoś nawet bardzo o tym nie myślałem. A fakt, że po 20kkm olej miewałem w dyfrze już ciemnawy i wyglądał gorzej, niż w skrzyni po 50kkm, także chyba krzywdy mu tym nie robiłem, tym bardziej, że jak wyżej wspomniałem, samochód robił rocznie solidne przebiegi, nie stroniąc od weekendów na torze, z dodatkowym zimowym upalaniem na jakichś bocznych, co bardziej zaśnieżonych drogach :).

Wpakowałem w ten samochód takie chore pieniądze, że już te 100 zł miesięcznie w tą, czy tamtą nie robiło mi większej różnicy, a wolałem o niego nawet nazbyt przesadnie zadbać, byle by jak najdłużej utrzymać go w jak najlepszej kondycji, bo czasami kwoty mnie o zawroty głowy przyprawiały 🤣. Ale, wszystko na własne życzenie...i o, przyszło mi go sprzedać za tyle, że mi się nawet jedna inwestycja nie zwróciła ;)
 
Last edited:
Hej powracam bo zmieniam uszczelnienia w nim i ściągam miskę to zalać musze niestety nowy olej. Na neste zrobione 3tys i nic go nie spalił. Tyle że po wymianie słychać szklanki czy coś przez jakieś 5 sekund po odpaleniu. Ale to raczej kwestia silnika nie oleju. Co teraz polecacie zalać? Najlepiej bańka 5L i 1L (wchodzi 5,8L) oleju nie pali. Budżet 6L/200zł. Myślałem nad totalem 0w40 co o nim sądzicie? podobno jest na pao
 
Tak, Total jest w porządku i owszem według karty zawiera pomiędzy 25-50 % grupy IV.
 
Back
Top