• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Passat B8 2.0 BiTDI 240KM CUAA

Mario12

Nowy użytkownik
Samochód
VW Passat B8 BiTDI 240KM
Witam,
Od dłuższego czasu zalewam olejami firmy Ravenol, zarówno silnik jak i skrzynię DSG. Wymieniam olej co 10k km, jeżdżę trochę po mieście, obwodnicami i trochę w trasy, rzadko przekraczając 160km/h. Z uwagi na motor ciężko nie przycisnąć spod świateł, czy jechać w linii, więc są momenty, kiedy silnik pokazuje swoją moc.

Z uwagi na dwie turbiny wydaje mi się, że olej powinien mieć cechy dobrej pompowalności w niskich temperaturach i trzymać parametry gdy temperatura wzrośnie.
Ten model silnika ma jakieś genetyczne problemy z uruchamianiem w niskich temperaturach, wielu użytkowników na to narzeka, dlatego używam oleju z niskim MRV.

Na temat olejów mam podstawową, internetową wiedzę, więc może tutaj specjalistyczne grono ludzi wyprowadzi mnie z błędu, potwierdzi mój wybór lub zaproponuje coś lepszego niż Ravenol VSW.
Najciekawsze, nie tylko dla mnie jak rozumiem, będzie uzasadnienie, dlaczego proponowany olej jest lepszy od Ravenol VSW.

Mówimy tu tylko o dobrych olejach, cena nie jest czynnikiem decydującym.

Będę wdzięczny za opinie i propozycje
 
Ciężko będzie dostać coś lepszego niż VSW. Bardzo dobrze dobrałeś olej do Twojego silnika, za bardzo nic już tu nie poprawisz.
 
Nie wiem co tu jeszcze poprawiać , to porządna oliwa z dużym udziałem baz IV grupy (chyba przeważający udział) do tego najnowszy pakiet Infineum do normy VAG 504.00/507.00 + molibden. Nie widzę sensu.
 
Ciekawy wybór kryterium doboru oleju, bo MRV akurat nie ma wiele wspólnego z łatwiejszym startem na zimno. Tutaj powinieneś celować raczej w oleje z niskim CCS i HTHS, a wysokim VI. Niestety niezbyt często na kartach widnieją wszystkie informacje więc ciężko porównywać oleje pod tym względem.

Jeżeli brać pod uwagę tylko kryterium łatwego startu to np. Shell ECT C2/C3 0W-30 powinien być ciut lepszy - niższy HTHS i wyższe VI. CCS rzecz jasna nie ma, a w każdym razie nie znalazłem. Penrtie Enviro+ 5W-30 też będzie spoko, ma przy 5W parametry na zimno podobne do tego Ravenola. Mobil 1 ESP też powinien nie być gorszy, w USA polecają go sobie w "zimnych" stanach.

Ale całościowo to będą oleje podobne. Tu ciut gorsze, tam ciut lepsze niż Ravenol. Jeżeli chcesz coś faktycznie lepszego to trzeba wyjść poza normę 504/507 i zacząć szukać wśród dziwadeł w rodzajum Xenum, wyczynowek z Japonii etc.

Generalnie jeżeli nie czujesz koniecznie potrzeby zmiany to bym przy tym Ravenolu został.
 
Jak ma być lepiej dla silnika w cenie Ravenola równie dobrze przejść na Shella 0w30 z wymianą co 7500 km ;) Ale to już trochę przesada, ten Ravenol VSW z wymianą co 10 000 to na prawdę dobre dbanie o silnik i osprzęt.
 
Ciekawy wybór kryterium doboru oleju, bo MRV akurat nie ma wiele wspólnego z łatwiejszym startem na zimno. Tutaj powinieneś celować raczej w oleje z niskim CCS i HTHS, a wysokim VI. Niestety niezbyt często na kartach widnieją wszystkie informacje więc ciężko porównywać oleje pod tym względem.

Tu wychodzi moja powierzchowna wiedza ale jak z definicji MRV to parametr określający "pompowalność niskotemperaturową", pewnie ma mniejsze znaczenie w rozruchu zimnego silnika latem po nocy ale w jakiś sposób określa prawidłowe smarowanie/chłodzenie turbin w niskich temperaturach, co w mim przypadku ma znaczenie.

Z ogólnodostępnego opisu wynika, że CCS to łatwość rozruchu w niskich temperaturach, jak rozumiem ten parametr jest lepszym wskaźnikiem w przypadku rozruchu. Dla oleju VSW to 5564 przy -35 st. a VI to 197. Oba wydają się na dobrym poziomie, powiedziałbym nawet że tylko Shell Helix Ultra Profesional 0W30 ma większy bo 204. Ale czy to aż taka różnica, nie wiem, chętnie poznam Twoją opinię.
Nie mogę znaleźć tych parametrów dla Shell ECT 0W30, jeśli masz te informacje to podziel się proszę. Znalazłem tylko dokument MSDS dla tego oleju, ale chyba nie umiem znaleźć tych parametrów

Nie jestem przywiązany na stałe do Ravenola i jeśli jest coś lepszego dla tego motoru, chętnie skorzystam z rekomendacji, ale warto rozumieć powód zmiany ;)
 
VOA są tutaj:

Benchmarki to nie wszystko, dodatkowo to są parametry ogólne (to co jest w kartach) i mogą się wahać w zależności od partii.
Różnica zasadnicza, Shell to GTL a Ravenol PAO. Na forum można poczytać o bazach itd...
 
ewentualnie dodałbym AR 9100
Z opisu wynika, że to środek do zmieszania tarcia, ale czy są jakieś badania, które pokazują, że dodanie tego środka do oleju z górnej półki naprawdę coś zmienia w parametrach oleju?
Bo dane, na które powołuje się producent AR9100 odnoszą się zapewne do referencyjnego oleju (ciekawe jaki to olej) który pewnie nie ma nic wspólnego z olejami tu wymienianymi.
 
Na forum mamy cały wątek o AR9100 łącznie z analizą:

Swoją drogą ważniejsze są analizy UOA (zużyciowe) z danego silnika, wtedy widać jak dany olej solo czy z dodatkiem radzi sobie w danych warunkach.
 
Z opisu wynika, że to środek do zmieszania tarcia, ale czy są jakieś badania, które pokazują, że dodanie tego środka do oleju z górnej półki naprawdę coś zmienia w parametrach oleju?
Bo dane, na które powołuje się producent AR9100 odnoszą się zapewne do referencyjnego oleju (ciekawe jaki to olej) który pewnie nie ma nic wspólnego z olejami tu wymienianymi.
Ja na takie badania, które były by niezależne nie trafiłem. Jest tylko wspomniane na stronie archoila, ze dodany do oleju mineralnego obniża tracie w teście 4ball do poziomu takiego jak mają najlepsze oleje ale ile to faktycznie daje w aucie to większość informacji w internecie to odczucia subiektywne. Co do oleju to tak jak przedmówcy pisali masz dobry olej jeden z lepszych pod ta normę moim zdaniem nie me sensu zmiany.
 
Czy coś daje nie wiem.Ja zauważyłem że temperatura oleju jest mniejsza przy prędkościach autostradowych.A też leje VSW plus Archiol
 
Ludzie raportują niższą temperaturę w jeździe autostradowej, ale też wolniej rozgrzewający się olej w jeździe miejskiej. Jedno i drugie potwierdzałoby kwestię mniejszego tarcia.
 
Dokładnie w miejskiej jeździe czy wolniej faktycznie wolniej łapie temperaturę roboczą
 
Ludzie raportują niższą temperaturę w jeździe autostradowej, ale też wolniej rozgrzewający się olej w jeździe miejskiej. Jedno i drugie potwierdzałoby kwestię mniejszego tarcia.
Kwestia dokładności pomiaru nagrzewania i ta bardziej istotna ile ciepła pochodzi z tarcia, a ile ze spalania :)
 
@Plywak, tak. Ale jeżeli ktoś np. jeździ tą samą trasą do pracy i posiada czujnik temp. oleju, który mniej lub bardziej dokładnie, ale podaje powtarzalne odczyty na danym odcinku, i następnie te odczyty się zmieniają, a jedyną zmienną było dodanie archoila, to nie mam powodów, by nie wierzyć, że Archoil nie robi tego, co obiecuje :)

Nie mówię tego na własnym przykładzie jednak, bo obecnie nie używam żadnych dodatków do oleju.
 
Back
Top