• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Passat B8 2.0TDi 190KM

syyu

Użytkownik
Samochód
VW Passat B8 2.0TDi 190KM
Marka samochodu
Volkswagen Passat B8 2.0TDi
Budżet/ile litrów
250/5
Styl jazdy
Silnik
DFCA
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
Ravenol VSW 0W30
Witam wszystkich. Od razu przejdę do sedna. Szukam oleju, który posiedzi max 10k w silniku a czasem nawet krócej. Obecnie jeżdżę na ravenolu VSW 0w30 bez żadnego dodatku, ale przy moim stylu jazdy to jest chyba przerost formy nad treścią. Max temperatura oleju 107C, bo jeżdżę dosyć spokojnie. Poprzednio miałem VMP + AR9200. Silnik ma 205k przebiegu i do 165k był serwisowany niestety LL. Ja zrobiłem mu 3 wymiany oleju jedna po 1000km+ płukanka i zalałem specola C3 po 1000km zrobiłem płukankę i zalałem VMP zrobiłem 5k i znów płukanka i wymiana na VSW. Auto nie bierze grama oleju miska olejowa czysta (zdejmowałem ja przy okazji wymiany paska napędu pompy oleju). Szukam jednak czegoś tańszego (niekoniecznie HC) z perspektywą dodania do niego AR9100/9200
 
Orlen MaxExpert V 5W-30? Jakościowo bardzo dobry olej, przy okazji tani. Jak zalewasz dodatki to będzie spoko bazą pod taką mieszaninę.
 
Norma 504/507, przy takich przebiegach to cokolwiek wybierzesz, będzie OK. Norma dopuszcza do 30% PAO, więc i tak jesteś skazany na HC, ale to przecież nic strasznego. Nie widzę sensu szukania innej bazy olejowej.
 
Norma 504/507, przy takich przebiegach to cokolwiek wybierzesz, będzie OK. Norma dopuszcza do 30% PAO, więc i tak jesteś skazany na HC, ale to przecież nic strasznego. Nie widzę sensu szukania innej bazy olejowej.
Ravenol VSW nie ma przypadkiem około 60% PAO? Niekoniecznie jestem skazany na full HC
 
Ludzie którzy tam pracują z całą pewnością się ucieszą z takiego podejścia. W przyszłości ich osłabienie też z całą pewnością wyjdzie Polsce na dobre 🤦‍♂️

Castrol Edge 5W-30 LL, Eurol Syntence 5W-30, Gulf Formula GVX 5W-30. Ostatecznie Shell AV-L.
Mógłbyś sprecyzować, czemu w przypadku Shella użyłeś słowa ostatecznie?
 
Meguin Compatible 5W-30, Mobil 1 ESP 5W-30, Aral SuperTronic LongLife III 5W-30 lub Fuchs GT1 Pro C3 5W-30.
 
Każda stacją w Polsce ma paliwo z którejś z polskich rafineri. Wiec podejście bez sensu.

Co do Shella to po prostu osobiście nie palam do tej firmy wielka sympatią, miałem trochę przebojów z HU 5W-40.
 
Zostawił mi gluty w silniku, musiałem zmienić olej z filtrem, na dodatek ściągać miskę i czyścić ręcznie smok bo pompa nie dawała rady nabić ciśnienia oleju. Zaciapane było wszystko co tylko mogło. Potem wleciał X-Cess z AR2300 i był już spokój. Nie wiem czy Shell pogryzł się z resztkami Motula 300V który był wcześniej czy w Intercarsie trafiła się jakaś podróba, ale nie żywię specjalnie gorących uczuć do tej firmy.
 
Bardzo dziwna sprawa, oleje w teorii muszą i są mieszalne, więc ciekawe co się podziało. Ja z HU 5w30 byłem w sumie zadowolony.
 
A jak parametrowo wypada AV-L na tle chociażby ravenola VSW, czy eurola FS. Bo widzę że indeks lepkości i TBN ma sporo wyższy jak ravenol i eurol
 
Albo Shell wypłukał gluty....
Raczej nie, biorąc pod uwagę że silnik był wcześniej parę razy płukany, jeździł też na topowych olejach. Nie wykluczam, ale to mało prawdopodobne.

A jak parametrowo wypada AV-L na tle chociażby ravenola VSW, czy eurola FS. Bo widzę że indeks lepkości i TBN ma sporo wyższy jak ravenol i eurol
Ciężko tak porównać z karty bo trzeba brać pod uwagę dopuszczalne błędy w badaniach. Różnice nie są wielkie, Shell ma wyższy VI ze względu na inne lepkości w 40 i 100 stopniach. Oleje są wg mnie dość podobne, Ravenol ma przewagę w niskich temperaturach, ale -35 to w Polsce się pewnie nieprędko zobaczy więc to nie jest jakiś istotny czynnik. W wyższych temperaturach najlepiej chyba wygląda Shell dzięki wysokiemu VI, ale to minimalne różnice, praktycznie niezauważalne w normalnej eksploatacji. Wszystkie 3 oleje są w normie dla twojego silnika.
 
Różnica w cenie jest niemal dwukrotna porównując VSW do AV-L. Chyba przy kolejnej wymianie skuszę się na Shella i dodam do niego ar9200v2
 
Back
Top