• Uwaga!
    Osoby zainteresowane mini-ICP (tylko pierwiastki, koszt 50 PLN), proszę pisać PW do administratora. Procedura jest trochę inna niż w wypadku zwykłej analizy.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Phaeton 5.0 V10 TDI

dualfuel

Użytkownik
Lokalizacja
Jelenia Góra
Samochód
VW PHAETON 4.2 MPI
Marka samochodu
VW Phaeton
Data produkcji
2004
Silnik
5.0 V10 TDI
Pobór oleju na 1000 km
brak danych
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
506 01
Budżet/ile litrów
około 400 zł / 10 litrów
Styl jazdy
  1. Część w trasie, część po mieście
Kolega poprosił mnie o pomoc w doborze oleju. Silnik jest po kapitalnym remoncie został rozkręcony do każdej śrubki i od nowa złożony. Został dotarty, ma przejechane 1000 km. Olej będzie wymieniany co 10 tys. km. Jazda częściowo w mieście a częściowo trasy 50-100km mniej więcej 50/50.
Komputer silnika posiada seryjną mapę a jego moc to 310KM i 750NM seryjnie brak DPF-a
Będę wdzięczny za pomoc.
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
 

dualfuel

Użytkownik
Lokalizacja
Jelenia Góra
Samochód
VW PHAETON 4.2 MPI
@SACZI dzięki za odpowiedź olej rzeczywiście świetny ale kosztowo to ponad 700zł za 10l. W okolicach 400 zł da się coś znaleźć sensownego? Czy norma 506 01 jest odpowiednikiem A5/B5?
 

JNC_946

Użytkownik
Sprawdzony producent przekładniówek nie mógłby wytworzyć raczej nic złego.
IMG_20220114_191404.jpg

I ma oficjalna aprobaty VW do sprawdzenia w Erwin.

Nie chce już przypominać jakie batalie i niezadowolenie części administracji niosło polecanie Specola bez aprobaty.

No ale meguina wolno 😝😉
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
@dualfuel, no to cieKo będzie cokolwiek taniego doradzić... Po prostu nie ma dużego wyboru olejów z tą normą.


Ps
Możesz popytać ludzi, którzy znają te silniki, czy 505.01 nie zrobiłby "demolki". Przeznaczenie olejów podobne - TDI pd z tym, że 505.01 do interwałów 15 tys km, 506.01 - 30 tys km.
Są jeszcze dwie istotne różnice:
Lepkość hths
Popiolowość

505.01 to oleje o wysokim hths - min 3.5, 506.01 (tak samo jak a5b5) 2.9-3.5.
Jednak 505.01 5w30 nie powinien jakoś mocno odbiegać od 506.01.

Innego pomysłu nie mam.
 
D

Deleted member 1967

Gość
Może to będzie chamskie, ale ten samochód to nie byle passat, więc raczej kolega był świadom kosztów związanych z serwisem samochodu tej klasy. Niech teraz nie wybrzydza.
 

dualfuel

Użytkownik
Lokalizacja
Jelenia Góra
Samochód
VW PHAETON 4.2 MPI
Może to będzie chamskie, ale ten samochód to nie byle passat, więc raczej kolega był świadom kosztów związanych z serwisem samochodu tej klasy. Niech teraz nie wybrzydza.
Kolega nie wybrzydza, jak z nim rozmawiałem to powiedział, że nie ma przewidzianego budżetu na olej ale chętnie się dowie co można wlać ze średniej półki a co górnej półki. Ja napisałem orientacyjny koszt nie zdając sobie sprawy, że wybór olejów z tą norma jest niewielki a ceny wysokie. Budżet oczywiście zostanie podniesiony mimo, że FUCHS TITAN SUPERSYN LL PLUS 0W30 zmieścił się w nim.
Prawdopodobnie jest to jeden z niewielu jak nie jedyny tak wyremontowany silnik V10 w Polsce, właściciel zadeklarował dożywocie temu autu w rodzinie i nie będzie na sprzedaż, jest fanem tego modelu więc proszę nie podchodzić do temtu "ktoś kupił gruza V10 za 15 tys. nie stać go na odpowiedni olej i próbuje zalać coś zastępczego za parę groszy..."
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Kilka pierdziawek
Meguina przecież kupisz 10L za 400zł. Ale tylko u kolegi.
Eni I-sint Tech 0W30 kiedyś był PAO+estry ale czy jest nadal to nie wiem bo cena nie jest wysoka. Tzn jeden sprzedawca ma ceny bardzo zróżnicowane.

Eni i-Sint tech 0W-30 is a high-quality lubricant with top synthetic formula developed by Eni research to meet the lubrication requirements of Volkswagen group’s cars or commercial vehicles, which require a product that complies with the VW 503 00, 506 00 and 506 01 specifications, i.e. Long Life Service.
 

Noel

Użytkownik
Samochód
Peugeot 301
@soszo Eni I-sint Tech 0W30 wygląda na to, że nadal jest: 1-Decene, Homopolymer, Hydrogenated 60-70% wg karty
 

dualfuel

Użytkownik
Lokalizacja
Jelenia Góra
Samochód
VW PHAETON 4.2 MPI
Rzeczywiście Megiun u sprzedawcy kolega kosztuje 200 zł za 5 l. a na innych aukcjach 360 zł. za 5l. Czy nie ma powodów do obaw aby kupić aż tak przeceniony olej?
 
Last edited by a moderator:
D

Deleted member 1967

Gość
Tak wielu dąży do znalezienia oficjalnych dystrybutorów, a tu przewija się ten sprzedawca jako polecenie, dziwne podejście.. Co do tego kolegi, jak dla mnie to wałek.

Ciekawe, że oferuje tylko przekładniówki Ravenola w normalnych cenach, a silnikowych już nie. Ponieważ łatwo można zweryfikować podróbę.
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Kilka pierdziawek
Można napisać do oficjalnego dystrybutora. Ja np dostałem rabat na 2 litry przekładniówki.
Ten Meguin na niemieckich stronach kosztuje ok 47euro za 5L więc cena 350zł w PL jest troche przesadzona.
 

dualfuel

Użytkownik
Lokalizacja
Jelenia Góra
Samochód
VW PHAETON 4.2 MPI
Wyłączny przedstawiciel na Polskę ARGA sprzedaje w litrowych opakowaniach i wychodzi 200 zł za 5l. Ale już w 5 litrowe opakowanie kosztuje 360zł. Sprawdziłem ceny na ebay i rzeczywiście 5l. kosztuje między 200 zł a 250zł

Gdyby cena nie miała znaczenia który olej byście wybrali z wymienionych poniżej?
1. Ravenol wiv 0w30 CLEANSYNTO
2. FUCHS TITAN SUPERSYN LL PLUS 0W30
3. MEGUIN MEGOL WIV 0W30
 
Top