• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Phaeton 5.0 V10 TDI

dualfuel

Użytkownik
Lokalizacja
Jelenia Góra
Samochód
VW PHAETON 4.2 MPI
Marka samochodu
VW Phaeton
Budżet/ile litrów
około 400 zł / 10 litrów
Styl jazdy
Silnik
5.0 V10 TDI
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak danych
Jakiego oleju wymaga instrukcja
506 01
Kolega poprosił mnie o pomoc w doborze oleju. Silnik jest po kapitalnym remoncie został rozkręcony do każdej śrubki i od nowa złożony. Został dotarty, ma przejechane 1000 km. Olej będzie wymieniany co 10 tys. km. Jazda częściowo w mieście a częściowo trasy 50-100km mniej więcej 50/50.
Komputer silnika posiada seryjną mapę a jego moc to 310KM i 750NM seryjnie brak DPF-a
Będę wdzięczny za pomoc.
 
Wyłączny dystrybutor ARGA na Polskę na alle.. sprzedaje 4 litry za 160 zł w litrowych opakowaniach
 
Last edited by a moderator:
Skoro meguin pasuje, bierz litrówki od ARGI - autoryzowanego importera i sprzedawcy.
Cenowo ciutkę drożej niż u znajomego z stolicy RFN, ale o ile spokojniej na duchu.
 
Mam jeszcze pytanie bardziej dla poszerzenia swojej wiedzy, dlaczego jest tak mało olei do wyboru z normą 506 01?
Oleje z normą 505 01 są przeznaczone dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami a oleje z normą 506 01 również dla tych samych silników ale z przedłużonym okresem między wymianami. Jaka jest główna różnica między olejami posiadającymi normę 505 01 oraz 506 01?
 
Bo 506.01 jest z czasów gdy już istniała 507.00

507.00 szła do diesli CR a 506.01 tylko do dwóch ostatnich wojowników na pompowtryskach - 2,5 TDI R5 i 5,0 TDI
Moim zdaniem wysoka cena i mała ilość produktów wynika z właśnie jedynie dwóch silników docelowych.

No i norma jest bardzo wymagająca - produkty muszą (o ile się nie mylę) zawierać przynajmniej pewną ilość baz Grupy IV (PAO)
Przewidziana była na łykanie tras dużym dieslem i musiała zachować parametry przez bardzo długą ilość MTH.
 
wygooglałem erwina z 2018 roku i ... więcej nic nie ma.

1642197562146.png


Można nabyć OEM po 38zł/1L w ip...
1642197745148.png
 
Oem jest ogólnie ciekawy.
Widać na zdjęciach z różnych aukcji butelki SRS, BP-Castrol jak i te Shella.
Więc przez lata zmieniają się dostawcy.
 
OK, ale VW nie bez powodu właśnie w tym silniku zaleca 0w30 z normą A5/B5, czyli właśnie niski HTHS i niskie lepkości.
Te silniki trzeba znać, a nie polecać byle co. Mamy tutaj pompowtryski, a nie CR i to jest powodem, że nie można / nie zaleca się lać byleczego.

Gdybym miał jakieś odstępstwa robić, wlałbym 5w30 z 505.01.
504/507 nie jest dopuszczone, mimo, że ta norma zastępuje 505.01.
 
W tym przypadku nie ma mowy o żadnej kombinacji i próbowaniu zastępowania normy A5/B5 jakąś inną, mimo że może nie ma dużego wyboru w olejach z tą normą to te co zostały zaproponowane w tym temacie w zupełności wystarczą aby coś wybrać. Każdy z tych olei jest bardzo dobry i wymiana co 10 tys. na pewno przyczyni się do zachowania dobrego smarowania i czystości w silniku.
VW nie bez powodu właśnie w tym silniku zaleca 0w30 z normą A5/B5, czyli właśnie niski HTHS i niskie lepkości.
Wyzszy HTHS nie zawsze jest zaleta, zalezy w jakim silniku. W tym przypadku swobodnie wystarczy ca. 3 cSt.
Czy w przypadku wyższych ciśnień w układzie smarowania, zwiększa się również lepkość oleju i dlatego stosuje się oleje z niższym HTHS?
 
@xtremesystems Wyzszy HTHS nie zawsze jest zaleta, zalezy w jakim silniku. W tym przypadku swobodnie wystarczy ca. 3 cSt.
OK, ale VW nie bez powodu właśnie w tym silniku zaleca 0w30 z normą A5/B5, czyli właśnie niski HTHS i niskie lepkości.
Te silniki trzeba znać, a nie polecać byle co. Mamy tutaj pompowtryski, a nie CR i to jest powodem, że nie można / nie zaleca się lać byleczego.

Gdybym miał jakieś odstępstwa robić, wlałbym 5w30 z 505.01.
504/507 nie jest dopuszczone, mimo, że ta norma zastępuje 505.01.

te silniki sie zacierały. pozatym ten silnik to prawdziwy kloc. a takiego kloca nie nasmaruje oliwka dla dzieci. zreszta to jeden z wiekszych fakupow vw (nie jedynych) . poczytajcie/posluchajcie coobcia jaki smary daje do robionych wyzylowanych silnikow.
 
te silniki sie zacierały
zreszta to jeden z wiekszych fakupow vw
nie chce być złośliwy ale byłeś w posiadaniu takiego samochodu czy raczej powielasz informacje zasłyszane w internecie? Znam kilkanaście osób, które od lat jeżdżą zadbanymi egzemplarzami V10 i są zakochane w tych silnikach i nie chcą słyszeć o żadnym innym. Fakt eksploatacja jest droższa, samochód bardziej wymagający ale oferujący dużo więcej niż 1.9 TDI tak więc coś za coś po prostu trzeba być świadomym a nie kupować najtańszego gruza z chęci posiadania limuzyny a następnie być rozgoryczonym że się psuje i że drogie naprawy... Nie bronię tego silnika bo Diesle to nie moja bajka po prostu nie zgadzam się powielanymi opiniami ludzi, którzy nawet nie stali obok takiego auta.
Co do artykułu to go przeczytałem i jak zobaczyłem chociażby takie zdanie "do układu smarowania trzeba wlać aż 11,5 litra nowego smarowidła! A to poza autoryzowaną stacją oznacza zakupu trzeb dużych butelek oleju, z których każda w przypadku wyboru fabrycznie stosowanego Castrola kosztuje około 100 złotych."
Oleju wchodzi 9.7 litra bez filtra i 10 litrów z filtrem a co do 100 zł za "jedną z trzech fabrycznych butelek" Castrola to jakoś nie pokrywa się z tym o czym rozmawiamy od początku w tym temacie. O "rozrywanych" skrzyniach biegów nie wspomnę bo są to mocniejsze skrzynie ZF i wytrzymują standardowo czyli do 300 tys. km bez wymiany oleju :)
 
Jeśli 506.01 różni się od 505.01 jedynie interwałem 30kkm kontra 15kkm, a olej ma być wymieniany co 10kkm, to czy jest sens kurczowo trzymać się normy 506.01? W 505.01 dużo większy wybór.
 
Back
Top