• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Polo 6R/6C 1.4 2013 r.

Anduin

Użytkownik
Marka samochodu
VW Polo 6R/6C
Budżet/ile litrów
3,2 l
Styl jazdy
Silnik
1.4 16V
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502.00 lub 504.00/507.00
Jaki olej masz obecnie
Motul X-Clean 5W40
Witam

Jaki olej polecacie do tego silnika ? Auto głównie jeździ w mieście, często krótkie odcinki (5-10 km). Obecnie auto jeździ na Motul X-Clean 5W40, natomiast wcześniej był zalewany tym co fabrycznie i zalecanym przez producenta: Castrol Edge Titanium 5W30. W chwili obecnej zastanawiam się nad:
- Mobil 1 FS 0W40
- Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40 lub wersja 5W40
Do powyższych olejów zastanawiam się nad dodaniem Archoil 9100.

Pozdrawiam.
 
Lotos 5w40 Synthetic Plus możesz wzbogacić AR 9100
A tak solo bez zastanowienia Meguin 5w40 bądź Shell Helix Ultra
 
Wróć do Castrola :) Lotos Aurum 504/507 też bardzo spoko.

Dodatki - jak chcesz, chociaż nie specjalnie widzę potrzebę :)
 
Meguin, albo Mobil FS.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Moim zdaniem, dodatek nie ma sensu.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
W takim razie bez dodatku do oleju. Chyba się skłonię w stronę Mobil 1, ale to ze względu na to, że w miarę możliwości chce ujednolicić swój park olejowy ;) Stosuję już ten olej w innym silniku, zawsze coś zostaje w bańce, a wymiany oleju nie raz się pokrywają. Dzięki za Waszą opinię.
 
Panowie, jakie możecie polecić oleje w lepkości 5W40 lub 0W40 zgodne z VW 502.00, ale z lepkością w 100 st. C w górnej granicy dla danego zakresu lepkościowego, czyli pisząc wprost: tłuścioch.
 
z lepkością w 100 st. C w górnej granicy dla danego zakresu lepkościowego, czyli pisząc wprost: tłuścioch.
Niczego tym nie osiągniesz w porównaniu do oleju, który ma deklarowany na karcie\analizie zakres lepkości w dolnej granicy SAE dla 0, czy 5W40.
 
Generalnie ciężko ci będzie znaleźć 5W40 z lepkością letnią zbliżoną do górnej granicy.
Wynosi ona 16,3 cSt a powszechnie uważany tu za tłuściocha Eurol SL 5W40 uzyskał w analizie 14,8.
Ale równie dobrze inna partia będzie ciut inaczej zmieszana i będzie inna lepkość.

Jak już to idź w 5W50.
Mobil FS X1 miał tutaj w analizie lepkość zbliżoną do dolnej granicy.
17,0 cSt

EDIT:
Jak nie potrzeba lekarstwa na tłoczki, to Eurol wydaje się być niezłym wyborem.
Również krajowy Lotos też powinien się w tym silniku spisać.
 
Nie ma czegoś takiego jak "tłuste". Jest wyższa lepkość. Zwiększanie lepkości można uzyskać robiąc mieszanki olejów. Na przykład 5W40 z 10W60. Trzeba jednak wiedzieć, po co to robimy. Większą lepkością wymagamy opory, co może powodować wzrost temperatury.
 
Jest "górna" 40 do sportowych Renault - Castrol Edge 0W40 R. KV100 chyba ok. 16
 
Ta wyższa lepkość ma być (jak się domyślam) ze względu na podlanie/rozrzedzenie paliwem, krótkie dystanse po mieście?
 
To, czy wyższa lepkość jest konieczna w takim przypadku, odpowie nam jedynie analiza oleju przepracowanego.
 
Dokładnie, wystarczy Lotos 5w40 czy coś wspomniane powyżej, wolnossące silniki o niedużej pojemności i mocy nie sa aż takimi "zabójcami" oleju
 
Back
Top