• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Sharan 7N 2.0tdi 140 CFFB DSG

Ammante

Nowy użytkownik
Samochód
VW SHARAN 7N 2.0tdi CFFB
Marka samochodu
VW Sharan 7N 2.0tdi 140 + DSG
Budżet/ile litrów
400
Styl jazdy
Silnik
2.0tdi CFFB bez modów
Data produkcji
09.2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Niezauważalne
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 vw 504/507
Jaki olej masz obecnie
Millers 5W30 Nanodrive
Jako że to mój pierwszy post na forum na wstępie powiem: cześć!
Pacjent do zweryfikowania to Sharan II z 2015r z motorem 2.0tdi 140 CFFB w tandemie ze skrzynią DSG. Czytałem sporo tematów odnośnie 2.0tdi ale postanowiłem założyć swój wątek. Przebieg vana: 192tys. Poprzedni właściciel w DE jeździł na Mobil1. Ja zalałem Millers Nanodrive 5W30. Jestem z niego zadowolony lecz zastanawiam się czy moge wlać coś albo lepszego / zostać przy tym / zmienić na tańszy. Dodam, że motor nie ma lekko z racji wagi auta i dość niskiej mocy. Swoje życie spędził zanim trafił do mnie głównie na autobahnach i wyjazdach wakacyjnych. Wymiana oleju i wszystkich filtrów u mnie max co 10k. Filtry zawsze OE VW.
Prosze doradźcie.
 
Jak zmieniasz olej co 10 tysięcy to możesz użyć Orlen ME V 5w30 lub Lotos 5w30 z aprobatą VW 507.
 
A co te oleje nie starczą na 15kkm?
 
Podejrzewam, że silnik wybuchnie jeśli zrobi 15 tysięcy na jednym oleju 😁🤣
 
Ja zakupiłem Eurola FS 0w-30.
 
Proszę nie podawajcie, że wymagamy jest olej w lepkości 5W30 bo to nieprawda. Kolejny temat i kolejny raz takie coś się pojawia.
 
A kto powiedział, że jest wymagany olej 5w30?
Dostał propozycje oliwek 5w30 z normą vw 507.
 
Autor tematu.
Post automatically merged:

To prawda, bo przy 504/507, można jeszcze używać 0W30!
I były jeszcze 0W40. Chyba jeszcze niedawno było coś w tej lepkości w oficjalnym wykazie olejów z aprobatami a jak ktoś pamięta to stary dobry Mobil 1 ESP 0W40 miał kiedyś aprobatę 504/507.
 
Jeszcze nie zdążyłem zalac, jeździłem na Millers EE Perfomance 5w30. Kolega również, po wlaniu mobila z cudownego millersa jego silnik ładniej pracuje dlatego zdecydowałem się na zmianę.
 
To może Ravenol VMP? Lepsze od Millers?
Lepsza baza, lepsze parametry (przynajmniej na papierze) na pewno - dotyczy to VSW i VMP. Ravenol nie ma natomiast najlepszej "prasy" na forum moim zdaniem po części słusznie a po części nie. Millers też nie jest szczególnie polecany ze względu na stosunkowo wysoką cenę ale to moim zdaniem bardzo dobre jakościowo produkty jednak w tym wypadku bez jakiś wielkich fajerwerków.
 
@Ammante, każdy olej z aprobatą 504/507 będzie dobry na interwał 10-15 tys km.
Nawet nasz Orlen Max Expert V w cenie 90PLN/4L.
Często polecamy tutaj właśnie Orlena i wspomnianego już Mobil 1 ESP.
Lejesz i jeździsz. Nie zastanawiasz się nad lepszy/gorszy, baza taka/siaka, molibden/bor, ... bo i tak niczego nie wymyślisz.
 
Back
Top