• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Tiguan 2.0TSI 200tys km Long life

Cyru

Nowy użytkownik
Samochód
VW, Tiguan II, 2.0 TSI
Marka samochodu
VW
Budżet/ile litrów
-
Silnik
2.0 TSI CZPA
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 5W30
Jaki olej masz obecnie
VW 5w30 LL
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum, myślę że to będzie najlepsze miejsce z moim tematem.
Poważnie rozważam zakup VW tiguan II 2.0 TSI z 2016 roku. Samochód kupiony w polskim salonie użytkowany przez osobę prywatna i serwisowany w ASO. Problemem tego egzemplarza jest wysoki przebieg 190k i w całości wymiany oleju zgodnie z zaleceniami ASO czyli co 30k km, olej VW 5W30 long life. Przebieg ten był robiony maksymalnie w 1 rok, głównie na autostradach. Z obecnego zapewnienia silnik nie bierze nadmiernych ilości oleju na co sprzedawca daje 12 miesięcy gwarancji. Jakie są wasze opinie na temat takiego przebiegu i serwisu oleju LL, na co zwrócić uwagę przed ewentualnym zakupem?
Kolejne pytanie jest już przyszłościowe, zakładając że kupię ten samochód co polecacie robić, czy tylko przejść na zmiany oleju co 10k km czy może na dzień dobry zastosować jakieś pukanki?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!
 
Każdy olej ma wystarczające dodatki myjące,
Ale jak silnik wygląda w środku jak bagno, to wyplukac warto.
 
Płukanki sranki. Markowe oleje same w sobie mają wystarczająco dodatków myjących, wystarczy zmieniać olej zanim się przepracuje
Serio? Wow! No popatrz! Jeźdzę autem od 100 tyś km zalanym markowymi olejami 0W40/5W50 (Mobil, LM, Pennrite itd) Zmiana oleju co 8 tyś km max. Na oko silnik czysty, goły, piękny, metal. I co? Po płukance Oilem zlałem olej z przebiegiem 2 tyś km - czarna breja - z benzyniaka w kindycji bliskiej fabrycznej. Taaa - płukanki sranki. No i co?
 
Zapewne to samo osiągnąłbyś bez płukanki wlewając sam czysty olej i też by zebrał zanieczyszczenia. Po prostu w silniku zostaje we wszelkich zakamarkach czarny szlam po starym zużytym oleju i miesza się z nowym.
 
Olej wlewałem co 5-8 tyś. Jazda tylko trasy min 30 km. Czy przez 15-20 wymian oleju co 5-8 tyś nie wypłukały się szlamy? A może płukanki celowo barwią olej na czarno, aby był pic dla naiwnych?
 
Hmmmm .. Pewnie ma barwnik aktywowany olejem. :p Czyli pic dla naiwnych. Wyszkow się wypowie.
 
@ozzy1979 a teraz weź sobie service manual swojego samochodu i zobacz pojemność układu smarowania przy suchym napełnieniu, i przy napełnieniu serwisowym.
Dla przykładu DW10C:
Capacity: 6,45 litre (Dry fill),
Capacity: 5,65 litre (Service fill)
Jak widzisz, u mnie w silniku, przy każdej wymianie zostaje gdzieś po zakamarkach 0.8l oleju ;). Płukanka, nawet długodystansowa nie wypłucze Ci żadnych twardych zanieczyszczeń, ewentualnie pomoże "odkleić" te pozostałości starego oleju od metalu szybciej, niż zrobił by to nowy olej solo.
 
Silnik CZPA, to obecnie ostatnia poprawka rodziny silników ea888, które już od 3 generacji były pozbawione wad, a to jest silnik ea888 gen3B. Daleki byłbym od sprawdzania w nim kompresji, te motory potrafią być dużo bardziej wysilone np w Golfie 7 GTI i robią grube przebiegi. Znam przykład pomodzonego GTI z przebiegiem 320 kkm, w którym właściciel chciał profilaktycznie wymieniać panewki, ale nie było potrzeby po pomiarach.
Moim zdaniem, można zastosować płukankę i teraz częściej pilnować wymian oleju przy zmianie warunków użytkowania.
Olej wybrać w zależności od budżetu, OEM 0W30, Total Ineo Longlife, Texaco Prodsv, czy Mobil ESP 5w30.
 
I 20 wymian oleju nie pomogło? I to nie jest pierwsza płukanka w tym silniku - miał ich wcześniej 5-6 (lm), ale tylko po Oilem spłynęła taka breja jak z diesla. I zaledwie po 2 tyś km. Kompresja bez zmian. Kompletnie nic. Ten silnik jest tak prosty (EA827), że po wylaniu oleju przez korek miski, przepchaniu go na trójce parę metrów w tył i w przód i ponowne wylanie i odessanie ssawą przez bagnet i zostawienie na 24 h, to może z 50 ml zostaje. Badałem... Wniosek jak dla mnie? Albo ten Oilem TBN 30+ to kit albo faktycznie nawet z wydechu wyssał i wyczyścił wydech aż po tłumik końcowy - fakt, wydech prawie jak na ubogim lpg :p
 
190 tyś i duży przebieg... co to z ludźmi porobiły Janusze którzy przez ostatnie 30 lat cofały licznik przy każdej furze do której włożyły swoje łapska.
 
@Ryba84 tylko trzeba brać pod uwagę ,że kiedyś auta były wykonane z lepszych jakościowo części ,były mniej skomplikowane ,mniej wysilone silniki więc dla wielu 1mln km to żaden wyczyn . Teraz auta są wykonywane z gow....litu,są skomplikowane ,wysilone ,bardzo wrażliwe na sposób użytkowania ( nie piłowanie na zimnym ,nie wyłączanie odrazu auta po jeździe z wyższymi prędkościami , start stop itp) . Do tego jeszcze te nieszczęsne Longlife wymiany oleju😉no i oczywiście trzeba wziąsc pod uwagę normy emisji czyli pseudoekologie która zabiła auta. Napewno silnik tego Tiguan 2.0 TSI powinien dłużej wytrzymać niż bardziej wysilone 1.5 czy 1.4 TSI. Więc przebieg 200 tys to nie jest mały przebieg na dzisiejsze auta👍
 
@Cyru
Te auta są dobrze znane z tego, że gdzieś po 200-250tys. km zaczynają się już sypać różne dziwne kosztowne awarie, dlatego ceny aut też są relatywnie niższe. Normalnym jest, że z wiekiem (przebiegiem) interwały się skraca, więc serwis olejowy w trybie LL to tak nie za bardzo. 10kkm powinno być ok, choć sam wiesz najlepiej jak jeździsz i ile powinno być.
@ozzy1979
Nic dziwnego, że po płukance zlatuje czarny olej, nawet z dobrze utrzymanego silnika. W różnych zakamarkach silnika czasami zostają depozyty których olej sam przecież nie rozpuści. Zawsze jakiś cięższy szlam na dnie miski może się odłożyć, a płukanka na pewno to ruszy. Dla tego czasami stosuje się takie manewry jak czyszczenie misy przed docelowym płukaniem, żeby zwiększyć skuteczność.
20 razy płukanie? Opłacało się, czy tylko tak dla nauki?
Ja jeśli płuczę to tylko po zakupie auta (używanego oczywiście), normalnie uważam, że nie ma takiej potrzeby jak się często zmienia olej. No może nie zawsze po zakupie bo są czasami stare silniki w "różno średnim" stanie i lepiej nie "wywoływać wilka z lasu" tylko zmienić olej i jeździć, zwłaszcza jeśli auto spełnia swoją rolę, a tak mogą się uaktywnić pewne potencjalne problemy. Nikt tym w kosmos leciał nie będzie. Każdy silnik "nowy" był tylko raz ;) i to krótko
 
@Ryba84 tylko trzeba brać pod uwagę ,że kiedyś auta były wykonane z lepszych jakościowo części ,były mniej skomplikowane ,mniej wysilone silniki więc dla wielu 1mln km to żaden wyczyn . Teraz auta są wykonywane z gow....litu,są skomplikowane ,wysilone ,bardzo wrażliwe na sposób użytkowania ( nie piłowanie na zimnym ,nie wyłączanie odrazu auta po jeździe z wyższymi prędkościami , start stop itp) . Do tego jeszcze te nieszczęsne Longlife wymiany oleju😉no i oczywiście trzeba wziąsc pod uwagę normy emisji czyli pseudoekologie która zabiła auta. Napewno silnik tego Tiguan 2.0 TSI powinien dłużej wytrzymać niż bardziej wysilone 1.5 czy 1.4 TSI. Więc przebieg 200 tys to nie jest mały przebieg na dzisiejsze auta👍
To jest żaden przebieg. Octavia RS 2.0 tsi. 260KM i przebieg 460 tyś. Silnik i dsg nie ruszane. Auto mojego dyrektora handlowego. Teraz było robione całe zawieszenie po 4 latach. Jeździ jak nowe. Lekier jedynie zniszczony od kamieni w trasie.
 
@Ryba84 tylko trzeba brać pod uwagę ,że kiedyś auta były wykonane z lepszych jakościowo części ,były mniej skomplikowane ,mniej wysilone silniki więc dla wielu 1mln km to żaden wyczyn . Teraz auta są wykonywane z gow....litu,są skomplikowane ,wysilone ,bardzo wrażliwe na sposób użytkowania ( nie piłowanie na zimnym ,nie wyłączanie odrazu auta po jeździe z wyższymi prędkościami , start stop itp) . Do tego jeszcze te nieszczęsne Longlife wymiany oleju😉no i oczywiście trzeba wziąsc pod uwagę normy emisji czyli pseudoekologie która zabiła auta. Napewno silnik tego Tiguan 2.0 TSI powinien dłużej wytrzymać niż bardziej wysilone 1.5 czy 1.4 TSI. Więc przebieg 200 tys to nie jest mały przebieg na dzisiejsze auta👍
Głupoty.... Samochód normalnie użytkowany. Przynajmniej licznik nie kręcony
 
Bo nie kilometry, a ilość zmian przełożeń w danym okresie zużywają skrzynię. W necie masz płaczków którym się popsuła. To jest pewnie znikomy procent ogółu. .
 
Ma to sens - w końcu zwykłe sprzęgło w manualu też zużywa się od ilości sprzęgnięć/rozsprzęgnięć a nie od ilości przejechanych km... Sprzęgło np. na nauce jazdy na pewno nie wytrzyma tyle, co sprzęgło latane trasami po 5-6 h bez zadziałania.
 
Last edited by a moderator:
@Ryba84 pierwsze słyszę że DSG przejechało 460 tys bez remontu ale cuda się zdarzają 🤔
Cuda? Ja mam w passacie ponad 300 tyś a od 3 lat praktycznie tylko miasto. Też dsg ori.
Dla auta używanego w trasie to żaden wyczyn.
Większość ludzi robi taki przebieg przez całe swoje życie i zdziwieni że auto może coś takiego wytrzymać 😀 ja przez 5 lat jako PH zrobiłem więcej kilometrów niż mój tata przez całe swoje życie. Jak odkupiłem pierwszą firmówkę z floty i się przejechał to był zachwycony. Zobaczył potem że ma prawie pół miliona przebiegu to się za głowę złapał i kazał to sprzedawać szybko bo zaraz się rozleci. A auto wziął kuzyn i od 6 lat dalej w rodzinie jeździ i standardowy serwis. Ale janusz i tak wie swoje.
 
@magic27
Możesz przytoczyć jakieś auto lepiej wykonane niż te dzisiejsze z przeszłości? Zawsze czytam w internetach, ale jakoś nie pamiętam z lat osiemdziesiątych czy dziewięćdziesiątych tych super wykonanych aut. Masz na myśli lanosa, felicje czy golfa? Tylko proszę o takie auto dla ludu, które stało na każdym parkingu pod blokiem, a nie jakiegoś Mercedesa co był jeden na powiat.
 
Back
Top