• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wibracje po wymianie sprzęgła

Forest

Użytkownik
Samochód
Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
Witam. Panowie. Jestem świeżo po wymianie koła dwumasowego wraz ze sprzęgłem, oczywiście również nowy wysprzęglik, cały zestaw Sachsa. Pacjent to VW Golf V 2.0 TDI, skrzynia manualna. Tego się nie spodziewałem, ale po wymianie podczas ruszania całe auto wibruje, drży, Czuć to na całej karoserii, fotel, kierownica drży. Przed wymianą na zmęczonym sprzęgle i dwumasie takich objawów kompletnie nie miałem... jest gorzej niż przed wymianą. Najbardziej jest to odczuwalne w dolnym zakresie obrotów, podczas normalnego powolnego ruszania. Na wyższych obrotach mniej trzęsie, ale też nie jest jakoś tak "gładko". W aucie była też regenerowana skrzynia biegów - wymienione wszystkie łożyska skrzyni. Wątpię by było coś ze skrzynią bo problem występuje tylko podczas puszczania sprzęgła... jak się "zasprzęgli" to już jedzie ok, nie trzęsie, nie telepie, nie wibruje, biegi wchodzą bardzo ładnie. Po całej akcji wymiany sprzęgła/dwumasy z mojej inicjatywy zostały jeszcze wymienione poduszki silnika w sankach oraz "lizak". Stare poduszki były zużyte, szczególnie lizak, ale efektów żadnych to nie dało. Tak jak były wibracje tak są dalej. Miałby ktoś jakieś pomysły? Uszkodzone nowe sprzęgło, docisk? Nieprawidłowy montaż? 🥵
 
Taki nasuwa mi się .... W niektórych pojazdach deimas musi być montowany specjalnym przyrządem .
Głębiej tego nie zgłębiałem .
Wibracje , to ,naczyń brak wyważenia lub złego montażu .
Mi tak zamontowali , że wałem nie ruszył w 1,9 dCi i kazał sobie płacić za ponowny demontaż .
A wina jego bo nie założył śrub z nowego koła , tylko stare o 3 mm za długie .
I nawet nie obrócił wałem w celu kontroli .

1.A widziałeś osobiście co ci montowali ?
2.Deimas był twój , czy mechanik zamówił i montował ?
Jeśli mechanik , nr 2 , to odstawaiasz auto do reklamacji i powiedz że odbierzesz gdy będzie sprawny

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Zaolejona tarcza?
 
Nie widziałem jak montował. Ale wiem, że ma przyrząd do montażu sprzęgła samonastawnego. Dwumas był mój, kupiony na Autodoc. Sklep znany, sprzedają w wielu krajach w Europie, więc dwumas raczej nie może być jakiś podrobiony. @luckyboy, zaolejona tarcza raczej by się ślizgała cały czas? Tu wibruje tylko podczas puszczania sprzęgła, jak już złapie to trzyma ładnie. Auto ma 170KM, pełen but i idzie jak trzeba...
 
To jest PD?
 
A nie potrzebna adaptacja ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Adaptacja jest raczej potrzebna w przypadku automatycznej skrzyni biegów. Z tego co mi wiadomo.

Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka
 
A czy podczas puszczanie pedału czujesz te walenie na pedale, ja obstawiam że albo coś jest żle zmontowane albo krzywe, obstawiam to pierwsze choć mechanikiem nie jestem.
Po sklejeniu sprzegła nic a nic kompletnie nie czuć nawet przy niskim biegu i małych obrotach ?
 
A czy podczas puszczanie pedału czujesz te walenie na pedale, ja obstawiam że albo coś jest żle zmontowane albo krzywe, obstawiam to pierwsze choć mechanikiem nie jestem.
Po sklejeniu sprzegła nic a nic kompletnie nie czuć nawet przy niskim biegu i małych obrotach ?
Nie, na pedale nie ma wibracji. Czuć je tylko ogólnie na karoserii, budą trzęsie, ale na pedale nie czuję, gałka zmiany biegów też nie telepie, stąd raczej wykluczam, że to coś ze skrzynią biegów.

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Ja bym stawiał na wadę fabryczną. Tutaj masz ewidentny przykład na bazie konkurencji Sachsa:
 
Miałem podobnie po wymianie sprzęgła ale bez dwumasy i w benzynie ale winna okazała się poduszka silnika. Znajomy poprawił śruby, po prostu żeby były dokładnie w tym samym miejscu jak wcześniej po problemie.
 
A "mój mechanik" twierdzi , że koła dwumasowe aftermarket są do d... . I jeśli bym chciał żeby mi wymienił to ja kupuję koło i ja się bujam z reklamacją.
To nic nadzwyczajnego , że po wymianie dwumasy wibruje itp.
 
Przed chwilą oglądałem Garażowe Hobby odcinek o uszczelce pod głowicą w BMW E46 M54 i przy okazji omawiania wspomniał o wibrującej, trzaskającej nowej dwumasie od Sachsa.
Może to jakiś trop.
 
Cóż. W sumie z mechanikiem wstępnie jestem już umówiony, ale na połowę sierpnia jak wrócę z wakacji. Najgorsze jest to, że już nie mała masa wydana a efekt jest taki, że jest gorzej niż było... Komplet Sachsa kupowałem w sklepie Autodoc.pl, ciekawe jak tam wygląda proces reklamacji, jestem bardzo ciekawy, ale nie liczę na pozytywne rozpatrzenie, producent pewnie ma gotowe pisma odrzucające reklamację...

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Nie wiem jak w tym golfie, ale w seat exeo/audi a4 b7 poduszki tylko ori,zamienniki się nie nadają. Na nowych zamiennikach jest gorzej niż przed wymianą.
Tak tylko to raczej nie jest problem poduszek. Wymieniłem je i jest tak samo. Kupuje zamienniki, ale renomowanych firm i jest ok. W przypadku poduch to akurat był Lemforder i Myele.

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Słuchy chodzą już długo, że Sachs spadł na jakości, jednak w ciężarówkach nadal większość montujemy Sachsa, bo jednak nadal najlepiej się sprawdza, jednak w moim Audi, po wymianie kpl sprzęgła z dwumasem, po poł roku i około 10 tys km zaczęło się odzywać łożysko oporowe które też było w zestawie sprzęgła, więc też już mam mieszanie uczucia :/
 
Nie wiem jak w tym golfie, ale w seat exeo/audi a4 b7 poduszki tylko ori,zamienniki się nie nadają. Na nowych zamiennikach jest gorzej niż przed wymianą.
To raczej standard od lat we wszystkich samochodach.
 
Back
Top