Forest
Użytkownik
- Samochód
- Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
Witam. Panowie. Jestem świeżo po wymianie koła dwumasowego wraz ze sprzęgłem, oczywiście również nowy wysprzęglik, cały zestaw Sachsa. Pacjent to VW Golf V 2.0 TDI, skrzynia manualna. Tego się nie spodziewałem, ale po wymianie podczas ruszania całe auto wibruje, drży, Czuć to na całej karoserii, fotel, kierownica drży. Przed wymianą na zmęczonym sprzęgle i dwumasie takich objawów kompletnie nie miałem... jest gorzej niż przed wymianą. Najbardziej jest to odczuwalne w dolnym zakresie obrotów, podczas normalnego powolnego ruszania. Na wyższych obrotach mniej trzęsie, ale też nie jest jakoś tak "gładko". W aucie była też regenerowana skrzynia biegów - wymienione wszystkie łożyska skrzyni. Wątpię by było coś ze skrzynią bo problem występuje tylko podczas puszczania sprzęgła... jak się "zasprzęgli" to już jedzie ok, nie trzęsie, nie telepie, nie wibruje, biegi wchodzą bardzo ładnie. Po całej akcji wymiany sprzęgła/dwumasy z mojej inicjatywy zostały jeszcze wymienione poduszki silnika w sankach oraz "lizak". Stare poduszki były zużyte, szczególnie lizak, ale efektów żadnych to nie dało. Tak jak były wibracje tak są dalej. Miałby ktoś jakieś pomysły? Uszkodzone nowe sprzęgło, docisk? Nieprawidłowy montaż?