• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wtryski CR - korekty

Masaq

Nowy użytkownik
Samochód
CRMB
Witam,

Temat dotyczy :
Skoda Octavia
2015 rok, przebieg 208 tys.
2.0 TDI 150km silnik CRMB

Wczoraj pojechałem do zakładu zajmującego się głównie DPF, katalizatorami i ogólnie pojętymi układami wydechowymi.

Miałem obawę że DPF w samochodzie żony kończy żywot - cały dzień po każdym odpaleniu niezależnie od przejechanych kilometrów szedł równo z 750 na 1000 obrotów i tak trzymał cały czas, normalnie ma takie objawy przy wypadaniu DPF, a przyczyna okazała się prozaiczna - climatronic w upałach jak wczoraj podbija obroty.

Po podłączeniu komputera i sprawdzeniu ( nie wiem jak ) stan DPF okazał się bardzo dobry. Samochód ma 208 tys przebiegu - wyrzuciło mi jeszcze podobno jakiś stary błąd EGR i czujnika ciśnienia doładowania, ale to już inny temat.

Serwisant, swoją drogą bardzo miły i rzeczowy w temacie DPF zwrócił uwagę, że wtryski jego zdaniem koniecznie trzeba sprawdzić i być może są do generalnego remontu z uwagi na zbyt duże korekty czasów podawania - pokazał mi wydruk :

Cylinder 1 korekta +0.16mg
Cylinder 2 korekta -0.03mg
Cylinder 3 korekta -0.14mg
Cylinder 4 korekta +0.01mg

I teraz pytanie czy to przesadzona reakcja, czy jednak to już czas szykować grube tysiące na remont ?

Samochód nie dymi, sprawnie przyspiesza, równo pracuje.

Wiem, ze to nie do końca to forum, ale jest tutaj dużo specjalistów i napewno ktoś coś doradzi.

Ewentualnie widziałem że można spróbować czyszczenia wtrysków, ale nie środkiem dodawanym paliwa, tylko takim wypinanym jakby bezpośrednio w układ paliwowy.
 
Generalnie korelacje są dopuszczalne w zakresie od -2 do +2. Ale to sa wartości graniczne i sporo przesadzone. Ty masz w granicach 0.1, więc prawie idealnie.
 
Korekcje zależą od wielu czynników. Koło dwumasowe, tłumik drgań, słaba kompresja, słabo grzejąca świeca żarowa itd.
 
Korekty niemal idealne, potwierdza to fakt, że nie masz żadnych problemów. Tak czy siak "czyścić" można, robię to raz na ok 5 tkm, głównie produkty z lm.
 
Nie wiem czy w tym silniku climatronic podbija obroty do takich obrotow.
Jak wylaczysz klimatyzacje to od razu obroty spadaja?
Korekty? Perfect.
 
Może być większe zapotrzebowanie na prąd i dlatego podbija obroty.
 
Dlatego pytam. Kolega ma tak w 1.6tdi,ze jak aku jest słabe, to obroty wzrastaja do 1000 i mocniej wtedy podlodowuje. Ale nie slyszalem o tym w 2.0tdi.
 
Cylinder 1 korekta +0.16mg
Cylinder 2 korekta -0.03mg
Cylinder 3 korekta -0.14mg
Cylinder 4 korekta +0.01mg
To są korekty bieżące i bardziej pogląd na relacje pomiędzy wtryskiwaczami - tutaj bardzo dobrze albo inaczej, równo się starzeją . Normalnym sprzętem nie widać twardej korekty.
Post automatically merged:

Nie wiem czy w tym silniku climatronic podbija obroty do takich obrotow.
W każdym VAG podbija.
 
Tak. Jak jest gorąco to często tak podnosi obroty.
Po stoczeniu całej sekcji climatronika dopiero po przegazowaniu lekkim obroty spadną.

No chyba ze DPF dopala się ale sądzę że użytkownicy rozpoznają ten zadziwiający stan 😎
 
Akumulator jest praktycznie nowy - dostosowany do start/stop ( którego nie używamy )

Po wyłączeniu climatronika, po dodaniu gazu obroty spadają na 750 ( ale tylko po dodaniu gazu, same po wyłączeniu klimatyzacji nie spadną ). Po włączeniu klimy znowu leci na 1000.

Zaznaczam, że to tylko w takie dni jak piątek, gdzie u mnie było 36 stopni, w sobotę było chłodniej i już cały dzień samochód trzymał równo 750 obrotów - niezależnie od tego czy klimatyzacja ustawiona na 16 stopni czy na 22 stopnie.

Pedros czy w związku z tym że „normalnym” sprzętem nie widać twardej korekty, to proponujesz jeszcze jakieś sprawdzenie - czy raczej nie zawracać sobie głowy i skupić się na błędzie „czujnik poł. regulacji ciśnienia doładowania”
 
Jeśli nie ma objawów typu trzęsienie budą to wszystko jest w porządku - dla profilaktyki przy wymianie filtra paliwa warto puszkę wyczyścić i wlać odpowiedni środek.


Jeśli masz uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania to nie sposób tego przeoczyć i trzeba się nim zająć.
 
U mnie podbijało w zimie kiedy Webasto się uruchamiało. A co do czujnika to polecam tylko oryginał OEM VW.
 
Dam radę to sam wymienić ?
Czy później trzeba coś kodować, wgrywać ?

Jakimś super zaawansowanym mechanikiem nie jestem, ale wymieniam hamulce, oleje, paski, świece itp we własnym zakresie i bym sobie to ogarnął przy okazji wymiany hamulców z przodu.
 
Gdybyś miał uszkodzony czujnik, raczej auto byłoby w trybie awaryjnym, ponieważ sterownik nie byłby w stanie kontrolować ciśnienia doładowania i świeciłaby któraś z lampek (check/świeca). Czy błąd dał się skasować? Może został w pamięci po jakiejś naprawie gdzie był odpięty i włączony zapłon. Korekty wtrysków nie zawsze mówią o stanie wtryskiwaczy. Sterownik dodając/ujmując dawkę paliwa próbuje ustabilizować pracę silnika na co ma wpływ to co napisał Feberos. Gdyby były nawet większe niż +/-2 i tak trzebaby sprawdzić wtryski "na stole" żeby sprawdzić czy to ich stan jest przyczyną korekt.
 
Normalne w skodach ze podbija obroty w upalne dni po włączeniu klimy nie masz się co obawiać .Korekty są ok
 
Back
Top