Witam,
Temat dotyczy :
Skoda Octavia
2015 rok, przebieg 208 tys.
2.0 TDI 150km silnik CRMB
Wczoraj pojechałem do zakładu zajmującego się głównie DPF, katalizatorami i ogólnie pojętymi układami wydechowymi.
Miałem obawę że DPF w samochodzie żony kończy żywot - cały dzień po każdym odpaleniu niezależnie od przejechanych kilometrów szedł równo z 750 na 1000 obrotów i tak trzymał cały czas, normalnie ma takie objawy przy wypadaniu DPF, a przyczyna okazała się prozaiczna - climatronic w upałach jak wczoraj podbija obroty.
Po podłączeniu komputera i sprawdzeniu ( nie wiem jak ) stan DPF okazał się bardzo dobry. Samochód ma 208 tys przebiegu - wyrzuciło mi jeszcze podobno jakiś stary błąd EGR i czujnika ciśnienia doładowania, ale to już inny temat.
Serwisant, swoją drogą bardzo miły i rzeczowy w temacie DPF zwrócił uwagę, że wtryski jego zdaniem koniecznie trzeba sprawdzić i być może są do generalnego remontu z uwagi na zbyt duże korekty czasów podawania - pokazał mi wydruk :
Cylinder 1 korekta +0.16mg
Cylinder 2 korekta -0.03mg
Cylinder 3 korekta -0.14mg
Cylinder 4 korekta +0.01mg
I teraz pytanie czy to przesadzona reakcja, czy jednak to już czas szykować grube tysiące na remont ?
Samochód nie dymi, sprawnie przyspiesza, równo pracuje.
Wiem, ze to nie do końca to forum, ale jest tutaj dużo specjalistów i napewno ktoś coś doradzi.
Ewentualnie widziałem że można spróbować czyszczenia wtrysków, ale nie środkiem dodawanym paliwa, tylko takim wypinanym jakby bezpośrednio w układ paliwowy.
Temat dotyczy :
Skoda Octavia
2015 rok, przebieg 208 tys.
2.0 TDI 150km silnik CRMB
Wczoraj pojechałem do zakładu zajmującego się głównie DPF, katalizatorami i ogólnie pojętymi układami wydechowymi.
Miałem obawę że DPF w samochodzie żony kończy żywot - cały dzień po każdym odpaleniu niezależnie od przejechanych kilometrów szedł równo z 750 na 1000 obrotów i tak trzymał cały czas, normalnie ma takie objawy przy wypadaniu DPF, a przyczyna okazała się prozaiczna - climatronic w upałach jak wczoraj podbija obroty.
Po podłączeniu komputera i sprawdzeniu ( nie wiem jak ) stan DPF okazał się bardzo dobry. Samochód ma 208 tys przebiegu - wyrzuciło mi jeszcze podobno jakiś stary błąd EGR i czujnika ciśnienia doładowania, ale to już inny temat.
Serwisant, swoją drogą bardzo miły i rzeczowy w temacie DPF zwrócił uwagę, że wtryski jego zdaniem koniecznie trzeba sprawdzić i być może są do generalnego remontu z uwagi na zbyt duże korekty czasów podawania - pokazał mi wydruk :
Cylinder 1 korekta +0.16mg
Cylinder 2 korekta -0.03mg
Cylinder 3 korekta -0.14mg
Cylinder 4 korekta +0.01mg
I teraz pytanie czy to przesadzona reakcja, czy jednak to już czas szykować grube tysiące na remont ?
Samochód nie dymi, sprawnie przyspiesza, równo pracuje.
Wiem, ze to nie do końca to forum, ale jest tutaj dużo specjalistów i napewno ktoś coś doradzi.
Ewentualnie widziałem że można spróbować czyszczenia wtrysków, ale nie środkiem dodawanym paliwa, tylko takim wypinanym jakby bezpośrednio w układ paliwowy.