• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wycieraczki

Mitsuba- 2 lata garażowania pod chmurką, rycia po zamarzniętych szybach i nieco ponad 60000 km. Zasadniczo wycieraczki działają nadal skutecznie, ale przez porównanie z innymi samochodami są już głośne.
 
Last edited:
Denso hybrid wytrzymuje zawrotne dwa lata w aucie stojącym pod chmurką, przebiegi znikome plus brak zimy. Bez rewelacji, tyle samo wytrzymały jakieś hybrydy z aliexpress.
Kupiłem oryginały Mitsuba zobaczymy ile pożyją.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 
O, dalej z tym jezdzisz? Kupilem je do firmowego berlingo i pierwsze wrazenia sa ok....
Update. Wycieraczki Magnum z Action by Valeo.
Założone we wrześniu, auto jezdzi od poniedziałku do piątku, robiac tygodniowo od 400-700km. Zaczęły pozostawiac niezebraną wode na szybie. Więc jak na ich cenę, brak jakchś skrzypien, podskakiwania na szybie to 8 miesiecy (około 16 000km) ich życia uważam za dobry wynik.
20240322_112005.jpg
 
A w moim Volvo od wczoraj Visee. Zastąpiły Oximo, które wytrzymały 18 miesięcy. Ja przeważnie dbam o wycieraczki i nie żałuję płynu. Oximo po stronie pasażera dopiero zaczęło zostawiać smugi ale po stronie kierowcy już ze dwa miesiące rozmazywało. Za to od początku były dość głośne i miały lekki luz na mocowaniu. Choć trzeba przyznać, że do dziadostwa Helli im daleko. Visee za to, mają uchwyty idealnie wyprofilowane, po prostu perfekcyjnie. Zero luzu. Dodatkowo, pióra są niewidoczne z miejsca kierowcy. Dziwne uczucie. Przy tym, podczas pracy nie wydają absolutnie żadnych dźwięków. Zagadką dla mnie jest tylko ich trwałość. Ale jeśli wytrzymają rok to zakup powtórzę.
IMG_20240321_120223424.jpg
 
To ja mam taki dylemat. Mam jeszcze fabryczne wycieraczki w Toyce. Zaczynają trochę mazać.
Co według was najlepiej kupić?

- Denso - samochód wyjechał na takich z fabryki ~125 zł,
- Bosch AeroTwin ~100 zł,
- Visee seria niby Premium - Aquatec ~50 zł,
- Oximo hybrydowe WUH ~ 30 zł

Nie ukrywam, że będę chciał wycieraczki najprawdopodobniej co rok wymieniać i przez cały okres czasu nakładam regularnie niewidzialną wycieraczkę.
 
Bosch AeroTwin i nie musisz ich co roku wymieniać.
 
Kup oximo bo co nie kupisz i tak więcej jak rok ci nie wytrzyma jeśli będziesz trzymał auto pod chmurką a za zaoszczędzone pieniądze zabierz dziewczynę / żonę do kina
 
Dziś w służbowym Doblo wymieniałem pióra wycieraczek Valeo silencio, wytrzymały przebieg 15 tkm. Zaczęły mazać i skakać po szybie. Zgłosiłem do floty o zakup nowych wycieraczek, otrzymałem ten sam zestaw. Pracują idealnie, spokój na kolejne 15 tkm.
 
@KamilJB na NW bosch areotwin u mnie w Fordzie bardzo dobrze się sprawdził, typowa mgiełka od nw znikała prawie zaraz za wycieraczką (kilka cm).
 
Bosch AeroTwin i nie musisz ich co roku wymieniać.
Pod warunkiem, że wóz jeździ tylko w słoneczne dni. W służbowym Fiorino Aerotwiny były zużyte w zasadzie po 4 miesiącach, przetrzymałem je pół roku i kupiłem Visee które już są dłużej i w lepszym stanie niż Bosche kiedy je wyrzucałem. Wczoraj i dziś jeździłem 406 z Visee i mam takie same spostrzeżenia co @egonzet, na pewno jeszcze kiedyś je kupię.
 
W Suzuki AeroTwin mam 5 lat - przebieg ~50k km. Jedna zaczęła trochę mazać. Auto nie garażowane.
 
U mnie w Mondeo, który siłą rzeczy stoi głównie pod chmurką, czy to Aero Twiny, czy Oximo, żadne nie wytrzymują nawet roku. W C-Maxie, który jest garażowany, Aerotwiny wytrzymały trzy lata, Oximo zaczęły jakoś niedawno drugi rok. Także nad jakością wycieraczek można się rozpływać, jak się im zapewni godziwe warunki, przy podchmurkowym życiu samochodu to jeden kij i biorę co tańsze ;)
 
Dokładnie tak, jak ma @Triumphator . Jedyne, które wytrzymały ponad rok to były pióra z fabrycznego montażu. Długo wytrzymują też przegubowe OEM (bezprzegubowe gorzej) ale nie aż tak żeby były warte paru stówek za komplet. Przerobiłem wszystko: Bosche, Valeo, Oximo, Motogumy (te niech spier...), Continental, Goodyear, Alca, nonamey jakieś kupowane po Biedronkach czy innych Lidlach. W sumie chyba najsensowniej w kwestii trwałość-cena wypadała Alca, najgorzej OEM (wiadomo) i chyba Bosche.

Ale ja dużo jeżdżę, mam fisia na punkcie czystej szyby więc lekko wycieraczki nie mają no i jak pisał @Triumphator 24/7 pod chmurką więc to też je dobija.
 
Kamoka stosunek cena/jakość są ok. Ja cioram już 3 rok i tragedii nie ma, cena zbliżona do "marketowych" no nameow a jakościowo jest bardzo ok.
 
To ja więcej przebiegu w rok robię. Wycieraczki zmieniam 2x w roku zazwyczaj.
 
To ja mam taki dylemat. Mam jeszcze fabryczne wycieraczki w Toyce. Zaczynają trochę mazać.
Co według was najlepiej kupić?

- Denso - samochód wyjechał na takich z fabryki ~125 zł,
- Bosch AeroTwin ~100 zł,
- Visee seria niby Premium - Aquatec ~50 zł,
- Oximo hybrydowe WUH ~ 30 zł

Nie ukrywam, że będę chciał wycieraczki najprawdopodobniej co rok wymieniać i przez cały okres czasu nakładam regularnie niewidzialną wycieraczkę.
Oximo fajnie pracują jako nowe, ale są bardzo nietrwałe, Często po paru miesiącach już nadają się do wymiany. I nie mówię tu o zimie i mrozie.

Jak na razie, dla mnie nr 1 pod względem opłacalności są Visee Aquatec, nigdy jeszcze poniżej roku mi nie padły, a w jednym aucie były mniej więcej z 2-3 lata(40-60kkm) i poszły dalej do kupca. Denso Hybrid raz próbowałem, działały dobrze ok. pół roku/15kkm, później zaczęło już lekko mazać ale nadal były ciche.
 
Uzywal ktos wycieraczek bottari? W carrefour sa za psie pieniadze,dwie sztuki wychodza 10 albo 18 zl w zaleznosci od modelu
 
Back
Top