• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju co 3 lata

Oskr5

Użytkownik
Samochód
BMW E39 520i, Honda Civic IX
Witam mam pytanie odnośnie wymiany oleju w samochodzie który będzie użytkowany weekendowo. I będzie robił może 2000 km rocznie. Zastanawiałem się nad tym że nie ma sensu wymieniać oleju co roku po takim przebiegu, ale z drugiej strony traci swoje właściwości z czasem. Dlatego chciałbym zalać olej na bazie PAO, który teoretycznie może dłużej wytrzymać w silniku. I wtedy wymieniać go na przykład co 2-3 lata. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Po prostu nie chce zmieniać co roku oleju. Samochód to zwykła benzyna na pośrednim wtrysku , dlatego myślałem nad Meguinem 5w40 który jest już dobrze znany na forum. Dzięki za odpowiedzi, pozdro .
 
Jest problem z utlenianiem trudno powiedzieć bez badań jak zachowa się olej w silniku po 3 latach.
 
A może jakiś tani sprawdzony olej??Koszt będzie niewielki a zawsze pewność że świeży. Przebiegi 2tyś tani olej zniesie bez problemu.
 
Lepiej moim zdaniem tańszy olej co 2 lata (a najlepiej co rok). 3 wg. mnie trochę za dużo nawet jak na Meguina. Silnik nie jest hermetyczny i zachodzą tam rożne reakcje wynikające również ze skoków temperatury zewnętrznej, zmian wilgotności itd. 2 lata to moim zdaniem max. Swoją drogą ludzie boja się oleju starszego niż 2 lata, który jest zamknięty w hermetycznej butelce i jest przechowywany w stabilnych warunkach a potem kombinują czy można trzymać olej 2 lata albo dłużej w silniku. Niedawno Klient opowiadał, że jego sąsiad juz od 5 lat oleju nie wymieniał bo on ma w instrukcji napisane, że wymiana co 30 tys. a robi 5 tys. rocznie.
 
Mam taki olej pobrany po 3,5 roku, mialem wysylac do analizy, ale jeszcze nie wyslalem. Auto wlasnie zrobilo przez ten czas ok 2-3tys km. Olej wygląda normalnie, był jeszcze jasny, nie śmierdzi nadzwyczajnie, nie było w nim żadnej wilgoci, nie robiły sie żadne białe osady itd. Ciśnienie oleju było jeszcze dobre ok 0.2 bara niższe niż na nowym, ale to pewnie przez paliwo w oleju. Pod korkiem dalej idealnie czysto, olej nie zaczął tworzyć żadnych osadów. Jak dla mnie, to jeśli nie będziesz jechał na tor przed samą wymianą to olej da rade.
 
Czyli kupię porządny olej na PAO i trzy lata powinien pociągnąć. Silnik jest zdrowy więc o paliwie w oleju czy innych przedmuchach nie ma mowy. Dzięki 👍
 
Myślę że wymiana co dwa lata powinna być odpowiednia .też posiadam auto starsze co mało jeździ pare tyś.rocznie i nie odważył bym sie trzymać dłużej niż dwa lata tylko że ja leje zwykłe hc
 
Paliwo w oleju nie wynika tylko z przedmuchow i zlego stanu silnika. Najczesciej jest zwiazane ze sposobem uzytkowania.
 
Może i racja, dwa lata to sporo czasu...
Post automatically merged:

Wiem o czym piszesz, ale w tym silniku nie występują takie problemy. Tym bardziej że jazda po mieście na krótkich odcinkach raczej nie będzie wchodzić w grę , jak do niego wsiądę raz na miesiąc bo będę się starał porządnie go wygrzać .
 
No właśnie, dużo zależy od tego w jaki sposób auto jest użytkowane. 2000km w formie 400 wycieczek po 5km (silnik wiecznie niedogrzany, paliwo i kondensat pary wodnej w oleju), czy 10 po 200km (pełne nagrzanie silnika i odparowanie wody i paliwa z oleju). Czy w przypadku gdy auto robi rzadkie ale długie trasy a w międzyczasie stoi w garażu (stała temperatura i umiarkowana wilgotność), też olej się tak szybko degraduje?
 
@kobzacz najlepiej by było przeprowadzić test i to sprawdzić, prawdopodobnie wyniki mogą być różne w zależności od konkretnych warunków. Jednak wariant z dogrzanym silnikiem i postojem w garażu wydaje się zdecydowanie łagodniejszy.
 
Też mam podobną rozkminę w swoim przypadku. Olej na PAO, nie robię nawet 7000 rocznie i głównie w trasach. Auto stoi w garażu gdy nieużywane, paręnaście stopni na plusie minimum i sucho.

Nie chcę "januszować" ale może by chociaż do tych 10k dobić/1.5 roku.
 
@SmartCheetah pewnie by się nic nie stało, 7000 rocznie i to na trasach to nie jest jakoś bardzo mało. Problem mam w mercedesie, który nie robi rocznie 1000 km.
 
7000 rocznie i to na trasach to nie jest jakoś bardzo mało.
Przez trasy nie mam na myśli ciśnięcia "niemiecką" autostradą, co po prostu jazdę pozamiejską. Trochę krajówką, trochę autostradą. 7000km (dokładnie 6670 za 2020 i to wliczając dojazdy do pracy do marca po Krakowie, których w tym roku pewnie nie będzie) to nie bardzo mało, ale w teorii to pikuś dla oleju na tej bazie, szczególnie przy tak małej ilości jest w mieście.

U Ciebie przy 1000 to sam nie wiem co bym zrobił, pewnie bym podszedł na zasadzie tani, ale niezły, zalał Lotosa i go zmieniał co rok ew. 1,5.
 
@SmartCheetah w tym roku dopiero postaram się tym autem zrobić jakieś większe przebiegi, przez ostatnie kilka lat stało, a w poprzednim roku zrobiło niecałe 1000 km. Pewnie wleci Lotos Synthetic 5w40, bo planuje go lać do pozostałych aut, to kupię przy okazji. Piękno posiadania wiekowych aut: taki sam olej do 3 zupełnie różnych silników.
 
Ja bym zrobił tak , olej nasz tańszy i tu potwierdzony , rok i analiza .
olej lepszy jakiś GTL/PAO tu potwierdzony , rok i analiza .

Może wtedy by wyszło ,jaki lepiej się sprawdza w tych warunkach po roku ,a dalej ile z niego zostaje i na ile . Choć na drugi rok to za dalekie prorokowanie raczej .
 
Dokładnie. Analiza po roku niewiele nam powie. Jak już to zrobić analizę po 2 a najlepiej po 3 latach. Jak auto stoi w ogzrewanym garażu to jeszcze te 3 lata bym "zaryzykował". W innym wypadku to trochę wróżenie z fusów bo może być jeszcze ok a może bardzo daleko od ok. Analiza prawdę powie a przynajmniej da więcej odpowiedzi.
 
Autor zrobi jak uważa ,tylko tak logicznie analizy co 2-3 lata i może sprawdzenie 2-3 olei z różnych rodzin , to za długo by trwało .
Mogę tylko dodać z własnego doświadczenia , o ile analizy nowych coś zawsze mówią i wskazują , to jednak analiza danego oleju z własnego silnika ma dodatkowe informacje , których nigdzie nie wyczytamy . Stan silnika , wpływ własnych warunków na silnik i olej , stan oleju , tu ważne parametry ilości paliwo/woda . Nie planowałem ,a zrobiłem i jestem z tego zadowolony . Polecam wszystkim zrobić analizę UOA , bo w tym są strikte indywidualne sprawy .
 
Back
Top