• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Wymiana oleju co dwa lata

wszystko o produkatach Lotos

luckyboy

Pod nadzorem
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Żony Golf IV 1.4 16v jest zalany Lotosem 5w40. Przez rok czasu przejeżdża 5000-6000km, w tym czasie poziom oleju spada na minimum

Myślę sobie że doleje litra i pojeździ jeszcze jeden rok do wymiany - co myślicie?
 
A ten przebieg robiony w mieście?
 
Tylko miasto
 
Niemożebne.

OEM VAG 0W30

A ja głupi pandzie co rok wymieniam po 2kkm i do tego nie ubywa.
Ten silnik ze względu na luźne spasowanie woli "czterdziestki", ale kusi mnie zalać go "vagiem", miałbym jeden olej do obu samochódow
 
Ten silnik ze względu na luźne spasowanie woli "czterdziestki",
Nie na luźne pasowanie, tylko na wadę konstrukcyjną tłoków.
Akurat ten silnik po latach miał zalecenie 5w50
Oficjalnie nigdy takich nie miał, zalecany był od początku, do końca 502/505 5W30, przy czym do silników z początku produkcji ASO później zapobiegawczo stosowało 5W40. SAE50 to wymysł i zalecenia niezależnych warsztatów i jest to zalecenie do silników mających już problem z piston slapping.
 
Chodzi mi o błąd konstrukcyjny, tłoki i korby do wymiany. Jednak stosowanie wysokich lepkości niwelowało ten problem, bo remont był nieopłacalny.
 
@se7en wiec czytaj uwaznie, jak ktos pisze "luzne spasowania" itp. to sie odnosi m.in. do luzow lozyskowych, a nie do piston slapping.
 
Tak, luźne spasowanie całego zestawu tłoka, bo problem to korba + tłok, a nie same tłoki. Ale nie będę drążyć i niszczyć wizerunku. ;)
Z powodu luźnego pasowania, niskie tłoki stawały bokiem w cylindrze, stąd też piston slap.
Post automatically merged:

Co jest powodem że chcesz tak kombinować?
Zacząłem zastanawiać się czy wymiana oleju po 5000-6000km to nie jest nadgorliwość. Niemiec wcześniej wymieniał olej co 18-22.000km i krzywdy jemu nie zrobił, to 10-12.000km też wytrzyma :)
 
Last edited:
Jak pokazują badania przeprowadzone na forum olej w okresie zimowym pochłania sporą ilość wilgoci z powietrza dlatego wskazana jest wymiana zawsze po zimie nie zwracając uwagi na przebieg. Szczególnie w silnikach eksploatowanych w mieście co jednoznaczne jest z niedogrzaniem oleju.
 
Jak pokazują badania przeprowadzone na forum olej w okresie zimowym pochłania sporą ilość wilgoci z powietrza dlatego wskazana jest wymiana zawsze po zimie nie zwracając uwagi na przebieg.

A ja podchodziłem do tego tak, ze przed mrozami wolę mieć świeży olej, żeby zdrowy olej skutecznie mi smarował silnik na mroźnych zimnych startach.
 
Jak tu czysto i jaki tu spokoj:)
10-12.000km też wytrzyma
Pewnie że wytrzyma, tak samo jak silniki wytrzymują long life i wymiany co 30 tys ;)
A tak na serio to gdyby to był wóz używany na dłuższych dystansach to jeszcze ok ale jazda miejska i do tego ten silnik który zima jest cały oblepiony majonezem od wilgoci to nie brzmi dobrze.
 
Oki, dzięki za opinie, wymieniam oliwę
 
Back
Top