Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Ten silnik ze względu na luźne spasowanie woli "czterdziestki", ale kusi mnie zalać go "vagiem", miałbym jeden olej do obu samochódowNiemożebne.
OEM VAG 0W30
A ja głupi pandzie co rok wymieniam po 2kkm i do tego nie ubywa.
To ja bym wymienił. Co jest powodem że chcesz tak kombinować? U mnie żona robi 4 tys w rok głównie krotkie odcinki i wymieniam co rok .Tylko miasto
Nie na luźne pasowanie, tylko na wadę konstrukcyjną tłoków.Ten silnik ze względu na luźne spasowanie woli "czterdziestki",
Oficjalnie nigdy takich nie miał, zalecany był od początku, do końca 502/505 5W30, przy czym do silników z początku produkcji ASO później zapobiegawczo stosowało 5W40. SAE50 to wymysł i zalecenia niezależnych warsztatów i jest to zalecenie do silników mających już problem z piston slapping.Akurat ten silnik po latach miał zalecenie 5w50
5kkm tylko w mieście to jakieś 250 godzin. Olej do wymiany.Tylko miasto
Jak tylko miasto to wymień. Żona kiedyś Alfą 147 robiła po 4000 rocznie tylko miasto i olej wymieniałem co roku.Tylko miasto
Z powodu luźnego pasowania, niskie tłoki stawały bokiem w cylindrze, stąd też piston slap.Tak, luźne spasowanie całego zestawu tłoka, bo problem to korba + tłok, a nie same tłoki. Ale nie będę drążyć i niszczyć wizerunku.
Zacząłem zastanawiać się czy wymiana oleju po 5000-6000km to nie jest nadgorliwość. Niemiec wcześniej wymieniał olej co 18-22.000km i krzywdy jemu nie zrobił, to 10-12.000km też wytrzymaCo jest powodem że chcesz tak kombinować?
Jak pokazują badania przeprowadzone na forum olej w okresie zimowym pochłania sporą ilość wilgoci z powietrza dlatego wskazana jest wymiana zawsze po zimie nie zwracając uwagi na przebieg.
Pewnie że wytrzyma, tak samo jak silniki wytrzymują long life i wymiany co 30 tys10-12.000km też wytrzyma
W takiej sytuacji bym się skłonił nawet ku 0w30 i wymiany raczej co roku.Tylko miasto