• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana płynu hamulcowego - jaki zestaw?

apede

Użytkownik
Samochód
Swift 1,2 Duster 4WD dci
Ja mam od 4 lat zestaw pod kompresor tylko z firmy Bass, bezproblemowo sam wymieniam płyn hamulcowy. Ta butelka w zestawie na nowy, świeży płyn nijak się ma do roboty, bo albo zbiorniczek gdzieś schowany lub pod kątem wlew i pionowo nie ustawisz. Zazwyczaj wlewam do zbiorniczka świeży DOT prosto z butelki.
 
Mam taki zestaw do kompresora marki noname. Płyn ściąga dobrze, ale ta śmieszna butelka do napełniania układu się niestety do niczego nie nadaje.
 
Ja tam jakoś jestem krzywo nastawiony do metody podciśnienowej. Wydaje mi się, że zdecydowanie lepiej zrobić to ciśnieniowo. Wtłaczasz w układ jednolity strumień płynu który wypycha wszystko po drodze i to musi działać lepiej. Tylko trzeba poczytać czy zbiorniczki płynu w konkretnym modelu lubią to, żeby sobie nie wysadzić.
 
Próbowałem parę razy tych zestawów podciśnieniowych podpinanych pod sprężone powietrze. Wymiana przy użyciu tego szajsu trwa masakrycznie długo, marnujesz mnóstwo powietrza co przy garażowym kompresorze z małą butlą nie jest bez znaczenia, a szybkość zasysania płynu bardzo niska. W garażu najlepiej imho sprawdza się tradycyjna metoda wymiany płynu rurka-butelka. Jak wężyk masz już wypełniony płynem i zanurzony w cieczy to można wymieniać w pojedynkę pompując pedałem byle pamiętać o uzupełnianiu poziomu w zbiorniku, układ się nie zapowietrzy.
 
W garażu najlepiej imho sprawdza się tradycyjna metoda wymiany płynu rurka-butelka.
O nie, nie :p

20220715_225133.jpg

Czysta wygoda, robisz na spokojnie samemu i nawet nie trzeba kompresora, a wymiana ciśnieniowa sprzętem skuteczniejsza niż deptanie z hamulca i kręcenie odpowietrznika.
 
Ja mam od 4 lat zestaw pod kompresor tylko z firmy Bass, bezproblemowo sam wymieniam płyn hamulcowy. Ta butelka w zestawie na nowy, świeży płyn nijak się ma do roboty, bo albo zbiorniczek gdzieś schowany lub pod kątem wlew i pionowo nie ustawisz. Zazwyczaj wlewam do zbiorniczka świeży DOT prosto z butelki.
Możesz podrzucić jakiegoś linka lub zdjęcie jaki to zestaw?
 
z ręczną pompką czy podpinany do kompresora?
Zestaw ciśnieniowy z ręczną pompką, taki podłączany do zbiorniczka płynu hamulcowego, super sprawa, wymienisz płyn, odpowietrzysz i hamulce, i sprzęgło.
Podciśnieniowych nie polecam, głównie przez to, że przez gwinty odpowietrzników zaciągają powietrze i w sumie nie wiesz, czy już odpowietrzyłeś, czy dalej trzeba pompować...

A najlepiej, to zobacz, czy nie masz procedury wymiany płynu/odpowietrzenia przy pomocy komputera, z wykorzystaniem pompy ABS. Proste, sprawne, czyste i bezproblemowe. Jak tylko mogę, to robię w ten sposób.
 
A tak w ogóle to jakiś zestaw jest potrzebny do samej wymiany?
Ja tam zawsze odkręcam odpowietrznik w każdym kole po kolei i płyn sobie sam zlatuje.
Oczywiście nie dopuszczam do tego, żeby cały płyn zszedł ze zbiorniczka.
 
to ten zestaw - do wymiany ciśnieniowej?
Tak, o taki mi właśnie chodziło. Ewentualnie jeszcze opcja, którą stosuję zazwyczaj w motocyklu, czyli zaworek zwrotny na wężyku i pompowanie pedałem/dźwignią.
 
@apede Dokładnie ten. Narazie użyłem tylko raz, więc nie powiem nic więcej o jakości urządzenia z perspektywy wielu użyć, ale robota poszła szybko i wygodnie.
 
No to mam zagwozdkę czy ciśnienie czy podciśnienie. Ale jak Moderator poleca to ... :D
 
Ja po prostu mam kilka pompek podciśnienia, mam i nadciśnieniowe. Te podciśnieniowe zestawy pod kompresor sprawdzają mi się super np. przy odpowietrzaniu układu po wymianie filtra paliwa. Ręczne pompki vac/pres. są git przy sprawdzaniu podciśnień, sterowania turbiny etc. Natomiast do sprzęgła i hamulców, moim zdaniem tylko i wyłącznie pompki ciśnieniowe, albo serwisowa procedura przy pomocy pompy ABS.

Ja lubię sobie pracę uprzyjemnić i ułatwić, a już na tyle długo majstruje w warsztacie, że dużo rzeczy zdążyło mnie z równowagi wyprowadzić, a te wszystkie pompki do wymiany płynów mają szczególne miejsce w moim czarnym jak smoła serduszku 😆
 
Czy jest jakaś różnica przy wymianie płynu czy samochód jest uruchomiony czy nie? Chodzi o pompę ABS. ja dotychczas wymieniałem tradycyjnie, na wył.
 
Zawsze robię na zgaszonym silniku, chociażby dlatego, że pracując pedałem, serwo nie pozwala napompować pedału "na twardo". Przy wymianie ciśnieniowej tym bardziej nie widzę sensu. Ewentualnie jeżeli mam możliwość, to przy pomocy procedury serwisowej niektórzy wymagają uruchomienia silnika, ale większość to zasilacz pod aku i zaplon włączony zapłon.
 
Back
Top