• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wysysarka oleju z silnika

a1410

Użytkownik
Samochód
Jaguar X350 XJR
Witam Forumowiczów.
Czy może ktoś z Was używa tego lub podobnego urządzenia do wysysania oleju z silnika? Przyglądam się temu wynalazkowi i wydaje się on sensownym rozwiązaniem, szczególnie, że w kilku moich autkach dostęp do filtra nie wymaga podnośnika czy wjazdu na kanał, ale nawet w tych, w których do wykręcenia filtra trzeba zajrzeć pod spód, to brak konieczności wykręcania korka i łapania wypływającego oleju już samo w sobie jest znaczącą poprawą komfortu pracy podczas wymiany.
Pozdrawiam
 
Ja używam wysysarki ręcznej chyba yato o pojemności 9l. Już dwie wymiany oleju tak zrobiłem, wygodniej bo wystarczy podnieść przód auta na kobyłkach i mam dostęp do filtra a korek spustowy mam dalej i trochę bym się cykał cały pod auto wpełzać.

Przydaje się też do innych płynów, używałem do odsysania płynu od wspomagania, niedługo zamierzam sobie statycznie wymienić płyn chłodzący przy jej użyciu.
 
Ręczną też brałem pod uwagę, ale ta jest zasilana z akumulatora, a ja przy tylu autach zawsze mam jeden akumulator "w zapasie", więc to rozwiązanie jest dla mnie chyba wygodniejsze. Wystarczy, że dokupię 10cio litrowy pojemnik ze skalą, a wtedy będę mógł dokładnie ustalić, ile oleju urządzenie wyssało. Wiem też z dokładnością do ~0,2 litra ile oleju podczas spuszczania wypływa z każdego z moich silników przez korek więc szybko ustalę, czy ta wysysarka jest w stanie wybrać cały olej.
 
Mam taką pompę, tylko z Lidla. Wszystkie trzy wymiany oleju z jej użyciem i tak kończyły się odkręcaniem korka.
Pierwsze dwie w Fiacie Bravo. Za pierwszym razem korek odkręcałem z ciekawości, żeby zobaczyć ile zostało. Zostało ok. 0,4 litra oleju.
Za drugim razem został prawie litr. Wężyk, który wsuwamy w bagnet jest miękki, nie wiadomo, ile wsunąć i nie wiadomo, czy gdzieś się nie zawija w silniku. Nie wiadomo, czy koniec wężyka trafi akurat w najniżej położony punkt miski olejowej.
Trzecia wymiana, to mój obecny samochód. Wężyk ma 6 mm średnicy, a rurka, w którą wkłada się bagnet ma zwężenie do 5 mm.
Kupiłem więc prostą jak drut rurkę metalową o średnicy 5 mm. Rurka wchodzi idealnie, a koniec uderza o dno miski olejowej. Super, wyssam wszystko! Akurat, zamiast niecałych 4 litrów, wyciągnąłem niecałe 3 litry. Po odkręceniu korka okazało się, że aż litr został.

Może w samochodach, gdzie jest przewidziana wymiana oleju przez odsysanie wygląda to lepiej, bo rurka bagnetu jest skierowana w najniższy punkt miski.
 
Ja używam ręcznej takiej, jak tu https://allegro.pl/oferta/zlewarka-wysysarka-do-oleju-9l-reczna-odsysarka-13203014452 tylko kupiłem nieco taniej i robi robotę, nie muszę podnosić auta bo filtr oleju ma u góry w postaci wkładu. Dla mnie bardzo wygodne i czysta robota, przede wszystkim odsysam więcej oleju niż spuściłbym tradycyjnie przez korek. Po wyjęciu wkładu filtra oleju mogę odessać olej gdzie zwykle zostaje, czyli z chłodniczki oleju. Za pomocą wężyka przez rurkę bagnetu mogę dotrzeć do każdego zakamarka miski olejowej. Poza tym odsysarka sprawdza się też przy wymianie innych płynów.
 
@Kyselak mam identyczną i ściąga wszystko .
 
Zakupiłem urządzenie i będę je miał we wtorek, tak więc pierwszą wymianę zrobię w najbliższych dniach. Pierwsza w kolejce będzie BMW E32 750 z 12-sto cylindrowym silnikiem M70, do którego wchodzi 8 litrów, ale podczas wymiany wylewa sie 7,5 litra j jakieś 0,2-0,3 litra z wkładu filtra. Zobaczymy, ile wyciągnie ta wysysarka...
 
Też zastanawiałem się nad tym ustrojstwem. Ciekaw jestem jak się spiszę. Czekamy na relacje jak się sprawdziła.
 
Ja mam taką i wszystko odsysa.
pol_pl_Wysysarka-reczna-zlewarka-oleju-4-sond-MAGMA-sonda-14842-1039G-do-plynu-hamulcowego-wy...jpeg
 
Mam Lidlową, mogę polecić. Trzeba wiedzieć jak wygląda miska olejowa w aucie, bo jeśli pod prowadnicą bagnetu jest np. blacha antyrozbryzgowa, to nic z tego. Przykład - Almera 1.5 dCi, zostało 1.5 litra oleju, Saab 9-3 2.0 zostały 2 litry oleju. Z Pandy 1.2 pompką wychodzi mi więcej oleju niż odkręcając korek spustowy, w 406 zostają jakieś 2-3 setki, pewnie podobnie w C4GP, choć sąsiad mówił że w Fordzie z tym samym silnikiem wychodzi równo tyle ile metodą tradycyjną. Lubię to urządzenie, szybko i czysto wysysam większość lub cały olej od razu do bańki, a jak chcę się upewnić czy zleciało wszystko to odkręcam korek i nie dostaję wodospadu zawartości całej miski, tylko max 1/3, dzięki czemu nie martwię się o pojemność naczynia do którego spuszczam olej i mogę jeszcze pompką wybrać ze zlewki do bańki. Tak jak inni napisali, można też się pobawić i wyssać olej z chłodniczki, podstawy filtra czy klawiatury, przynajmniej tam gdzie rurka sięga. Wydaje mi się taka "hybrydowa" metoda najskuteczniejszą.
 
Mam odsysarkę ręczną Marolexa 12 litrów. U mnie sprawdza się dobrze, bo odsysa wszystko. Po odkręceniu korka nawet kropla nie wyleciała. Nawet gdyby się zdarzyło, że w misce zostanie ten litr czy półtora to i tak bym używał, bo jak słusznie kolega wyżej zauważył nie dostaje się tym pierwszym największym bluzgiem oleju. Ja kupiłem i nie żałuję tych dwóch stów. Dobry zakup.
 
Wysysarka dzisiaj dotarła i ponieważ pogoda była ładna oraz miałem wolne popołudnie to zabrałem się do pracy. Zmontowanie urządzenia, podłączenie węży, przyniesienie dodatkowego akumulatora i nagrzanie silnika zajęło mi kilkanaście minut i zaraz po tym uruchomiłem wysysarkę. Pracowała ponad godzinę i w tym czasie wyssała prawie 7 litrów oleju. Na początku olej leciał szybciej, ale w trakcie stygnięcia silnika wydajność wysysarki wyraźnie spadła, co nie zmienia mojej pozytywnej opinii, gdyż wybrała z silnika prawie 7 litrów, a pewnie gdybym okazał jeszcze trochę cierpliwości oraz bardziej nagrzał silnik, to wyssałaby prawie wszystko, bo po odkręceniu korka spustowego wypłynęło z miski jeszcze ok 0,5 litra. Nie chciało mi się kręcić filmiku, bo cały proces z bardzo podobną wysysarką znalazłem w necie:
20230321_155042.jpg
20230321_155103.jpg
20230321_155103.jpg
 
Odkręcałeś korek spustowy? Ciekaw jestem, czy w silniku coś zostało. Filtr wyjąłeś przed odłączeniem pompki, prawda?
 
Spodziewałem się zdecydowanie wiekszej wydajności ale to pewnie nie w tej cenie.
Z mojego punktu widzenia dopłaciłbym do czegoś markowego bo strach to tak zostawić na godzinę (a pewnie w instrukcji jest, żeby robić przerwy co by się nie przegrzała) a też nie chciałbym godzinę stać i pilnować brzęczadełka :p
 
Może Lidlowa jest szybsza, choć wygląda na tego samego chińczyka. Moja rozgrzane 5 litrów ogarnia w 10-15 minut.
 
Nie wiem co wy kupiliście ,ale moja z Lidla 6 litrów wypompowała w około 25 minut.
 
Odkręcałeś korek spustowy? Ciekaw jestem, czy w silniku coś zostało. Filtr wyjąłeś przed odłączeniem pompki, prawda?
Tak, odkręcałem korek i wypłynęło jeszcze około 0,5 litra, filtr wyjąłem w trakcie pracy wysysarki. Myślę, że za słabo rozgrzałem silnik i dlatego tak długo to trwało, bo te pół literka też bardzo wolno spływało. Następny w kolejce będzie M73N z BMW E38, w którym też smaruje 8 litrów. Tą wymianę planuję zrobić w kwietniu, wtedy rozgrzeję silnik do normalnej temperatury pracy i zobaczę ile to potrwa.
 
Kolejna wymiana oleju zrobiona, tym razem w E32 740, gdyż zrobiłem nią dzisiaj 60 km więc olej był już dobrze rozgrzany. Niestety cała akcja trwała znowu ponad godzinę, bo tyle zajęło wysysarce wyciągnięcie z silnika 7,5 litra oleju. Myślę, że jeżeli przy następnej wymianie będzie to trwało tak samo długo, to urządzenie zareklamuję, gdyż w instrukcji podawany czas jest dużo krótszy. Filtr wymieniłem, podobnie jak poprzednim razem, podczas pracy wysysarki. Przy okazji fotki kilku moich autek oraz przebieg tej E32, w której olej jest wymieniany co 20 tys. kilometrów.
 

Attachments

  • 20230325_123917.jpg
    20230325_123917.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 180
  • 20230325_123934.jpg
    20230325_123934.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 166
  • 20230325_123949.jpg
    20230325_123949.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 166
  • 20230325_123959.jpg
    20230325_123959.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 154
  • 20230325_123957.jpg
    20230325_123957.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 165
  • 20230325_124035.jpg
    20230325_124035.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 179
@a1410 "...w której olej jest wymieniany co 20 tys. kilometrów." a co tak późno wymieniasz?
 
Back
Top