• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Xado Verylube turbo

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Ktoś może powiedzieć coś o tym dodatku? Kilka razy dolałem do oleju przy wymianie, zarówno do benzyny jak i diesla, nie zauważyłem żeby silnik jakoś szczególnie zmienił kulturę pracy, obecnie stosuję jedynie w 1.9 TDi PD co by (o ile działa) oszczędzać wałek rozrządu. Chętnie poznam opinie innych użytkowników :)
 
Korespondowałem z importerem i dostałem taką odp na temat tego dodatku.
Pytałem o trwałość Xado Verylube Turbo Fulereny?
Odp:
Zacznijmy od początku co to jest FULLEREN:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Fulereny
Jak widać - jest to ogólne określenie struktur złożonych z wielu atomów węgla - tylko węgla.
Gdzie fulleren właściwy składa się z 60 a także 70 atomów węgla.
My mówimy o fullerenie zbudowanym z 60 atomów węgla.
Ten 60-cio atomowy fulleren stanowi niemal idealną kulę a dzięki wspaniałemu zrównoważeniu wiązań wewnętrznych , jest praktycznie NIEZNISZCZALNY MECHANICZNIE.
kilkadziesiąt milionów nano kulek przekłada tarcie ślizgowe na potoczyste - jak łożyska kulkowe..
Nanokulki węgla nie rozpadają się i NIE WCHODZĄ W REAKCJE z preparatami środowiska w jakim je ulokowano.
Jest tak jak i oleje - ciałem trzecim, które przejmuje obciążenia tarciowe z warstw skojarzonych - par kinematycznych (w uproszczeniu).
Wymieniając olej - usuwamy znakomitą większość owych nanokulek - jakaś resztówka zawsze zostanie w magistrali, pompie czy na dnie miski.
 
Last edited:
Tak, teoria działania jest mi znana, pytam bardziej o to czy ktoś zauważył cichszą pracę? :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Stosowałem ,ale organoleptycznie nic nie wyłapałem.:)
 
Stosowałem ,ale organoleptycznie nic nie wyłapałem.:)
No dokładnie, do crdi i TDI CR nie leję, do TDi na PD tłumaczę sobie, że wałek ma lżej

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Dwa razy zalewałem do TDI PD ,też sobie różne rzeczy tłumaczyłem i miałem lepsze samopoczucie szczególnie zimą przy odpalaniu.
 
Powiem szczerze, że dolałem ten preparat do dwóch aut, oba z silnikami diesla PSA i nie zauważyłem specjalnej różnicy. Teraz dodam ten środek po raz kolejny, (właśnie wymieniem olej) do C3 1.4 HDi i będę dalej obserwował ewentualne zmiany. W każdym razie żadnych skutków ubocznych złych dla silnika nie zaobserwowałem.
 
Ja nic nie zauważyłem...
 
Używałem przez dwa interwały z Eurolem Fluence Fe 5w30. O ile na początku było wrażenie, że silnik ciszej pracował (przy uruchomieniach) o tyle ostatnio jeżdżę na samym oleju i nic niepokojącego nie wyłapałem. Spadku spalania czy wzrostu mocy też nie odczułem 😉
 
Xado Turbo zalałem z Lotos Aurum A5/B5 5w30 do kolegi Forda CMAX 2.0 pb+lpg, 220000 km nalotu, 2005 rok.
Po pierwsze motor znacznie się wyciszył, pobór oleju spadł (po 3000 km zazwyczaj jakaś dolewka 0,5L już była robiona, aktualnie trzyma prawie taki poziom jaki wlałem przy przeglądzie), a najważniejsze- silnik chętniej się wkręca od dolnych partii obrotomierza.

Xado Turbo mam również zalane w mojej Hondzie Civic IX 1.8 iVtec z olejem Fuchs 0w30 Supersyn A3/B4, przebieg 95 tysięcy. W niej tylko odczułem lepsze kręcenie się silnika, a właśnie wlałem ten dodatek bo korzystam z prawej strony obrotomierza :) Oleju nie bierze a silnik i tak cicho chodzi.

Także ja polecam ten produkt, przy następnych wymianach też go zaleję :)
Pozdrawiam
 
Początkowo są lepsze odczucia,ale szybko zanikają przynajmniej ja tak miałem stosowałem dwa razy z różnymi olejami.
 
Myślę że ten środek ma zmniejszać zużycie, a nie wyciszać silnik.
 
Kilka kkm przebiegu temu zalałem na czysty olej xado maximum 1 stage i po zrobieniu 1,5 kkm dorzuciłem jescze to verylube turbo.
O ile po pierwszym dodatku coś tam się dało odczuć, to po drugim - obiektywnie rzecz biorąc - nie, natomiast subiektywnie wzrosła chęć odwiedzania wyższych partii obrotów w czasie jazdy, z której to chęci oczywiście korzystałem ;-)
 
Stosowałem już mannolowe dodatki mos2, militec, ceratec czy manolowy 10W40 mos2,
Xado verylube turbo zalałem pół roku temu, zauważyłem, że silnik kręci się chętniej i już od 1500 rpm w benzyniaku, w którym raczej nie używam takich obrotów do przyśpieszania wkręca się on lepiej, spalanie spadło o 0,4-0,5 l/100 km, silnik pracuje aksamitnie, wraz z nalotem kilometrów efekt jakby zanika lub się przyzwyczajamy do tego, to tylko wrażenia, mogą być błędne no ale jednak coś w tym jest. Stosuję z hydrokrakiem mobila 2000 5W30, i Orlen 5W20. Przydałby się jakiś profesjonalny test wpływu fulerenów na podzespoły i pracę motoru.
 
Xado Turbo Fulereny dostały kolejną szansę(podobno na rynku jest nowy ulepszony ,takie wzmianki były na ruskim forum olejowym) i na jesieni dodałem do oleju Orlen Max Expert 5w30 XD , i taki zestaw organoleptycznie sprawia świetne wrażenie w moim silniku ,dodatkowo ma delikatne właściwości myjące (przynajmniej tak deklaruje producent)
 
Last edited:
@Robert1 Wlałem kiedyś przed długą trasą za granicę, ciężko ocenić, na pewno nie zaszkodziło, akurat jeździłem wtedy dużo na B0 i na świeżym oleju, więc odczucia czysto subiektywne. Silnik Hondy 2.2 I-CDTI i tak jest dynamiczny i przy tym oszczędny, spokojnie w trasie schodzę na 5-5,2L/100 km. Rozważam ponowny zakup tego specyfiku.
 
@Iron -tak w trasie można zejść do takiego pięknego wyniku mi też się to udało . :) osobiście myślę ,że warto dać szansę temu dodatkowi u mnie znajdzie się w portfolio na zmianę z AR 9100.
Tak wspaniałych cichych poranków przy odpalaniu podczas (minus 9 stopni) dawno nie miałem ,a olej już swoje miał najechane .Ewidentnie Xado turbo fulereny mają pozytywny wpływ przy porannym rozruchu .
 
Last edited:
@Robert1 Mowa tu oczywiście o normalnej jednostajnej jeździe bez mulenia i zapie#dalania bez powodu nawet poniżej 5L można zejść, przynajmniej w Civic, Accord pewnie trochę cięższy i bryła większa to może być trochę wyższe. Takie miałem spalanie po trasie ok 2 tyś km przed Niemcy i Francję w sierpniu (a w Niemczech stałem niemal godzinę w korku) dwie osoby i pełny bagażnik, myślę że byłoby niższe bo wyjeżdżałem z przebiegiem 2,5 tyś km i spalaniem 5,6L a w trasie spadło. Podczas tankowania na granicy w Saarbrücken zasięg prawie 1100 km a mam bak zaledwie 50L. Przy następnej wymianie u mnie wchodzi mix AR9200V2 + AR9100 😎 kupione taniej jeszcze na shoppe, zanim się zmyli.
IMG_20220828_204544.jpg
 
Last edited by a moderator:
Tak Accord cięższy ja jeszcze mam kombi,ale mimo to 5,4 na trasie nad morze udało się osiągnąć dużo dał 6 bieg.

Nie róbmy off topu wracajmy do tematu Xado Turbo fulereny.
 
@Robert1 A ile wlałeś tego Xado Verylube? 125ml jest na 4L oleju. W naszych Hondach mamy 6L przy wymianie.
 
Back
Top