portos
Użytkownik
- Marka motocykla
- Borg-Warner Haldex V gen.
- Marka samochodu
- Volvo XC 70 II D5 AWD ASB
- Budżet/ile litrów
- 1000/10
- Model skrzyni biegów
- TF80-SC AISIN
- Typ skrzyni biegów
- Automat klasyczny
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- ASB: AW-1, kątówka i dyfer: 75W-90 GL-5
- Jaki olej masz obecnie
- Rawenol ATF TWS Lifetime
Przebieg dochodzi do 170 tys i postanowilem rozważyć również zmianę marki oleju 75W-90 GL-5 w przekładni kątowej oraz tylnym dyfrze. Zalane oba mechanizmy mam Valvoline Axle Oil 75W-90 GL-5 (półsyntetyczny) i wymiany następują co ok. 50-60 tys. W instrukcji niby zalecany jest full syntetyk). Teraz, jak moc jest większa i moment, to może przejść na jakiś pełny syntetyk i skrócić interwały?
W sprzęgle Borg-Warner (Haldex V gen.) zalewam co 50-60 tys. Ravenol AWD-H Fluid a w ASB TF80-SC wymieniam również co 60 tys. płyn Ravenol ATF-TWS Lifetime (metodą statyczną 2x4 L) i nie wiem czy istnieje inna sensowna alternatywa dla tych podzespołów?
Jak odsysam oleje przy wymianie z kątówki i dyfra oraz spuszczam olej z haldexa (po wyjęciu pompki), to nie są brudne, wyglądają na ciut ciemniejsze niż nowe, ale są klarowne. W ASB olej bardziej ciemnieje. Wszystkie napędy chodzą idealnie. Warto coś innego rozważać?
W sprzęgle Borg-Warner (Haldex V gen.) zalewam co 50-60 tys. Ravenol AWD-H Fluid a w ASB TF80-SC wymieniam również co 60 tys. płyn Ravenol ATF-TWS Lifetime (metodą statyczną 2x4 L) i nie wiem czy istnieje inna sensowna alternatywa dla tych podzespołów?
Jak odsysam oleje przy wymianie z kątówki i dyfra oraz spuszczam olej z haldexa (po wyjęciu pompki), to nie są brudne, wyglądają na ciut ciemniejsze niż nowe, ale są klarowne. W ASB olej bardziej ciemnieje. Wszystkie napędy chodzą idealnie. Warto coś innego rozważać?
Last edited: