- Marka motocykla
- Yamaha tenere 700 2022
- Budżet/ile litrów
- Nieograniczony
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- 700 ccm R2
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- API SG MA 10w40 10w50 15w40 20w40 20w50
- Jaki olej masz obecnie
- yamalube 10w40 fs4
Witam. Jak w temacie nowy nabytek tenere 700 2022r.
Motocykl od nowości jeździ na yamalube 10w40 fs4 pierwsza wymiana na 1000km następnej dokonałem na 3000km pomijając interwał producenta pozostając przy yamalube 10w40 fs4.
Motocykl jest używany w temperaturach raczej nie niższych niż 10 stopni celsjusza, lecz nie odpuszczam jazdy w skrajnie wysokich temperaturach w tym roku chyba rekordowo jeździłem przy 44 stopniach.
Dużo jazdy po nieutwardzonych drogach może nie z dużym obciązaniem silnika lecz z długotrwałym utrzymywaniem wysokich obrotów silnika, w zakresie jego najefektywniejszych parametrów pracy. Zdażają się gleby gdzie czujnik ciśnienia oleju odcina zapłon. Lecz jest też trochę jazdy turystycznej, ale raczej olej dobiera się pod kątem najcięższych warunków pracy w jakich przyjdzię mu pracować. Z ciekawostek od nowości irytujący dźwięk dochodzący z napianacza/ślizgu łańcuszka rozrządu, potwierdzone przez innych posiadaczy i serwis, że ten silnik tak ma i cieszy się mimo to opinią bezawaryjnego.
Zalecany olej o normach nie niższych niż API SG MA
Europejska serwisówka przewiduję tylko 10w40 i wymianę co 10tys km lub raz w roku
Amerykańska serwisówka dopuszcza niby temperaturowo stosowanie 10w40 10w50 15w40 20w40 20w50 i wymianę co 6tys km lub co 6 miesięcy
Interwał jaki przewiduję to jak w każdym moto nie rzadziej niż 6tys lub częściej w zależności od użytkowania
Zastanawiam się nad polecanym tu Shell Advance Ultra 4T 10W40 lub Shell Advance Ultra 4T 15W50.
Może coś podpowiecie?
Motocykl od nowości jeździ na yamalube 10w40 fs4 pierwsza wymiana na 1000km następnej dokonałem na 3000km pomijając interwał producenta pozostając przy yamalube 10w40 fs4.
Motocykl jest używany w temperaturach raczej nie niższych niż 10 stopni celsjusza, lecz nie odpuszczam jazdy w skrajnie wysokich temperaturach w tym roku chyba rekordowo jeździłem przy 44 stopniach.
Dużo jazdy po nieutwardzonych drogach może nie z dużym obciązaniem silnika lecz z długotrwałym utrzymywaniem wysokich obrotów silnika, w zakresie jego najefektywniejszych parametrów pracy. Zdażają się gleby gdzie czujnik ciśnienia oleju odcina zapłon. Lecz jest też trochę jazdy turystycznej, ale raczej olej dobiera się pod kątem najcięższych warunków pracy w jakich przyjdzię mu pracować. Z ciekawostek od nowości irytujący dźwięk dochodzący z napianacza/ślizgu łańcuszka rozrządu, potwierdzone przez innych posiadaczy i serwis, że ten silnik tak ma i cieszy się mimo to opinią bezawaryjnego.
Zalecany olej o normach nie niższych niż API SG MA
Europejska serwisówka przewiduję tylko 10w40 i wymianę co 10tys km lub raz w roku
Amerykańska serwisówka dopuszcza niby temperaturowo stosowanie 10w40 10w50 15w40 20w40 20w50 i wymianę co 6tys km lub co 6 miesięcy
Interwał jaki przewiduję to jak w każdym moto nie rzadziej niż 6tys lub częściej w zależności od użytkowania
Zastanawiam się nad polecanym tu Shell Advance Ultra 4T 10W40 lub Shell Advance Ultra 4T 15W50.
Może coś podpowiecie?
Last edited: