• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Yamaha tenere 700 2022r

Enroth

Nowy użytkownik
Samochód
tenere 700
Marka motocykla
Yamaha tenere 700 2022
Budżet/ile litrów
Nieograniczony
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
700 ccm R2
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SG MA 10w40 10w50 15w40 20w40 20w50
Jaki olej masz obecnie
yamalube 10w40 fs4
Witam. Jak w temacie nowy nabytek tenere 700 2022r.
Motocykl od nowości jeździ na yamalube 10w40 fs4 pierwsza wymiana na 1000km następnej dokonałem na 3000km pomijając interwał producenta pozostając przy yamalube 10w40 fs4.
Motocykl jest używany w temperaturach raczej nie niższych niż 10 stopni celsjusza, lecz nie odpuszczam jazdy w skrajnie wysokich temperaturach w tym roku chyba rekordowo jeździłem przy 44 stopniach.
Dużo jazdy po nieutwardzonych drogach może nie z dużym obciązaniem silnika lecz z długotrwałym utrzymywaniem wysokich obrotów silnika, w zakresie jego najefektywniejszych parametrów pracy. Zdażają się gleby gdzie czujnik ciśnienia oleju odcina zapłon. Lecz jest też trochę jazdy turystycznej, ale raczej olej dobiera się pod kątem najcięższych warunków pracy w jakich przyjdzię mu pracować. Z ciekawostek od nowości irytujący dźwięk dochodzący z napianacza/ślizgu łańcuszka rozrządu, potwierdzone przez innych posiadaczy i serwis, że ten silnik tak ma i cieszy się mimo to opinią bezawaryjnego.


Zalecany olej o normach nie niższych niż API SG MA
Europejska serwisówka przewiduję tylko 10w40 i wymianę co 10tys km lub raz w roku
Amerykańska serwisówka dopuszcza niby temperaturowo stosowanie 10w40 10w50 15w40 20w40 20w50 i wymianę co 6tys km lub co 6 miesięcy

Interwał jaki przewiduję to jak w każdym moto nie rzadziej niż 6tys lub częściej w zależności od użytkowania

Zastanawiam się nad polecanym tu Shell Advance Ultra 4T 10W40 lub Shell Advance Ultra 4T 15W50.
Może coś podpowiecie? ;)
 
Last edited:
Ja bym został przy Yamalube, to bardzo dobre oleje produkcji Eneosa. Lepkości bym nie dotykał, skrzynie w Yamahach pracują bardzo fajnie na SAE40, a zwiększeniem lepkości silnikowi nie ulżysz. Ewentualnie zobacz sobie Eneos GP4T 10W40, albo Silkolene Pro4 10W40.

Jeżeli chcesz coś tańszego, to właśnie Shell Advance Ultra 10W40, albo Castrol Power1 Racing 10W40, z tymi mam bardzo dobre doświadczenia w wielu motocyklach.

Pakietowo mi bardzo podobają się oleje 4T od Liqui Moly, jak szczególnie za tą marką nie przepadam, tak oleje motocyklowe pod API SN PLUS mają naprawdę spoko.
 
Dzięki za odpowiedź Eneos i Silkolene również brałem pod uwagę.
Czy mógł byś się wypowiedzieć odchodząc nieco od tematu odnośnie filtrów oleju/powietrza czy jest sens inwestować w OE?
 
@Enroth Nie wiem jak aktualnie kształtują się ceny filtrów OEM Yamahy, jak jeszcze samemu oblatywałem kamertony, różnica w cenie OEM i zamienników nie była jakaś bardzo znaczna i często decydowałem się na takie rozwiązanie. Obecnie gdybym miał wybierać, oleju w sumie bez różnicy, ale powietrza wolał bym OEM, są jednak często lepiej wykonane.
I nie idź w stronę KN, zarówno powietrza, jak i oleju.
 
Back
Top