• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

[ZAKOŃCZONA] Lotos Synthetic 504/507 API SP 5W-30

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Jedna zbiórka jest na prośbę, więc będzie uzupełniona przez zakładających jeżeli się nie uzbiera. Lotosy... trzeba było ogarnąć tego STOU bo by wiecznie straszył pierwszym miejscem :)

Fakt, że jest sporo zbiórek, ale poza tą reszta ma standardowy poziom finansowy więc raczej się szybko uzbiera. Ten Lotos ma taki minus, że 5W-40 A3/B4 są coraz mniej popularne, podejrzewam że A5/B5 albo C3 miałby większe wzięcie. Trzeba jakoś przez to przebrnąć :)
 
@soszo jeśli masz mnie na myśli to właśnie tak będzie 3×20
Post automatically merged:

No to też. Nie każdy chce finansować badanie STOU 😁
W czym problem zbieracie na 5w30 504/507
 
Ja wpłacam na 504/507, ale nie przeszkadza mi ten stou. Porównując ceny analiz, mały procent wpłaty idzie na Agrol.
 
Takie było pewnie założenie admina. Ale niektórzy pytają:A co to? A do czego to? 😉
Musimy jakoś przez to przebrnąć, nie można zmieniać zasad w trakcie gry. Jak zbiórka jest na tak to, a taki cel to tak musi zostać. Jeszcze 41 dni, może jakoś jakoś upśtykamy po te 20 ziko. A może znajdzie się jakiś Mikołaj i dorzucił z worka 😁
 
Poszło 3×20😉
 
No to i ja jako swiezak na forum dorzucilem swoje :) Tym bardziej mnie ciekawi olej, ze do VAG'a szukam choc aktualnie postawilem na Mobila ESP.

Czy poniższe oznacza, że to jakiś long life? 🤨
1667555209219.png
 
Ja też się dorzucę do analizy choć osobiście mam następujące wątpliwości :
1) Najczęściej polecanym Lotosem z 504/507 jest Lotos Aurum, który opiera się na innej recepturze więc analizę tego oleju nie należy w żadnym stopniu odnosić do Auruma. Aurum jest zdecydowanie tańszy.
2) Na generalnie tej samej recepturze co Lotos Syntetic robione są 2 inne Polskie oleje tj Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30 oraz Orlen Maxexpert V 5W30. Względnie kompleksowa analiza Specola jest. Orlen jest za to tańszy od Lotosa i chyba łatwiej dostępny.
3) Nie wiadomo co dalej z olejami Lotosa po przejęciu marki przez MOL. Bo z tego co można wywnioskować to prawa do marki przejmuje MOL nie ORLEN wieć jest duże zagrożenie, że Orlen nie będzie mógł sprzedawać olejów pod marką Lotos natomiast będzie mógł to robić MOL. Prosukcję olejów wprawdzie przejmie Orlen i będą produkować dalej pytanie tylko co?
Mając powyższe na uwadze moim skromnym zdaniem lepsze było by zrobienie analizy tańszego i tak często polecanego Auruma o odmiennej recepturze od przebadanego Specola a jak już coś z ta nowszą to Orlen chyba był by bardziej sensowny bo raz, że tańszy a dwa to chyba ma bardziej pewną przyszłość.
 
Myślę, że w tym momencie nie ma co głowy sobie tym zawracać.
Jest dopiero 60% kwoty analizy zebrane.
Stawiam, że jeszcze 2 miesiące będzie się kwota zbierać.
Dopiero potem można rozważać ewentualne propozycje zmiany zakresu, czy analizowanego oleju.
 
Lotos 504/507 Synthetic nie jest i nie był na tej samej recepturze co Specol czy Orlen.
 
Lotos 504/507 Synthetic nie jest i nie był na tej samej recepturze co Specol czy Orlen.
A jakie są między nimi różnice? Zarówno Specol jak i Orlen stosują recepturę pod oficjalna aprobatę. Pakiet dodatków jest ten sam ( w analizie odchylania były bardzo nieznacze może za wyjatkiem magzenu, którego Specol ma wyraźnie więcej (choć są to i tak bardzo niewielkie ilości). Z tego co wiem Lotos stosuje ten sam pakiet. Jeśli chodzi o bazy olejowe to gotowy przepis pod aprobatę narzuca jakie to mają być bazy (m.in PAO 6 w ilości 20%) a widma zarówno Specola jak i Orlenu tylko potwierdza, że również w tym zakresie robią zgodnie z przepisem. Być może się mylę ale wydaje mi się, że również Lotos od jakiegoś czasu korzysta z tego samego przepisu w Syntetic a starszy przepis jest stosowany w przypadku Aurum i podejrzewam, że tam w całości jest III grupa. Różnica w cenie miedzy Aurum a Synteticiem jest znaczna.
 
Last edited:
Czy można więc wnioskować że aurum jest wystarczający do spokojnej jazdy i interwału 10-15 kkm?
 
Czy można więc wnioskować że aurum jest wystarczający do spokojnej jazdy i interwału 10-15 kkm?
Możan wnisokować, ze w Rodzinie Lotosa Aurum jest uboższym kuzynem Synthetica. Bark aprobaty to nie problem ale w tym wypadku ciężko jest twierdzić, że wynika to wyłącznie z oszczędności bo Lotos mając produkt, który uzyskał oficjalną aprobatę, za którą zapłacił postąpiłby mało racjonalnie wypuszczając bliźniaczy (taki sam lub niemal taki sam) olej bez aproboaty. Różnica są zatem moim zdaniem dość znaczące/istotne co ma też odzwierciedlenie w cenie. Wielu (by nie powiedzieć większość) producentów ma ofercie więcej niż 1 olej oficjalnie spełniający normę 504/507 i często nawet więcej niż 1 ma oficjalną aprobatę ale najczęśnicej sa to różne przepisy nawet jeśli pakiet dodatków jest ten sam (lub prawie ten sam). W wielu przypadkach najbardziej rzuca się w oczy różnica w lepkości. Np. Mobil, Motul, Ravenol czy Eurol mają oleje z oficjalnymi aprobatami zarówno w lepkości 5W30 jak i 0W30 przy czym największe różnice zwykle są w olejach bazowych.
 
Dosypałem do kupki, zostało 580 złotych i 23 dni zbiórki.
 
Też jestem ciekaw różnic między Synthetic a Aurum. Pierwiastkowo wyglądają w zasadzie identycznie, poza moli który w Syntheticu jest, a w Aurum nie. To i tak lepiej niż w Orlenie XD który był identyczny (poza ceną :D) w wersjach ME i Pro.

Można pokusić się o zebranie na dorzucenie FTIR Auruma na jakiejś kolejnej zbiórce żeby sprawdzić czy nie ma znaczących różnic wykrywanych tych badaniem (co by potwierdziło/wykluczyło różnice w bazach) bo na kolejny wyskok w postaci analizy za 1500 raczej nie ma szans :D
 
Aurumy bardziej niż synthetic mętniały w zamrażarce.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top