- Marka motocykla
- Nie posiadam
- Marka samochodu
- Ford Focus ST MK3.5 2017
- Budżet/ile litrów
- 300/1,75L
- Model skrzyni biegów
- MMT6
- Typ skrzyni biegów
- Ręczna
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 75W
- Jaki olej masz obecnie
- 75W MTF-3 Ravenol
Witam,
W zeszłym roku we wrześniu zakupiłem Forda Focus-a ST rok produkcji 2017.05 z silnikem 2.0 Ecoboost 250KM ,skrzynia biegów manualna 6 biegów model skrzyni biegów Getrag MMT6, przebieg przy zakupie 64 tys.km obecnie 89 tys.km.
Po przejżeniu tematów na tym forum od około 20 tys.km leje do silnika AMSOIL 5W30 SS który wymieniam co 6/7 tys.km w zależności od czasu i dostępu do podnośnika.
I teraz przechodzimy do sedna i problemu....
Przeczytałem na tym forum chyba wszystkie tematy dotyczące skrzyni MMT6 i różnych rodzajów stosowanego oleju w różnych rocznikach (Mondeo MK3/MK4/Focus)
Auto jeździło w Szwajcarii niestety nie znalazłem żadnego wpisu o wymianie oleju w skrzyni biegów, dlatego zdecydowałem się na wymianę oleju przy przebiegu około 85500km.
Powód wymiany, delikatne szumienie na biegu jałowym oraz delikatne haczenie przy przełaczaniu biegów 1,2 oraz 6.
Procedura standardowa stary olej zlany,brak opiłków,kolor ciemny brązowy / brunatny,trochę bardziej wodnisty jak ten nowy.
Został zakupiony olej (zgodnie z zaleceniami z tego forum) Ravenol MTF-3 75W gdyż nie mogłem dostać nigdzie Motula DCTF a taki był pierwotny plan.
Olej zakupiłem na Amazon z oficjalnego sklepu Ravenol (w niemczech gdyż tutaj mieszkam).
Zalane zostało odliczone 1,75L przy czym olej nie wyciekł z otworu serwisowego.Wszystko poskładane i tak już po około 200km każdy bieg zaczął wchodzić dużo lepiej.
Każda zmiana biegów stała się mięsista,teraz wiem w 100% że bieg wszedł i tam zostanie.
Generalnie super zmiana polecałbym każdemu gdyby nie to że po około 2 dniach i przejechanych około 500km po zapaleniu silnika na wolnych obrotach zaczynało być słychać chrobotanie/terkotanie/rzęzienie --- (jest takie słowo w języku polskim ??) z okolic skrzyni biegów ale tylko jeżeli skrzynia biegów jest na luzie.
Podczas wciśnięcia sprzęgła wszystko cichnie,tak samo podczas jazdy jest absolutna cisza.
I generalnie nie robiłbym z tym nic gdyż po przejechanych 4 tys.km dzwięk się nie pogorszył ani nie polepszył,jednak doprowadza mnie do szału.....
Nie wiadomo co było wlane wcześniej... może jakiś mądry domorosły mechanik stwierdził że wleje 75w90 a ja wlewając mu 75W wypłukałem wszystko co się dało.
Nie chcę wymieniać odrazu skrzyni biegów bo znając mnie wymienie również sprzęgło i koło dwumasowe a to już znaczne koszty.... Tak jeżeli nie będzie wyjścia to tak zrobię ale.....
I teraz pytanie do was moi mili forumowicze.
Co doradzicie w takiej sytaucji żeby w jakiś sposób spróbować wyciszyć tą skrzynie biegów ??
Przejście na coś gęściejszego, bardziej lepkiego ?? ,może jakiś dodatek do skrzyni biegów ?? Cena nie gra roli, jak spróbuję wyciszyć skrzynie to mogą to być najlepsze środki smarne jakie są na rynku.
Dziękuję wszystkim za burzę mózgów.
Niech moc będzie z wami.
Pozdrawiam
W zeszłym roku we wrześniu zakupiłem Forda Focus-a ST rok produkcji 2017.05 z silnikem 2.0 Ecoboost 250KM ,skrzynia biegów manualna 6 biegów model skrzyni biegów Getrag MMT6, przebieg przy zakupie 64 tys.km obecnie 89 tys.km.
Po przejżeniu tematów na tym forum od około 20 tys.km leje do silnika AMSOIL 5W30 SS który wymieniam co 6/7 tys.km w zależności od czasu i dostępu do podnośnika.
I teraz przechodzimy do sedna i problemu....
Przeczytałem na tym forum chyba wszystkie tematy dotyczące skrzyni MMT6 i różnych rodzajów stosowanego oleju w różnych rocznikach (Mondeo MK3/MK4/Focus)
Auto jeździło w Szwajcarii niestety nie znalazłem żadnego wpisu o wymianie oleju w skrzyni biegów, dlatego zdecydowałem się na wymianę oleju przy przebiegu około 85500km.
Powód wymiany, delikatne szumienie na biegu jałowym oraz delikatne haczenie przy przełaczaniu biegów 1,2 oraz 6.
Procedura standardowa stary olej zlany,brak opiłków,kolor ciemny brązowy / brunatny,trochę bardziej wodnisty jak ten nowy.
Został zakupiony olej (zgodnie z zaleceniami z tego forum) Ravenol MTF-3 75W gdyż nie mogłem dostać nigdzie Motula DCTF a taki był pierwotny plan.
Olej zakupiłem na Amazon z oficjalnego sklepu Ravenol (w niemczech gdyż tutaj mieszkam).
Zalane zostało odliczone 1,75L przy czym olej nie wyciekł z otworu serwisowego.Wszystko poskładane i tak już po około 200km każdy bieg zaczął wchodzić dużo lepiej.
Każda zmiana biegów stała się mięsista,teraz wiem w 100% że bieg wszedł i tam zostanie.
Generalnie super zmiana polecałbym każdemu gdyby nie to że po około 2 dniach i przejechanych około 500km po zapaleniu silnika na wolnych obrotach zaczynało być słychać chrobotanie/terkotanie/rzęzienie --- (jest takie słowo w języku polskim ??) z okolic skrzyni biegów ale tylko jeżeli skrzynia biegów jest na luzie.
Podczas wciśnięcia sprzęgła wszystko cichnie,tak samo podczas jazdy jest absolutna cisza.
I generalnie nie robiłbym z tym nic gdyż po przejechanych 4 tys.km dzwięk się nie pogorszył ani nie polepszył,jednak doprowadza mnie do szału.....
Nie wiadomo co było wlane wcześniej... może jakiś mądry domorosły mechanik stwierdził że wleje 75w90 a ja wlewając mu 75W wypłukałem wszystko co się dało.
Nie chcę wymieniać odrazu skrzyni biegów bo znając mnie wymienie również sprzęgło i koło dwumasowe a to już znaczne koszty.... Tak jeżeli nie będzie wyjścia to tak zrobię ale.....
I teraz pytanie do was moi mili forumowicze.
Co doradzicie w takiej sytaucji żeby w jakiś sposób spróbować wyciszyć tą skrzynie biegów ??
Przejście na coś gęściejszego, bardziej lepkiego ?? ,może jakiś dodatek do skrzyni biegów ?? Cena nie gra roli, jak spróbuję wyciszyć skrzynie to mogą to być najlepsze środki smarne jakie są na rynku.
Dziękuję wszystkim za burzę mózgów.
Niech moc będzie z wami.
Pozdrawiam