• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

[ZAMKNIĘTA] Elf Tranself NFX 75W

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Dorzuciłem do zrzutki. Jeśli okaże się ze jest za dużo, to moją propozycją jest Total transmission Gear 8
Skoro już nie można kupić Elfa NFP szukam jego następcy, może ten Total okaże się bliźniakiem Elfa NFP?
 
Jest już analiza tego Totala.
 
Zupełnie inne oleje. Mnie jeszcze zastanawia lepkość brookfielda w -40°C tego NFX, Total Traxium Gear 8 ma 104000.
 
Nie mam pojęcia co "pokazuje" ten parametr. Np Castrol Syntrans 75W90 ma poniżej 50000 , a Fuchs FE 75W 75000. Ogólnie kazdy 75Wxx ma mieć poniżej 150000
 
Gdzieś chyba mi się obiło o oczy, że ten parametr odpowiada za lepkość i działanie oleju w niskich temperaturach, im niższy tym lepiej, np Ravenol MTF-2 ma 8800, ale nie mam pewności na 100%.
 
Last edited by a moderator:
NFX wg rosyjskiej analizy ma pour point -53st więc lepkość Broockfielda przy -40st powinna być przyzwoita. Ale nie przekładał bym bezpośrednio tego parametru na pracę skrzyni. Na niektórych olejach "bez parametrów" skrzynki działają dobrze, a gdy zalejesz do nich olej z super parametrami to nie jest powiedziane, że na pewno będzie lepiej.
 
Możliwe, ale pour point to jednak nie to samo co lepkość Broockfielda.
 
Nie mówię, że to jest to samo. To jest wyznacznik klasy zimowej dla olejów przekładniowych.
Screenshot_20231024-154937_Samsung Internet.jpg

Uważam, że te oleje 75Wxx które mają pour point blisko -40st będą miały gorszy ten parametr od tych co mają punkt zamarzania poniżej -50st. Może się mylę ale póki co tak uważam :)
 
Może być i tak, Ravenol MTF-2 punkt zamarzania ma podobny do NFX -52°C a jednak lepkość Broockfielda ma niższą, teoretycznie lepszą 🤔 bo wątpię by by NFX miał poniżej 20000. Chyba gdzieś na ruskim forum było taki wątek tego parametru, NFP miał chyba mniej niż 20k, NFX chyba 37000 lub coś takiego, nie mogę tego znaleźć. Ogólnie szkoda, że temat olejów przekładniowych nie jest tak rozwinięty, jak silnikowych.
Może w przyszłości warto byłoby zorganizować analizy Ravenol MTF-3 i MTF-4 🤔, nie widziałem takich albo nie mogę znaleźć.
@soszo Tutaj coś piszą https://www.oil-club.ru/forum/topic/59602-chto-pokazyvaet-vjazkost-po-brukfildu/ ale wiem że był jeszcze wątek z wartościami tego parametru w innych olejach przekładowych.
Mam!
NFP ma nawet niższy niż Ravenol MTF-2 bo 8600
Ogólnie jest to parametr, który odpowiada jak będzie zachowywał się olej w niskich temperaturach, więc im niższa wartość tym lepiej.
 
Last edited by a moderator:
Tutaj coś piszą
Ty też napisałeś i jak zaczniesz googlac o Broockfieldzie i Elf NFX to pewnie znajdziesz ten wątek.
NFP ma nawet niższy niż Ravenol MTF-2 bo 8600
Ogólnie jest to parametr, który odpowiada jak będzie zachowywał się olej w niskich temperaturach, więc im niższa wartość tym lepiej
Niby to wiem ale taki Fuchs FE 75W jak napisałem ma 75.000 a zapytaj posiadaczy vag czy skrzynki pracują gorzej na zimno niż na innym oleju np ravenolu mtf3 z dużo lepszym tym parametrem.

Złożyłem zapytanie przez formularz kontaktowy na elf.com.pl o wysokość tego parametru. Mam nadzieję, że nie będzie odpowiadał A. Husiatynski z Totala bo mogę odpowiedzi nie dostać 😁
 
Last edited:
@soszo A mnie pan Husatynski odpisał 😏, chciałem się upewnić czy olej Opel by Total 0W30 C1 to to samo co Total Quartz Ineo First 0W30 bo w sumie te same homologacje i normy, odpowiedział wymijająco, że pokrywają się, ale czy to samo to tajemnica handlowa 😅.
 
Wiem, że analiza kiedy przyjdzie to będzie ale czy przypadkiem nie czeka gdzieś za rogiem?
 
Nie, nie czeka :D W każdym razie nic o tym nie wiem.
 
4ball już mam, czekam na ICP i siarkę. Opublikuję jak będę miał całość.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top