A może lepiej poczekać co @R70 przywiezie z łowów w ASO? Jak przywiezie i GTX i Elfa 0W20 to będą już dwa oleje do testów. Motul w oficjalnej dystrybucji zrobił się dość drogi w wersji RN17FE...
Do tej pory nie miałem trasy na Wrocław w godzinach kiedy ASO pracuje, ale temat jest aktualny - próbki będą - taki jak będą mili oleje na stanie
Tymczasem mój Shell smaruje silnik już przeszło 2tyś km - wiele wskazuje że do końca roku będzie się nadawał do analizy przepracowanego po 10tyś
@R70 spróbuję zatem w swoim ASO. W piątek Daćka ma roczny przegląd, będzie okazja by zapytać. Ciekawe, że mają RN-TECH, ten olej zniknął ze stron Total/Elf. Jest dostępny tylko w kilku miejscach. Na stornie jest natomiast Evolution Full tech R FE 0W20 jako obecny olej RN17FE.
Rozmawiałem z gościem z magazynu części - mają tylko tego elfa (i to w opakowaniach 4 czy 5 litrowych a nie w beczce) i nie pamięta kiedy ktoś sobie zażyczył 0w-20. Sądzę w to problem opinii o "tłustej widzie po parówkach" wśród użytkowników
@R70 to by się zgadzało z opinią którą usłyszałem w lokalnym ASO obok siebie (Dekar). Też maja RN-TECH a nie mają GTXa. Pewnie produkcja z końcówki 18-ego roku, więc po co zamawiać nowe, skoro jeszcze są. RRG leje Castrola w ramach Easy Service, więc zapytam ich czy mi odleją 100ml
RRG nie odleje mi Castrola 0W20 bo.... go nie mają. Jak przyszło co do czego, to się okazało, że mają Elfa. Podzwoniłem po okolicy. Nikt nie ma Castrola a Ci co mają to już na pewno nie naleją mi go w ramach Easy Service, co jest niezgodne z zaleceniem Reno. Nie drążyłem tematu, bo na razie nie ma po co.
Anyway, jak stoimy z analizą Szela? Robimy analizę Elfa? GTXa 0W20? Jest zainteresowanie RN17FE czy niezbyt? Cena jednak wysoka... a wybór mizerny...
Edit: o ja pi... wlazłem na stronę sklepu gdzie ongiś zaopatrywałem się w chemię samochodową i GTX 5W30 ze 128pln kosztuje już 205pln. Hmmmmm
Generalnie to jeśli zdeklaruje się że samochód będzie eksploatowany w temperaturach -30 i niżej, to Renault raczej nie będzie mogło odmówić zalania 0w20. Ja akurat jeździłem moimi samochodami za kołem podbiegunowym - i dacią także zamierzam wybrać się na Lofoty w styczniu/lutym i fotografować zorze polarne. A tam temp -30 st to nic nadzwyczajnego. Nie znalazłem nigdzie zastrzeżenia że samochód kupiony u w PL muszę użytkować tylko w polskim klimcie.
Co do ceny 0w20 -biorąc pod uwagę cenę shell-a to 4L kosztuje 180zł a tyle wystarcza na zmianę. w stosunku do rn17 5w30 dużej różnicy nie ma - także aspekt finansowy chyba możemy darować. W ASO 5w30 i 0w20 kosztują podobnie - ok - elf rn17fe kosztuje 57,50zł/litr - droższy jest gtx 5w30
Ja umierać się nie będę - nich każdy pisze co uważa
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.