• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zawór zwrotny (powietrze-pary oleju) fi 19/20mm

kerad

Użytkownik
Samochód
Citroen C4 Picasso 2, 1.6 THP S&S EAT6 165KM
Witam
Muszę założyć zaworek zwrotny między OCT a kolektorem ssacym na drugiej odmie, gdzie to właśnie podciśnienie 0.7 wyciaga pary oleju z pokrywy na wolnych obrotach (turbo benzyna) a na obciążeniu z kolektora idzie nadciśnienie w stone pokrywy, gdzie jest oryginalnie zintegrowany zawór.
Lecz teraz po drodze jest OCT i po wyjeździe na autostradę OCT ProPerfekt rozszczelnil się i wypluł zawartość na zewnątrz...
Dlatego szukam jakiegoś zewnętrznego zaworu zwrotnego na średnicę fi 19/20mm bo takie mam przełącza zastosowane i nie chce robić zwężen aby zastosować go w szereg przed oct od strony kolektora.
W drugiej odmie nie mam nadciśnienia bo ona jest puszczona przed turbo więc tak OCT daje rade.
Dziękuję za sugestie
Pozdrawiam
 
Powiedzmy iż znalazłem tylko ze oryginalnie jest zastosowany w grupie Vag na wezu z płynem chłodniczym.
Teraz rodzi się zasadnicze pytanie, czy taki zawór zwrotny może być zastosowany przy "samym" powietrzu i będzie poprawnie działał, tzn. otworzy go podciśnienie?
 
Zawory do płynu działają nieco inaczej niż powietrza. Szukał bym jednak zaworu powietrza. Zawór powietrza może otwierać się np. przy ciśnieniu 0.3bara a płynu będzie otwarty praktycznie przez cały czas.
 
Zawory do płynu działają nieco inaczej niż powietrza. Szukał bym jednak zaworu powietrza. Zawór powietrza może otwierać się np. przy ciśnieniu 0.3bara a płynu będzie otwarty praktycznie przez cały czas.
Tez tak właśnie sądziłem, ale pewien człowiek który modyfikuje auta zapewniał mnie ze zawór od wody można zastosować do powietrza, ale odwrotnie już nie.
U mnie ma go otwierać podciśnienie od strony kolektora ssącego.
Czyli ma być przepływ od dekla przez Oct do kolektora na wolnych obrotach, a pod obciążeniem ciśnienie doładowania jakie jest w kolektorze ma go zamknąć aby nie nadmuchiwalo Oct, bo seryjnie zawór zwrotny jest w deklu. Ale teraz przy oct jak on się zamknie to i tak "nadmuchuje" mi Oct.
 
Kupiłem na próbę używany zawór zwrotny od podciśnienia zastosowany w Audi RS6 5.0 TFSI V10, ale dmuchałem w niego zarówno ustami jak i kompresorem ustawionym na 1,5bara to puszcza w obie strony, więc raczej uszkodzony, bo powinien w jedną blokować skoro to zawór zwrotny z oznaczonym szczalka kierunkiem przepływu...
9b1c9b1ebcca7c1892f5f4bdbef5f6cf.jpg
d0be8c996f5908099a8e280b8f3daf79.jpg
7400900094260a19f78c0d5c100d60ad.jpg
 
Nie wiem na jak jest zrobiony w VW ale w Mitsubishi jak puszczał w dwie strony to psikalo się w niego zmywaczem do hamulców i czyściło, potem WD 40 i działało tak przez kolejnych kilka lat do kolejnego zabrudzenia.
 
@Kuba ściągnąłem węże i poniżej to co zobaczyłem... Robiłem na tle ściany i jasnych mebli i tam jest jakby dziura... To dlatego puszcza w obu kierunkach.
908cfdc8ca5b6a7d63555651894434c8.jpg
8f9bbcdac9d99b542e95f6d86bc30a05.jpg
 
To u mnie jest inaczej, w środku masz kulkę że sprężynką i jak wzrasta ciśnienie to kulka się unosi i puszcza powietrze. U ciebie nie było żadnej membrany ?
 
To jest zawor z audi RS6, na taką brykę mnie nie stać, a chciałem go zaadoptować do mojego oct.
Próbowałem końcówka plastikowa od zatyczki z długopisu tam dociskać z czuciem ale nic nie drgnie, jakby nie było żadnej sprężyny...
A nie mam jak porównać do nowego, bo taki jest na zamówienie z niemiec za 190pln nowy.
Sam się zastanawiam na jakiej zasadzie to ma działać.
 
Nie wiem czy to nie zwrotniak membranowy, w pontonach albo materacach do pływania takie są
 
@lipuś ale te w po tonach nie mają dziurki na przelot, tylko w nich jak odepniesz pompkę to się domykają, a tu jest dziura, jakby części nie było...
 
No to może jest uszkodzony. Nie sądzę, aby nowe miały taką dziurę, bo wtedy to by się nazywało kryza, a nie zwrotniak
 
Back
Top